Η αρνητική διαφήμιση στην Πολιτική
Arkan
Η χρήση της αρνητικής διαφήμισης στην Πολιτική έχει ως στόχο κυρίως τους αναποφάσιστους και τους αμφιταλαντευομένους ή αλλιώς «χαλαρούς» ψηφοφόρους. Σκοπός της αρνητικής διαφήμισης είναι είτε να κερδίσει τις «χαμένες» ψήφους μέσω της πόλωσης, είτε να κρατήσει μακριά από τις κάλπες τους αναποφάσιστους μέσω της απαξίωσης.
Η δύναμη της αρνητικής διαφήμισης δεν πρέπει να υποτιμάται, καθώς σε πολλές περιπτώσεις επιδρά βαθύτερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στις συνειδήσεις των μαζών (ειδικά αυτών με χαμηλό μορφωτικό υπόβαθρο), δίνοντας καλύτερα αποτελέσματα ακόμη και από τη συμβατική διαφήμιση.
Η αρνητική διαφήμιση στρέφεται εναντίον του σημαντικότερου αντιπάλου εστιάζοντας στα αδύναμα σημεία του. Στην ουσία δεν επιχειρείται σε καμία περίπτωση άρθρωση πολιτικού λόγου παρά μόνον η δημιουργία αρνητικών συνειρμών, ταυτισμένων με τον κύριο πολιτικό αντίπαλο και τις απόψεις που εκφράζει. Με άλλα λόγια επιχειρείται η μετατόπιση του «πεδίου μάχης» από τον πολιτικό λόγο στη συνθηματολογία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου