Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

Τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Χρήστος Πιλάλης*
Tάσος Κουράκης, Αριστείδης Μπαλτάς
|EUROKINISSI/ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Στις 26 Γενάρη ο ΣΥΡΙΖΑ με την κυβέρνηση ανέλαβε και την τύχη τού με ιδιαίτερες απαιτήσεις υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, αξιοποιώντας έναν πολύ μικρό αριθμό συνεργατών των υπουργών του, αριθμό υποπολλαπλάσιο κάθε προηγούμενου.

Από την πρώτη μέρα σταμάτησε το κλίμα τρομοκρατίας και καταπάτησης κάθε δημοκρατικού δικαιώματος που είχε επιβληθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Η ανακοίνωση των άμεσων μέτρων στα σχολεία, με το ταυτόχρονο ξεκίνημα της θεσμοθέτησής τους, έφερε νέο κλίμα δημοκρατίας και δημιουργίας.

Στις επόμενες βδομάδες επέστρεψαν στις οργανικές τους θέσεις οι καθηγητές που βρίσκονταν σε διαθεσιμότητα-απόλυση. Το ίδιο συνέβη και με τους σχολικούς φύλακες. Επανιδρύθηκαν οι τομείς και ειδικότητες που η προηγούμενη κυβέρνηση είχε καταργήσει από Επαγγελματικά Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές.

Αμέσως σταμάτησαν οι διαδικασίες για τις νέες αντιπαιδαγωγικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων που είχαν προγραμματιστεί και δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αναστάλθηκε από την πρώτη στιγμή η λειτουργία Τράπεζας Θεμάτων ως παράγοντα που μετέτρεπε τις ενδοσχολικές προαγωγικές εξετάσεις σε πανελλαδικές και στη συνέχεια νομοθετήθηκε η κατάργησή της και η μετατροπή της σε συμβουλευτικό και μόνο ρόλο.

Αποδεσμεύτηκαν οι εξετάσεις του Λυκείου για την προαγωγή και το απολυτήριο και πραγματοποιήθηκαν αλλαγές που ήταν αναγκαίες για το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το πρόγραμμα σπουδών και τη διδακτέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου.

Προηγήθηκαν πάρα πολλές συναντήσεις με επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών, φυσικά πρόσωπα, συστάθηκαν άμισθες επιτροπές από σχολικούς συμβούλους και εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, για να αντιμετωπιστεί και το γεγονός ότι η προηγούμενη ηγεσία δεν είχε ολοκληρώσει τα παραπάνω ως όφειλε.

Επίσης θεσμοθετήθηκε ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε σχέση με το σύστημα που ίσχυσε μέχρι το σχολικό έτος 2014-15 τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν, ενώ αυξήθηκε η δυνατότητα επιλογής περισσότερων επιστημονικών πεδίων άρα και σχολών για την εισαγωγή στη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Καταργήθηκε η πολιτική επιστράτευση για αντιμετώπιση των απεργιών και άλλων αγώνων των εργαζομένων, σε συνεργασία με το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Καταργήθηκε η πράξη νομοθετικού περιεχομένου για διώξεις μαθητών σε περιπτώσεις καταλήψεων.

Πλέον ο σύλλογος διδασκόντων σε συνεργασία με την εκπαιδευτική κοινότητα θα ρυθμίζει τα ζητήματα σχετικά με τη φοίτηση των μαθητών.

Από την πρώτη στιγμή ανακοινώθηκε και καταργήθηκε στη πράξη όλο το πλέγμα των νόμων της ψευδεπίγραφης «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών και σχολείων που οδηγούσε σε διαρκείς ανούσιες συγκρούσεις, εντάσεις στα σχολεία και τελικά σε πολιτικές διακρίσεις και διώξεις με διαθεσιμότητες-απολύσεις και κλείσιμο σχολείων.

Θεσμοθετήθηκε η δημοκρατική επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, εισάγοντας στοιχεία άμεσης δημοκρατίας στα σχολεία. Για πρώτη φορά οι σύλλογοι διδασκόντων συμμετείχαν στις κρίσεις και τις επιλογές των στελεχών.

Καταργήθηκε η «συνέντευξη» που μέσω αυτής επιβάλλονταν οι κομματικές και παραταξιακές επιλογές. Οι μεταθέσεις-μετατάξεις-αποσπάσεις προχώρησαν με διαφανείς διαδικασίες και με ιδιαίτερη ευαισθησία και σεβασμό στους ανθρώπους, τις οικογένειές τους, με ταυτόχρονη βελτίωση της λειτουργικότητας του εκπαιδευτικού συστήματος.

Εκδόθηκαν νέα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα σπουδών για τάξεις του ΕΠΑΛ, τα οποία εκκρεμούσαν από το 2013. Ετσι έγινε κατορθωτό παρά τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια να δοθούν παραγγελίες για βιβλία, ώστε να βρίσκονται έγκαιρα στα σχολεία. Αυτή τη στιγμή όλα τα βιβλία όλων των τάξεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι στις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Συστάθηκαν 1.000 οργανικές θέσεις ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (μουσικοί, γυμναστές). Καθιερώθηκε παροχή δωρεάν κολατσιού σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης μέσω διαχείρισης κονδυλίων ΕΣΠΑ.

Επίσης εξετάστηκαν είτε αντιμετωπίστηκαν θέματα που αφορούσαν τη λειτουργία και τη δομή των ολοήμερων Δημοτικών σχολείων, τις τοποθετήσεις ειδικοτήτων σε καλλιτεχνικά σχολεία, τη σχολική διαρροή, τη λειτουργία, το ωρολόγιο πρόγραμμα και την οργάνωση των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Εξασφαλίστηκαν 12.000 πιστώσεις για τους διορισμούς αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αυτά είναι μόνο ένα μέρος όσων έγιναν σε 7 μήνες. Η συνέχεια μετά τις 20 Σεπτέμβρη θα είναι ακόμα πλουσιότερη.

*Μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ

2 σχόλια:

  1. ΣΧΟΛΑΡΧΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

    OIEΛE:Δευτέρα, 31/08/2015


    ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ: ΑΙΤΗΣΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ Υ.Α. ΚΟΥΡΑΚΗ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ ΣΤΟ ΣτΕ ΟΙ ΣΧΟΛΑΡΧΕΣ


    Ο ΣΙΕΙΕ, ο Σύνδεσμος των Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων, προσέφυγε στο ΣτΕ για την ακύρωση και την αναστολή εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης Κουράκη, η οποία επιχειρούσε να βάλει μια τάξη στο χάος των δραστηριοτήτων στα ιδιωτικά σχολεία. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες.

    Θυμίζουμε ότι η Υπουργική Απόφαση Κουράκη είναι η μόνη ρύθμιση που αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση, την οποία προώθησε η απερχόμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και που επιχείρησε να αποκαταστήσει σε ένα βαθμό τη συνταγματική νομιμότητα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, τρεις είναι οι βασικές (και θεμελιώδεις) αλλαγές που αποκαθιστούσαν το συνταγματικό χαρακτήρα των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ως παρόχων δημόσιου αγαθού, επανέφεραν την κρατική εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση και διασφάλιζαν τη δημοκρατική αυτοτέλειά τους.

    Με την Υ.Α. που αμφισβητούν νομικά οι ιδιοκτήτες, απαιτείται πλέον η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων, τόσο για την κατάτμηση τμημάτων για καλύτερη προετοιμασία σε κάποια μαθήματα, για διδασκαλία ξένων γλωσσών και πληροφορικής, όσο και για κάθε σχολική δράση εκτός υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος (ενισχυτική διδασκαλία, όμιλοι, προετοιμασία αθλητικών ομάδων, πολιτιστικών δραστηριοτήτων κ.λπ.).

    Όλες οι πέραν του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος δραστηριότητες κατατίθενται για έλεγχο στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και εντάσσονται στο διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

    Όλες πλέον οι ώρες απασχόλησης των εκπαιδευτικών στις παραπάνω δράσεις αποτελούν ώρες τακτικής απασχόλησης, ισοδύναμες με τις άλλες ώρες διδασκαλίας, επομένως συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό των ωρών του διοριστηρίου και μετρούν για την προϋπηρεσία.

    Η απασχόληση αυτή θα είναι απολύτως νόμιμη και εποπτευόμενη από το Υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και να καταπολεμάται αποτελεσματικά η αδήλωτη εργασία και η φοροαποφυγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΟΙΕΛΕ: 15 ιδιωτικά σχολεία που λειτουργούν παράνομα
    30/3/2015
    Την ώρα που οι πολίτες και οι επιχειρήσεις στενάζουν από την υπερφορολόγηση, είναι εξαιρετικά προκλητικό κάποιοι επιτήδειοι με πολιτικές «πλάτες» να προβαίνουν σε εξόφθαλμη εξαπάτηση θεσμών και καταπάτηση νόμων και η Πολιτεία να παρακολουθεί απαθής.
    Η Ομοσπονδία μας αποκαλύπτει σήμερα ότι σημαντικός αριθμός ξένων ιδιωτικών σχολείων λειτουργούν με φωτογραφική διάταξη, την οποία πέρασε σε νόμο (άρθρο 35, Ν. 4186/2013) ο τότε Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος, χωρίς φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και χωρίς να υπάρχει έλεγχος των κτηριακών τους εγκαταστάσεων.
    Τα σχολεία αυτά προστίθενται στα περίπου 40 ιδιωτικά σχολεία που με την ανοχή των προηγούμενων πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας λειτουργούσαν χωρίς νόμιμη άδεια λειτουργίας και προέβαιναν στην κομπίνα της αλλαγής επωνυμίας και στην εικονική αλλαγή ιδιοκτησίας, ώστε να μην καταβάλλουν τις οφειλές τους σε Εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.
    Η ΟΙΕΛΕ ζητά την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων Υπουργείων Παιδείας και Οικονομικών, ώστε να τηρηθεί, επιτέλους, η νομοθεσία και να παραπεμφθούν οι παραβάτες στη δικαιοσύνη.

    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.
    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή