Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Γιατί οι Γερμανοί (και όχι μόνο) μισούν τους Έλληνες εφοπλιστές

Γιατί οι Γερμανοί (και όχι μόνο) μισούν τους Έλληνες εφοπλιστές
Του ΚΩΣΤΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
Με τον αιχμηρό τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια» το γερμανικό περιοδικό Spiegel επανήλθε στο θέμα των φορολογικών διευκολύνσεων «που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές».
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, «οι Έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία». Μάλιστα το σχετικό άρθρο ανέφερε ότι το 2012 οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δισ. ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους. Και συμπλήρωνε ότι μόνο τις πρώτες εβδομάδες του 2014 το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισ. ευρώ.

Ως μία από τις αιτίες για την υψηλή ρευστότητα των Ελλήνων εφοπλιστών – μεσούσης της κρίσης στη διεθνή ναυσιπλοΐα – σημειώνεται το γεγονός ότι «οι Έλληνες εφοπλιστές πληρώνουν ελάχιστους – σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας – φόρους». Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις, το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 ως σήμερα Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογηθεί για τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού, βάσει 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.

Ως εδώ καλά. Γιατί όμως αυτό το ενδιαφέρον του γερμανικού περιοδικού; Το ενδιαφέρον αυτό πηγάζει από την αγωνία των Γερμανών να νοικοκυρευτούν τα δημόσια οικονομικά της Ελλάδας;
Η αλήθεια είναι ότι οι Γερμανοί ενοχλούνται σφόδρα από τις επιτυχίες της ελληνικής εφοπλιστικής οικογένειας καθώς επίσης και από τις αποτυχίες των δικών τους επιχειρηματικών πρωτοβουλιών στον τομέα της ναυτιλίας. Είναι κοινό μυστικό ότι η προσπάθειά τους να δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή δύναμη, επιστρατεύοντας κεφάλαια Γερμανών πολιτών – μεταξύ αυτών γιατρών, δικηγόρων, μικρομεσαίων επιχειρηματιών – που οι ίδιοι δεν είχαν καμία σχέση με τη ναυτιλία, δεν έπεσε απλά στο κενό αλλά δημιούργησε και σοβαρό πρόβλημα στο γερμανικό τραπεζικό σύστημα. Με δυο λόγια οι Γερμανοί προσπάθησαν να δημιουργήσουν μια ναυτιλιακή επιχείρηση η οποία αγόρασε πλοία την πιο ακατάλληλη στιγμή, όταν δηλαδή οι τιμές των πλοίων ήταν στα ύψη. Εκείνη την περίοδο οι Έλληνες πλοιοκτήτες «ξεφόρτωναν» τα πλοία τους, πουλώντας σε πολύ υψηλές τιμές και οι Γερμανοί αγόραζαν σε πολύ υψηλές τιμές. Αποτέλεσμα; Όταν έφτασε η κρίση οι Γερμανοί είχαν βρεθεί με πλοία που είχαν πολύ χαμηλές αξίες και το τραπεζικό τους σύστημα που είχε βάλει πλάτη είχε βρεθεί με τρομακτικές επισφάλειες. Αποκαλυπτικά είναι τα όσα εκμυστηρεύθηκε ο επικεφαλής της Εθνικής Τραπέζης κ. Αλέξανδρος Τουρκολιάς, σύμφωνα με τον οποίο οι επισφάλειες των δανείων των Ελλήνων πλοιοκτητών προσεγγίζουν το 7% ενώ της συγκεκριμένης γερμανικής εταιρείας είναι πάνω από 300%!!! Και ξέρετε γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι απλά οι Έλληνες ξέρουν τη δουλειά ενώ οι Γερμανοί όχι. Και την ξέρουν διότι την κάνουν αιώνες. Είναι απλό λοιπόν: Οι Γερμανοί δεν χώνεψαν το πατατράκ και βάζουν το Spiegel να χτυπά τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Το άσχημο όμως δεν είναι αυτό. Το άσχημο είναι ότι βρίσκονται πολιτικοί και δημοσιογράφοι στην Ελλάδα που υιοθετούν τα γερμανικά επιχειρήματα.

Οι Έλληνες εφοπλιστές κατακτούν την κορυφή και την περίοδο της κρίσης

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά: Το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του κοινοτικού, σε ποσοστό χωρητικότητας dwt, ανήκουν σε ελληνική πλοιοκτησία. Τα υψηλά αυτά ποσοστά, σε συνδυασμό με την ποιότητα του ελληνόκτητου στόλου, η συντριπτική πλειονότητα του οποίου αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας, και τη μακρόχρονη εμπειρία των Ελλήνων πλοιοκτητών στην προσφορά αξιόπιστων υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, ισχυροποιούν τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στη θαλάσσια διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση της Ένωσης για την περίοδο 2013-2014 και προσυπογράφονται από τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) κ. Θεόδωρο Ε. Βενιάμη, μία από τις 50 ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με τους Lloyd’s.
Ενδεικτικό της ισχύος των Ελλήνων εφοπλιστών είναι το γεγονός ότι τρεις από αυτούς, οι κκ. Γιάννης Αγγελικούσης, Αγγελική Φράγκου και Γιώργος Οικονόμου, συγκαταλέγονταν στους δέκα ισχυρότερους παραγόντες της διεθνούς ναυτιλίας για το 2013, σύμφωνα με τους Lloyd’s. Παράλληλα οι 40 ισχυρότεροι Έλληνες πλοιοκτήτες υπολογίζεται ότι ελέγχουν περίπου το 10% της χωρητικότητας του διεθνούς εμπορικού στόλου.
Οι ισχυρότατες διασυνδέσεις τους με το διεθνές τραπεζικό σύστημα, την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία και το εμπόριο προκύπτουν από το γεγονός ότι το 1/5 των παραγγελιών για τη ναυπήγηση νέων πλοίων και το 1/3 των αγοραπωλησιών γίνονται από εταιρείες συμφερόντων Ελλήνων εφοπλιστών.
Το στοίχημα με το οποίο κλήθηκαν να αναμετρηθούν οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν να διατηρήσουν την ηγετική θέση τους σε συνθήκες βαθιάς κρίσης της παγκόσμιας οικονομίας. Παρ’ όλα αυτά, οι Έλληνες εφοπλιστές κέρδισαν το στοίχημα καταφέρνοντας να βρεθούν και πάλι στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης.
Το τέλος του 2013 βρήκε τους Έλληνες εφοπλιστές να ελέγχουν 3.669 πλοία (άνω των 1.000 gt), μεταφορικής ικανότητας 261,63 εκατ. τόνων (dwt), τα οποία αντιπροσώπευαν το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Στο τέλος Δεκεμβρίου του 2013 οι παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών για νέες ναυπηγήσεις έφθαναν τα 371 πλοία, χωρητικότητας 32,6 εκατ. τόνων. Οι παραγγελίες αφορούσαν 149 δεξαμενόπλοια που αντιστοιχούν στο 18,32% της χωρητικότητας των υπό ναυπήγηση πλοίων παγκοσμίως.
Σε αυτά περιλαμβάνονται 58 δεξαμενόπλοια LNG/LPG (αντιπροσωπεύουν το 25,94% της παγκόσμιας χωρητικότητας) και 51 τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (14,24% της παγκόσμιας χωρητικότητας). Επιπλέον είχαν δοθεί παραγγελίες για 169 φορτηγά (15% της ναυπηγούμενης χωρητικότητας), 48 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (7,08% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε υπό ναυπήγηση πλοία) και 5 πλοία άλλων τύπων.
Το 2013 τα έσοδα της Ελλάδας σε συνάλλαγμα από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων έφθασαν τα 12.089,90 εκατ. ευρώ έναντι 13.287 εκατ. ευρώ το 2012. Η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία, σύμφωνα με μελέτη της Boston Consulting Group (Οκτώβριος 2013) ξεπερνούσε το 7% το οικονομικό έτος 2012.
Το ειδικό βάρος των Ελλήνων εφοπλιστών αποτυπώνεται την ίδια στιγμή σε όλους τους κλάδους αιχμής της ελληνικής οικονομίας, όπως ενέργεια, μεταφορές, τουρισμός, real estate, ενώ οι ίδιοι μετέχουν σχεδόν σε όλους τους διαγωνισμούς ιδιωτικοποιήσεων που προκηρύσσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Ο μεγαλύτερος στόλος !

Σε περίοδο βαθιάς κρίσης της παγκόσμιας οικονομίας οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν σχεδόν το απόλυτο: να διατηρήσουν την ηγετική τους θέση στη διεθνή ναυτιλία, να αντιμετωπίσουν μνηστήρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία και να δημιουργήσουν τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο όλων των εποχών! Αυτό επιβεβαιώνεται από τα στοιχεία του Lloyd’s Register of Shipping-Fairplay. Σύμφωνα με αυτά, στις 26 Μαρτίου 2014 ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος αριθμούσε 3.901 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 290,8 εκατ. τόνων. Αυξημένος κατά 224 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 25,5 εκατ. τόνων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

ΚΥΡΙΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ
(Μάρτιος 2014)

Ελλάδα 819 πλοία
Λιβερία 678
Νήσοι Μάρσαλ 642
Μάλτα 592
Παναμάς 393
Κύπρος 242
Μπαχάμες 231

Πηγή: ILoyd’s Register

Η ελληνική σημαία, αν και με μειωμένη δύναμη, αποτελεί τη ναυαρχίδα του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου αφού αντιπροσωπεύει το 22% των πλοίων. Ακολουθούν οι σημαίες της Λιβερίας (17%), των Νήσων Μάρσαλ (16%), της Μάλτας (15%), του Παναμά (10%), ενώ οι σημαίες της Κύπρου και των Νήσων Μπαχάμες αντιπροσωπεύουν η καθεμία στο 5% της δύναμης του στόλου.
Η γαλανόλευκη κυμάτιζε τον Μάρτιο του 2014 σε 819 πλοία συνολικής χωρητικότητας 76,1 εκατ. τόνων. Ήταν ωστόσο η μεγάλη χαμένη της χρονιάς που πέρασε, καθώς η δύναμή της μειώθηκε κατά 10 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,65 εκατ. τόνων.
Την ίδια στιγμή, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Lloyd’s Register of Shipping-Fairplay, οι Έλληνες εφοπλιστές στράφηκαν μαζικά στο νηολόγιο των Νήσων Μάρσαλ, το οποίο πρόσθεσε στη δύναμή του 123 πλοία ελληνικών συμφερόντων, χωρητικότητας 11,1 εκατ. τόνων. Έτσι η σημαία των Νήσων Μάρσαλ είναι σήμερα η τρίτη δημοφιλέστερη στις τάξεις των Ελλήνων εφοπλιστών καθώς κυματίζει σε 642 πλοία, χωρητικότητας 47,5 εκατ. τόνων.
Η σημαία της Λιβερίας είναι η δεύτερη δημοφιλέστερη μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών με 678 πλοία (36 περισσότερα από πέρυσι), ενώ ακολουθούν της Μάλτας με 592 πλοία (+31 σε σύγκριση με πέρυσι), του Παναμά με 393 πλοία, της Κύπρου με 242 πλοία και των Νήσων Μπαχάμες με 231 πλοία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ξέρουν τη δουλειά!

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, έχοντας σωστή διαίσθηση, αντιλαμβάνονται τις ευκαιρίες προτού εκείνες γίνουν ακόμη σκέψη για τους άλλους.
Η περίπτωση με τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα.
Με το βλέμμα στις πιθανές προοπτικές για άνοιγμα νέων επιχειρηματικών πεδίων και συμφωνιών πολλών εκατομμυρίων από τη μεταφορά LNG με πλοία, βρέθηκαν στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» 27 Έλληνες επιχειρηματίες και μάνατζερ, παρουσία του Αντώνη Σαμαρά, προκειμένου να συναντήσουν τον Αζέρο πρόεδρο, Ιρχάν Αλίγεφ. Μεταξύ αυτών και τρεις εφοπλιστές από το χώρο της ναυτιλίας, οι Θανάσης Λασκαρίδης (Laskaridis Shipping), Γιάννος Λιβέρης (Ocean Rig) και Γιώργος Προκοπίου (Dynacom). Ο τελευταίος μάλιστα περιέγραψε και τις δυνατότητες που διανοίγονται στον συγκεκριμένο τομέα:
«Τα ελληνικά πλοία μπορούν εύκολα να μεταφέρουν σε χώρες της Ασίας το αζέρικο αέριο που θα φθάσει στην Ελλάδα μέσω του TAP. Αρκεί μόνο δημιουργηθεί επί ελληνικού εδάφους μια εγκατάσταση για τη μετατροπή του σε υγροποιημένο», φέρεται να είπε στην τοποθέτησή του ο κ. Προκοπίου.
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν συνειδητοποιήσει ότι ο ενεργειακός χάρτης αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο και στο πλαίσιο αυτό ξεχωρίζει η αύξηση της ζήτησης για LNG, η οποία αναμένεται τα επόμενα 20 χρόνια να εκτοξευθεί. Στο πλαίσιο αυτό, ο ελληνικός εφοπλισμός όχι μόνο έχει δημιουργήσει στόλους με πλοία μεταφοράς LNG αλλά συνεχίζει να τους ενισχύει.
Το 50% των υπό παραγγελία πλοίων αυτού του τύπου είναι ελληνικών συμφερόντων. Οι παραγγελίες για ναυπηγήσεις αγγίζουν τα 8,5 δισ. δολάρια έναντι μόλις 4 δισ. την περίοδο 2008-2011.
* Ο Γιάννης Αγγγελικούσης έχει τον ισχυρότερο στόλο. Έχει συνολικά εννέα υπό παραγγελία πλοία στα ναυπηγεία της DSME και άλλα οκτώ υπό κατασκευή στα ναυπηγεία της Ηyundai Samho, τα οποία πρόκειται να παραλάβει ως το 2015.
* Η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού, η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά, έχει 12 πλοία και ναυπηγεί άλλα οκτώ. Επίσης διαχειρίζεται για λογαριασμό τρίτων άλλα 12 LNG Carriers.
* Η Dynagas του ομίλου Γιώργου Προκοπίου έχει στόλο που αποτελείται από τρία LNG carriers και άλλα επτά υπό ναυπήγηση. Μάλιστα το πλοίο «Ob River», ναυπήγησης 2007, της Dynagas έγινε το πρώτο LNG Carrier παγκοσμίως που διέσχισε το Βόρειο Πέρασμα (North Sea Route).
* Η Cardif Μarine, η ιδιωτική εταιρεία του κ. Γιώργου Οικονόμου, έχει τέσσερα υπό ναυπήγηση πλοία LNG Carriers.
* Η Thenamaris του κ. Ντίνου Μαρτίνου έχει υπό παραγγελία τρία πλοία μεταφοράς υγραερίου.
* Η Alpha Tankers του Χρήστου Κανελλάκη έχει υπό ναυπήγηση δύο πλοία αυτού του τύπου.
* Ο όμιλος Τσάκου, με την εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ναυτιλιακή εταιρεία ΤΕΝ, έχει ένα LNG, ενώ ναυπηγεί ένα ακόμη. Στόχο έχει να δημιουργήσει σε βάθος χρόνου στόλο ο οποίος θα αποτελείται από 10 LNG.
* Ενδιαφέρον να επεκταθεί στον τομέα των LNG έχει εκφράσει και ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης Stealthgas κ. Χάρης Βαφειάς, η οποία ως τώρα κυριαρχεί στα LPG, όπου διαθέτει στόλο με 37 αυτού του τύπου πλοία.

Η χρυσή «δεκάδα»

Ποιοι όμως είναι οι ισχυρότεροι Έλληνες εφοπλιστές; Με βάση τη συνολική χωρητικότητα των πλοίων που διαθέτουν, οι δέκα ισχυρότεροι εφοπλιστές είναι:

1. Γιάννης Αγγελικούσης: Ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής. Σύμφωνα με τον οίκο Clarkson’s, ελέγχει 114 πλοία συνολικής χωρητικότητας 20,5 εκατ. τόνων, μέσω των εταιρειών Kristen, Anangel, Maran Tankers και Maran Gas. Σύμφωνα με το Lloyd’s List, ήταν ο πέμπτος ισχυρότερος εφοπλιστής του πλανήτη το 2013.

2. Γιώργος Οικονόμου: Δεύτερος σε ισχύ Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με τον οίκο Clarkson’s, και ένατος ισχυρότερος εφοπλιστής του κόσμου για το 2013, σύμφωνα με το Lloyd’s List. Μέσω των ναυτιλιακών ομίλων Cardiff και Dryships, ελέγχει στόλο 128 πλοίων, χωρητικότητας 16,4 εκατ. τόνων.

3. Γιώργος Προκοπίου: Στην τρίτη θέση, σύμφωνα με τους Clarkson’s, καθώς ελέγχει 95 πλοία χωρητικότητας 12,4 εκατ. τόνων μέσω του ομίλου Dynacom. Στην 23η θέση του Lloyd’s List για το 2013.

4. Αγγελική Φράγκου: Η ισχυρότερη κυρία της παγκόσμιας ναυτιλίας. Στην 8η θέση μεταξύ των ισχυρότερων εφοπλιστών του κόσμου για το 2013, σύμφωνα με το Lloyd’s List, και τέταρτη μεταξύ των Ελλήνων, σύμφωνα με τους Clarkson’s. Ελέγχει στόλο 117 πλοίων, χωρητικότητας 11,2 εκατ. τόνων, μέσω του ναυτιλιακού ομίλου Navios.
Η Νavios Holdings ανακοίνωσε για το 2013 έσοδα ύψους 512,27 εκατ. δολαρίων έναντι 616,49 εκατ. το 2012 και ζημιές ύψους 109 εκατ. έναντι κερδών 175,5 εκατ. το 2012. Η κυρία Αγγελική Φράγκου δήλωσε ότι μετά τη λήψη διαφόρων μέτρων μείωσης του κόστους λειτουργίας των πλοίων, το breakeven ανά πλοίο της Navios για το 2014 θα είναι 7.308 δολάρια ημερησίως.

5. Πέτρος Παππάς: Στην πέμπτη θέση μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, σύμφωνα με τους Clarkson’s, βρισκόταν στην 80ή του Top 100 του Lloyd’s List για το 2013. Μέσω των εταιρειών Ocean Bulk, Star Bulk και RST Tankers ελέγχει στόλο 83 πλοίων, χωρητικότητας 9,1 εκατ. τόνων.

6. Νίκος Τσάκος: Εμβληματική μορφή της διεθνούς ναυτιλίας, κατετάγη στην 61η θέση το 2013 μεταξύ των ισχυρότερων εφοπλιστών του κόσμου, σύμφωνα με το Lloyd’s List. Ελέγχει στόλο 62 πλοίων, χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων.

7. Πίτερ Λιβανός: Έβδομος μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών, σύμφωνα με τους Clarkson’s (22ος στον κόσμο το 2013, σύμφωνα με το Lloyd’s List), ελέγχει 48 πλοία χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων μέσω των εταιρειών GasLog και Euronav.

8. Βίκτωρ Ρέστης: Όγδοος μεταξύ των Ελλήνων εφοπλιστών με 84 πλοία συνολικής χωρητικότητας 7,1 εκατ. τόνων.

9. Διαμαντής Διαμαντίδης: Μέσω του ναυτιλιακού ομίλου Marmaras Navigation ελέγχει στόλο 52 πλοίων, χωρητικότητας 7 εκατ. τόνων.

10. Ανδρέας Μαρτίνος: Μέσω του ομίλου Minerva Marine ελέγχει στόλο 54 πλοίων, χωρητικότητας 6,4 εκατ. τόνων.
Επενδύσεις 700 εκατ. δολαρίων από τον Όμιλο Λάτση

Τη δυναμική επαναφορά του Ομίλου Λάτση στον τομέα της ναυτιλίας σηματοδότησε πρόσφατη εκδήλωση που έγινε από τη Latsco Shipping Ltd στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων 2014.
Οικοδεσπότης ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης, ο οποίος δήλωσε ότι η εκδήλωση «σηματοδοτεί τη δυναμική επαναφορά του Ομίλου Λάτση στον τομέα της ναυτιλίας. Το 1947 ο παππούς μου, ο Γιάννης Λάτσης, απέκτησε το πρώτο του βαπόρι που απετέλεσε εφαλτήριο για την εξαιρετικά επιτυχημένη επιχειρηματική δραστηριοποίησή του. Η βαθιά αγάπη του για τη θάλασσα και τους ανθρώπους της τον συνόδευσαν σε όλη του τη ζωή και προσωπικά μεγάλωσα με αυτά τα βιώματα και τα ίδια συναισθήματα. Αισθάνομαι μεγάλο το βάρος της ευθύνης αλλά ταυτόχρονα είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω αναλάβει, εκ μέρους της οικογενείας μας, να συνεχίσω το έργο που ξεκίνησε ο Γιάννης 

Λάτσης στον τομέα της ναυτιλίας».

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «με τις σημαντικές παραγγελίες 12 σύγχρονων νέων πλοίων που κάναμε την τελευταία περίοδο και την προσεκτική εξέταση των επόμενων βημάτων μας, φιλοδοξούμε να ανοίξουμε ένα νέο κεφάλαιο στην 70χρονη ναυτιλιακή ιστορία του Ομίλου μας».
Ο κ. Γιώργος Μαργαρώνης, που ανέλαβε τη γενική διεύθυνση της Latsco Shipping Ltd στις αρχές του 2014, ανέφερε ότι «πρωταρχικός στόχος όλων των στελεχών και εργαζομένων της εταιρείας μας είναι η διαφύλαξη του υψηλού κύρους και της μακράς παράδοσης που έχει διαμορφωθεί ως σήμερα».
Η προσπάθεια της Latsco Shipping Ltd επικεντρώνεται στη δημιουργία μιας δυναμικής και πρωτοπόρας εταιρείας που θα έχει υπό διαχείριση ένα σύγχρονο στόλο υγραεριοφόρων πλοίων καθώς και πλοίων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου.

Συμφωνία 1 δισ. δολαρίων Oaktree – Πέτρου Παππά

Μια νέα εταιρεία πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου δημιουργείται με τη σύμπραξη του επενδυτικού fund Oaktree και της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Star Bulk Carriers, συμφερόντων του κ. Πέτρου Παππά.
Η Star Bulk θα απορροφήσει μια σειρά ναυτιλιακών εταιρειών στις οποίες μετέχει η ιδιωτική εταιρεία Oceanbulk του κ. Παππά και το επενδυτικό fund Oaktree. Η νέα Star Bulk θα έχει ένα στόλο από 69 bulkers, κεφαλαιοποίηση κοντά στο 1 δισ. δολ. και θα ελέγχεται κατά 61,3% από το επενδυτικό fund Oaktree. Ο Έλληνας εφοπλιστής κ. Παππάς θα ελέγχει το 12,5% και θα είναι διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Ο νυν διευθύνων σύμβουλος κ. Σπύρος Καπράλος θα καταλάβει τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου. Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες 30 ημέρες.


Αύξηση εσόδων και στόλου για Costamare

Σημαντική αύξηση εσόδων ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο του 2014 η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στα 114,9 εκατ. δολάρια έναντι 91,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2013. Τα κέρδη μειώθηκαν στα 19,8 εκατ. έναντι 24,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Η διαφορά στα κέρδη οφείλεται κυρίως στις αυξημένες αποσβέσεις, στην επιβάρυνση από ένα swap και στα κέρδη από πωλήσεις πλοίων το 2013 που δεν επανελήφθησαν το πρώτο τρίμηνο του 2014.
Η εταιρεία πρόσθεσε στον στόλο της τρία ακόμη πλοία το προηγούμενο διάστημα και συγκεκριμένα τα νεότευκτα MSC Ajaccio και MSC Amalfi, 9.403 TEU το καθένα, καθώς και το Neapolis, 1.645 TEU.
Σήμερα ο στόλος της Costamare αποτελείται από 68 containerships, με συνολικό capacity 445.000 TEU, στα οποία περιλαμβάνονται εννέα νεότευκτα. Επίσης 12 από τα πλοία, μεταξύ των οποίων είναι και τα εννέα νεότευκτα, έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο του joint venture με το York Capital Management. Στο joint venture η Costamare έχει μειοψηφική συμμετοχή.

Κέρδη 10,9 εκατ. δολάρια το 2013 για τη Seanergy

Βελτιωμένα εμφανίζονται τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2013 της εισηγμένης στον Nasdaq ναυτιλιακής εταιρείας ελληνικών συμφερόντων με έδρα την Αθήνα Seanergy Maritime Holdings Corp.

Έτος 2013
Καθαρός κύκλος εργασιών: 23,1 εκατ. δολάρια.
Κέρδη προ αποσβέσεων τόκων και φόρων (EBITDA): 20,5 εκατ. δολάρια.
Καθαρά έσοδα: 10,9 εκατ. δολάρια.

Τέταρτο Τρίμηνο 2013
Καθαρός κύκλος εργασιών: 6,3 εκατ. δολάρια.
Κέρδη προ αποσβέσεων τόκων και φόρων (EBITDA): 9,1 εκατ. δολάρια.
Καθαρά έσοδα 7,5 εκατ. δολάρια.

Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, δήλωσε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω τα αποτελέσματα της χρήσης 2013, με κέρδη ύψους 10,9 εκατ. δολαρίων έναντι αρνητικού αποτελέσματος -193,8 εκατ. δολαρίων το 2012.
Όπως ανακοινώσαμε προσφάτως, ολοκληρώσαμε επιτυχώς το σχέδιο χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης, το οποίο οδήγησε στη διαγραφή δανεισμού ύψους περίπου 346 εκατ. δολαρίων από την αρχή του 2012. Από το 2013 μέχρι και σήμερα το προσδοκώμενο συσσωρευμένο όφελος για τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 110,7 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 25,7 εκατ. έχουν αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του 2013 και τα περίπου 85 εκατ. θα απεικονιστούν στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2014.
Η θετική πορεία της εταιρείας αποτυπώνεται και στο τέταρτο τρίμηνο του 2013 με την κερδοφορία της να ανέρχεται στα 7,5 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών -117 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2012. Τα ίδια κεφάλαια στις 31 Δεκεμβρίου του 2013, αναπροσαρμοσμένα ως προς την εξάλειψη των τραπεζικών και άλλων υποχρεώσεων, εκτιμώνται περίπου στα 3 εκατ. δολάρια έναντι αρνητικών ιδίων κεφαλαίων -101,6 εκατ. στις 31 Δεκεμβρίου 2012.
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου χρηματοοικονομικής αναδιάρθρωσης η Seanergy έχει πλέον καθαρή κεφαλαιακή διάρθρωση. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία είναι σε θέση να εξετάσει διάφορες στρατηγικές επιλογές, μεταξύ των οποίων και η άντληση κεφαλαίων μέσω του χρηματιστηρίου NASDAQ, όπου διακινούνται οι μετοχές μας. Στόχος μας είναι οι επενδύσεις σε νέα πλοία που αναμένουμε να δημιουργήσουν σημαντικές αποδόσεις για τους επενδυτές μας.
Όσον αφορά τα θεμελιώδη στοιχεία της ναυτιλιακής αγοράς, το 2013 αποτέλεσε ένα σημείο αναστροφής των ισχνών συνθηκών της αγοράς φορτηγών πλοίων. Οι αυξημένες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα σε συνδυασμό με την προσδοκώμενη επιβράδυνση των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων συνέβαλαν καταλυτικά στην αύξηση των ναύλων κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2013.
Ως απόρροια των βελτιωμένων συνθηκών, ο μέσος ισοδύναμος ημερήσιος ναύλος (TCE) της Seanergy βελτιώθηκε κατά 7% μέσα στο 2013, καθώς αυξήθηκε σε 8.006 δολάρια από 7.465 που ήταν το 2012. Ο καθαρός κύκλος εργασιών του 2013 μειώθηκε σε 23,1 εκατ. δολάρια λόγω της μείωσης του στόλου μας από 17,6 πλοία κατά μέσον όρο το 2012 σε 6,2 πλοία κατά μέσον όρο το 2013.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του 2014 μέχρι και σήμερα παρατηρείται σημαντική ενίσχυση της ναυλαγοράς, καθώς η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές ξηρού φορτίου παραμένουν καλύτερες από το 2013».

Συν δύο δεξαμενόπλοια για την Thenamaris

Δύο ακόμη δεξαμενόπλοια πρόσθεσε στο στόλο της η Thenamaris του Ντίνου Μαρτίνου. H εταιρεία απέκτησε το aframax Garden City River (106.448 dwt, 2005 Ιαπωνία) αντί 25 εκατ. δολαρίων και το Belaia (48.673 dwt, 2007 Ιαπωνία) αντί 22 εκατ. δολ. H Thenamaris έχει ένα στόλο από 64 πλοία εκ των οποίων 42 δεξαμενόπλοια, 16 bulk carriers, τρία containers και τρία LNG Carriers.

*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο statbank.gr  στις 15 Ιουλ 2014

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου