Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013

Αγιασμός και μετά λουκέτο

Αγιασμός και μετά λουκέτο

  Της Αννας Ανδριτσάκη
75
Τι ψήφισαν οι ΕΛΜΕ
 Με συντριπτικά ποσοστά οι κατά τόπους ΕΛΜΕ ψήφισαν απεργία διαρκείας από τις 16 Σεπτεμβρίου, το κλίμα στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ δυναμιτίζεται και το υπουργείο Παιδείας δεν αισθάνεται και τόσο καλά
Ενα μεγάλο μέτωπο διαμαρτυρίας και αγώνα απλώνεται σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Τον τόνο δίνουν οι καθηγητές σε Γυμνάσια και Λύκεια που βαίνουν πρόσω ολοταχώς για απεργία διαρκείας, μετά τις συντριπτικές αποφάσεις των τοπικών οργανώσεων ανά την επικράτεια υπέρ των δυναμικών μορφών κινητοποίησης.




Στον ίδιο βηματισμό τα ΑΕΙ με τις συνεχόμενες απεργίες των διοικητικών υπαλλήλων και τη στήριξη από όλα τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, καθηγητές, φοιτητές αλλά και διοικήσεις που είναι αποφασισμένες να μη δώσουν ούτε ένα όνομα πλεονάζοντος υπαλλήλου. Στάση αναμονής κρατά το υπουργείο Παιδείας, που δεν βιάζεται να ρίξει λάδι στη φωτιά.



Τα αποτελέσματα



Σε 61 (από τις 88 συνολικά) ΕΛΜΕ της χώρας ήταν συντριπτική η υπερψήφιση της πρότασης για απεργία διαρκείας με πενθήμερες επαναλαμβανόμενες από τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου και ενδιάμεσες γενικές συνελεύσεις, που έχουν εισηγηθεί από κοινού οι ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ) και οι Παρεμβάσεις (εκ των αριστερών παρατάξεων) οι οποίες αθροιστικά έχουν τη μεγαλύτερη δύναμη στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 68 ΕΛΜΕ, τα αποτελέσματα των οποίων είχαν καταγραφεί μέχρι χθες το απόγευμα, οι 61 τάχθηκαν υπέρ των πενθήμερων επαναλαμβανόμενων, ενώ στις περισσότερες ήταν συντριπτική η διαφορά ψήφων ανάμεσα στην επικρατούσα πρόταση και τις άλλες. Σημειώνεται ότι οι 61 ΕΛΜΕ αποτελούν το 92,5% των ψήφων των τοπικών οργανώσεων (δεν έχουν την ίδια δύναμη όλες). Γεγονός που καθιστά ανεπηρέαστο -από τη συνέχιση της καταμέτρησης- το ισχυρό μήνυμα της απεργίας από τον καθηγητικό κλάδο.



Τη Δευτέρα οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα συνεδριάσουν για να λάβουν την οριστική απόφαση για τη μορφή των κινητοποιήσεων που –έτσι κι αλλιώς- έχει από καιρό προαναγγείλει ο κλάδος. «Αγωνιζόμαστε για να μην κλείσουν τα σχολεία οριστικά. Η κυβέρνηση είναι αυτή που τα κλείνει και όχι εμείς», δηλώνει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμης Κοτσιφάκης, παραπέμποντας στα φλέγοντα προβλήματα των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των σχολείων, που μέχρι τελευταία στιγμή εξακολουθούν να προστίθενται στη μεγάλη μαύρη λίστα. Η νέα σχολική χρονιά, η δυσκολότερη που έχουν γνωρίσει εκπαιδευτικοί, μαθητές και οι οικογένειές τους, ξεκινά με αυτά τα δεδομένα:



Δεν θα επιστρέψουν στα σχολεία 16.000 εκπαιδευτικοί. Πρόκειται για το εν τέταρτο του εκπαιδευτικού προσωπικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είναι οι 2.500 της διαθεσιμότητας, οι 5.000 των μετατάξεων, οι 5.000 αναπληρωτές που τέθηκαν εκτός κανονικού προγράμματος και 3.500 υπό συνταξιοδότηση.



Με τις τελευταίες αλλαγές στο σχέδιο νόμου για το νέο Λύκειο κλείνουν ακόμα 102 σχολικές μονάδες (ΕΠΑΣ).



Οι εξετάσεις στα ΕΠΑΛ



Δεν μπορούν να διεξαχθούν οι εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα ΕΠΑΛ σε ό,τι αφορά τα καταργημένα μαθήματα. Λείπουν οι καθηγητές λόγω διαθεσιμότητας. Στο σχέδιο νόμου προστέθηκε την τελευταία στιγμή διάταξη με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης εκπαιδευτικού έργου για τις τελευταίες τάξεις των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ σε όσους έχουν ήδη μετακινηθεί (ως εξαιρούμενοι από τη διαθεσιμότητα) σε διοικητικές θέσεις. Του καλοκαιριού τα καμώματα. Το υπουργείο τρέχει πανικόβλητο να φέρει πίσω καθηγητές για εξετάσεις και διδασκαλία.



Μόλις χθες ανακοινώθηκαν οι αποσπάσεις, η καθυστέρηση των οποίων ανάγκασε χιλιάδες εκπαιδευτικούς να πάνε στις παλιές τους θέσεις και τώρα να επιστρέψουν για τις νέες. Τα έξοδα, δικά τους…



Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κενά που κατέγραψαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας σε όλη τη χώρα, υπερβαίνουν τα 5.200. Πώς θα τα διαχειριστεί το υπουργείο; Οι πιστώσεις για φέτος, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι 2.000 και αφορούν τους αναπληρωτές για την ενισχυτική διδασκαλία.



Την ίδια στιγμή, στα ΑΕΙ το κλίμα δυναμιτίζεται μέρα με τη μέρα. Οι απεργιακές κινητοποιήσεις του διοικητικού προσωπικού είναι δυναμικές, συνεχόμενες και σε ορισμένα ιδρύματα μαζικές, σε συντονισμό με καθηγητές και φοιτητές, και πιο «ακραίες» από αυτές που έχει προκηρύξει το επίσημο συνδικαλιστικό τους όργανο. Εχουν αποφασιστεί σε κεντρικό επίπεδο δύο 48ωρες 10-11 και 12-13 Σεπτεμβρίου καθώς και μια πενθήμερη από 16 έως 20 Σεπτεμβρίου. Διάστημα που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου των εγγραφών.



Ηδη καταγράφονται τα πρώτα μπλακ άουτ. Στο ΕΜΠ, όπου η κινητοποίηση έχει γενικευθεί με τη συμμετοχή καθηγητών και φοιτητών, έχουν αρχίσει οι αναβολές σε εξετάσεις μαθημάτων, ενώ χθες στο ΑΠΘ αναβλήθηκαν οι εξετάσεις για την εισαγωγή σπουδαστών στο Α΄ εξάμηνο σπουδών, στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ακαδημαϊκού έτους 2013-2014, οι οποίες είχαν προγραμματιστεί να αρχίσουν από 9.9.2013.



Το εκρηκτικό κλίμα που επικρατεί και στον τεχνολογικό χώρο (ορισμένα ιδρύματα έχουν κλείσει προς ένδειξη διαμαρτυρίας) μετέφεραν, χθες, οι πρόεδροι των ΤΕΙ στη Σύνοδο τους, δηλώνοντας όχι στη διαθεσιμότητα που θα πλήξει ακόμα περισσότερο τα υποστελεχωμένα Ιδρύματα.



Αγωνιστικά ραντεβού



Εχουν προηγηθεί οι διοικήσεις των Πανεπιστημίων που –πέρα από την αναγγελία της Συνόδου για προσφυγή στη Δικαιοσύνη- αποφάσισαν να στείλουν πίσω τις καταστάσεις της διαθεσιμότητας έχοντας συμπληρώσει μόνο τις κενές θέσεις και όχι τις πλεονάζουσες. Το οξύμωρο;



Οι καταστάσεις που διακινεί το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς τα συναφή υπουργεία (τα οποία αναλόγως τις προσαρμόζουν) είναι –ή μάλλον κάποτε ήταν– καταστάσεις πρόσληψης. Τα βαθμολογούμενα κριτήρια αποτελούν προϋποθέσεις εισόδου των υποψηφίων (λ.χ. περισσότεροι τίτλοι, περισσότερα μόρια). Τώρα, μετρούν τα βήματα προς την έξοδο.



Τρία μεγάλα αγωνιστικά ραντεβού έχουν κλείσει οι εκπαιδευτικοί αυτές τις ημέρες: Το πρώτο ήταν χθες, στο Σύνταγμα, συνοδευόμενο από πολλά δρώμενα που οργάνωσαν οι καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων, το δεύτερο, σήμερα στη ΔΕΘ, με τη συμμετοχή στο μεγάλο συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη και το τρίτο, την ερχόμενη Τρίτη, ημέρα ψήφισης του σχεδίου νόμου για το Λύκειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου