Σάββατο 18 Απριλίου 2015

Αυτό είναι το τελικό νομοσχέδιο για την παιδεία

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Αυτό είναι το τελικό νομοσχέδιο για την παιδεία

Το σχέδιο νόμου «ρυθμίσεις άμεσων μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των βαθμίδων της εκπαίδευσης και της έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης» και την αιτιολογική του έκθεση έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. 
Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, χαρακτήρισε «υπερβολή» την κριτική που δέχθηκε μετά την παρουσίαση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου, σύμφωνα με την οποία ο «"νόμος Μπαλτά" καταργεί τον "νόμο Διαμαντοπούλου"». 



«Ονομάζουμε τον νόμο, νόμο διορθωτικό μίας παρούσας κατάστασης και όχι νόμο που ανασυντάσσει το συνολικό τοπίο στην Ανώτατη Εκπαίδευση» τόνισε ο υπουργός. «Από τα 80 άρθρα του νόμου Διαμαντοπούλου εμείς βάζουμε μόνο 10 άρθρα που "πειράζουν" τον συγκεκριμένο νόμο που αφορούν κυρίως τα Συμβούλια Ιδρύματος, τις διαδικασίες εκλογής των μονοπρόσωπων διοικητικών οργάνων και τις διαδικασίες επιλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ» εξήγησε ο κ. Μπαλτάς.

Μιλώντας για την αλλαγή στον τρόπο εκλογής των πρυτανικών Αρχών, ο υπουργός Παιδείας σημειώνει: «Καθιστούμε την ψήφο των φοιτητών τέτοια, ώστε να συναρτάται με τη συμμετοχή των φοιτητών. Τελειώνει, δηλαδή, η κομματοκρατία ή ο "φοιτητοπατερισμός" διότι καλούνται να συμμετάσχουν στην εκλογή όλοι, ανεξαιρέτως, οι εγγεγραμμένοι φοιτητές, ο καθένας με τον δικό του τρόπο και το ποσοστό συμμετοχής στις εκλογές συναρτάται άμεσα με τη βαρύτητα της φοιτητικής ψήφου».

Ο κ. Μπαλτάς χαρακτηρίζει εκ νέου «ψευδοπρόβλημα» το θέμα των «αιώνιων» φοιτητών, καθώς, όπως λέει, «οι λεγόμενοι "αιώνιοι" δεν επιβάρυναν σε τίποτα τη λειτουργία των Ιδρυμάτων».

Σημειώνει πως η κατάληψη της Πρυτανείας του ΕΚΠΑ συνιστούσε «κατάλυση του ασύλου» ενώ για την επαναφορά του ορισμού του «ασύλου», κάνει λόγο για ζήτημα Αρχής.

Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ο υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει πως «ήταν τιμωρητική και συνιστούσε ένα είδος δαμοκλείου σπάθης που δεν βοηθούσε στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά τρόμαζε τους εκπαιδευτικούς και τους έκανε να υποτάσσονται σε κελεύσματα άνωθεν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου