Οι Φόροι και εισφορές των αγροτών αποτελούν το 80% του καθαρού τους εισοδήματος ?
Πικρές αλήθειες για του Φόρους και τις εισφορές των αγροτών
Έστω καθαρό εισόδημα: 100 .
Να σημειώσω ότι για να βγει το καθαρό εισόδημα, έχουν αφαιρεθεί όλα τα έξοδα (σπόροι, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, πετρέλαιο, ηλ. ρεύμα, μεροκάματα κλπ). Μιλάμε δηλαδή για τα κέρδη των αγροτών, όχι για το τζίρο τους.
Η ασφαλιστική εισφορά είναι: 100*27,45%=27,45
Να σημειώσω ότι για να βγει το καθαρό εισόδημα, έχουν αφαιρεθεί όλα τα έξοδα (σπόροι, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, πετρέλαιο, ηλ. ρεύμα, μεροκάματα κλπ). Μιλάμε δηλαδή για τα κέρδη των αγροτών, όχι για το τζίρο τους.
Η ασφαλιστική εισφορά είναι: 100*27,45%=27,45
Αυτή αφαιρείται από το καθαρό εισόδημα για να προσδιοριστεί το φορολογητέο, οπότε:
Φορολογητέο εισόδημα : 100 – 27,45 = 72,55
Επί του φόρου αυτού θα επιβληθεί προκαταβολή για το επόμενο έτος 100%, δηλαδή 18,86. Θα αφαιρεθεί όμως η προκαταβολή του προηγούμενου έτους. Αν το εισόδημα ήταν ίδιο θα υπήρχε ίδια προκαταβολή. Το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Αυτό φυσικά εξαρτάται από τη διακύμανση του εισοδήματος. Κάποιες φορές ο λογαριασμός θα βγαίνει θετικός, κάποιες άλλες αρνητικός.
Εισφορά αλληλεγγύης δεν επιβάλλεται σε εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ. Σ’ αυτή την κατηγορία ανήκουν τα δηλούμενα εισοδήματα του 97% των αγροτών.
Τελικό ποσό που μένει στον αγρότη : 72,55-18,86=53,69
Άρα ο αγρότης δεν πληρώνει για φόρους και εισφορές το 80% του καθαρού εισοδήματος, αλλά το 46,3%.
Αυτή όμως είναι η μισή αλήθεια. Ο αγρότης του παραδείγματος, πέραν του καθαρού του εισοδήματος, εισπράττει και την ενιαία ενίσχυση (επιδότηση). Σε πολλές περιπτώσεις, που όλοι όσοι ζούμε στην επαρχία γνωρίζουμε, η ενίσχυση υπερβαίνει το καθαρό εισόδημα. Για να έχουμε ένα μέτρο, παραθέτω δύο αριθμούς για το οικονομικό έτος 2014. Το σύνολο του δηλωθέντος καθαρού αγροτικού εισοδήματος ήταν 1,34 δις ευρώ, ενώ το σύνολο των ενισχύσεων ήταν 2,6 δις ευρώ, ακριβώς διπλάσιο!
Η επιδότηση αυτή δεν φορολογείται (μέχρι 12.000 ευρώ το χρόνο) με νόμο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ούτε επιβάλλονται επ’ αυτής ασφαλιστικές εισφορές.
Για το παράδειγμά μας, ας θεωρήσουμε ότι η ενίσχυση είναι ίση με το καθαρό εισόδημα. Στον αγρότη μας λοιπόν, από τα 200 ευρώ που εισπράττει (100 εισόδημα και 100 ενίσχυση), του απομένουν, μετά από φόρους και εισφορές, 153,69.
Τελικά πληρώνει για φόρους και εισφορές το 23% του καθαρού εισοδήματός του (του κέρδους του).
Όλα αυτά ισχύουν από το 2019 και μετά, δηλαδή τρία και βάλε χρόνια από σήμερα. Στα ενδιάμεσα χρόνια η κατάσταση είναι καλύτερη, γιατί η μετάβαση στο νέο σύστημα γίνεται, ειδικά για τους αγρότες, σταδιακά.
Και φυσικά όλα αυτά ισχύουν για τους έντιμους φορολογούμενους, οι οποίοι δηλώνουν το σύνολο των εισοδημάτων τους. Όλοι έχουμε εικόνα της πραγματικότητας.
Υπενθυμίζω ότι το ποσοστό ασφαλιστικής εισφοράς στο ΙΚΑ είναι περίπου 40% επί του πραγματικού μισθού, μετά τις προπέρσινες μειώσεις. Πριν ήταν 44%. Αυτό ισχύει πολλές δεκαετίες και κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε ποτέ.
Οι συντάξεις των αγροτών, στο εξής θα είναι σαφώς υψηλότερες από τις σημερινές, αφού θα ξεκινούν από 384 ευρώ συν το αναλογικό τμήμα, οπότε η χαμηλότερη θα είναι κοντά στα 500 ευρώ.
Μερικά στοιχεία ακόμη:
- Από το 2000 μέχρι το 2015 ο Κρατικός Προϋπολογισμός τροφοδότησε με 210 δισ. ευρώ τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Από αυτά, τα 77 πήγαν στον ΟΓΑ.
- Η σχέση στον προϋπολογισμό για τον ΟΓΑ είναι 90% το κράτος, 9% οι αγρότες. Και όπου κράτος, ο Έλληνας φορολογούμενος.
- Στις άλλες κατηγορίες εργαζομένων ελάχιστη ασφαλιστική κλάση είναι αυτά που κερδίζει ο ανειδίκευτος εργάτης -586 ευρώ το μήνα- για τους αγρότες, λοιπόν, είναι πιο κάτω: 80% από αυτό που βγάζει ο ανειδίκευτος εργάτης. Προφανώς γιατί ακριβώς το εισόδημά τους είναι μικρότερο ή καλύτερα αυτό που δηλώνει.
- Ο μέσος φόρος εισοδήματος κάθε αγρότη, αν πάρουμε το σύνολο των αγροτών και το διαιρέσουμε με το φόρο, είναι 350ευρώ, ενώ για τον μέσο φορολογούμενο είναι 945 ευρώ.
- Το 88% των αγροτών δηλώνει εισόδημα κάτω από 5.000 ευρώ και το μέσο αγροτικό εισόδημα χωρίς τις επιχορηγήσεις είναι γύρω στα 2.500 ευρώ. Επίσης για τους αγρότες μέχρι 12.000 ευρώ δεν υπολογίζεται ως φορολογητέα ύλη. Δηλαδή, ποσό 2,2 δις ευρώ από τα 2,6 δις των κοινοτικών ενισχύσεων, είναι εκτός φορολογητέας ύλης, που σημαίνει βεβαίως ταυτόχρονα και εκτός του εισοδήματος αυτού που μπορεί να υπολογιστεί.
- Οι απώλειες εισφορών είτε από εισφοροδιαφυγή, είτε από την κρίση είναι στον ΟΓΑ 35%.
Το καθαρό εισόδημα που δήλωσαν οι αγρότες το 2014:
Τελειώνω με ένα σχόλιο. Η βασική αρχή του προσχεδίου είναι η ίση μεταχείριση όλων των πολιτών. Ένα ταμείο για όλους, ίδια ποσοστά για τις εισφορές, ίδια ποσοστά αναπλήρωσης για τις συντάξεις. Με ιδιαίτερη πρόνοια για όσους είχαν στη διάρκεια του εργασιακού βίου τους χαμηλά εισοδήματα και μεγάλα διαστήματα ανεργίας, μεροληπτικό δηλαδή υπέρ των πιο αδύναμων. Τέρμα οι κοινωνικοί αυτοματισμοί, τουλάχιστον στην ασφάλιση. Τέρμα τα ευγενή ταμεία για τους εκλεκτούς και τα άλλα για την «πλέμπα».
Αν τα καταφέρουμε, το 2016 θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά που στην Ελλάδα εφαρμόστηκε η ασφαλιστική ισότητα όλων των πολιτών. Αν πάλι μας ανατρέψουν, χαλάλι τους. Όσοι πιστεύετε ότι σε μια τέτοια περίπτωση τα πράγματα θα εξελιχθούν καλύτερα για το λαό μας, πιστεύω ότι κάνετε λάθος.
Να συμπληρωσω μερικα στοιχεια ( υποθετω δεν τα γνωριζεις ): αν δεις στην ιστοσελιδα του ΟΠΕΚΕΠΕ ( επιδοτησεις ) στα υψηλα ποσα αναφερονται Μπουταρης,Τσανταλης κτλ,καμμια 40αρια Μονες, αρκετοι συλλογοι,συνεταιρισμοι κτλ. Επισης το ποσο των επιδοτησεων ( 2,6 δις ) το παιρνουν ακομη και αυτοι που δεν ειναι αγροτες ( γιατροι ,δικηγοροι κτλ ) αρα το ποσο δν παει για τον σκοπο που πρεπει στους κατα κυριο επαγγελμα αγροτες. Τωρα γιατι κανενας ( και η σημερινη κυβερνηση) δεν διαχωριζει τους πραγματικους αγροτες μαλλον ειναι αντικειμενο ερευνας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒρες μου ποιοι γιατροί και δικηγόροι έχουν πάρει επιδότηση, γιατί οι δικηγόροι συγκεκριμένα έχουν να δουν οποιαδήποτε κρατική επιχορήγηση από το 2009!
ΔιαγραφήΜιλαω για τους αγροτες- δικηγορους, αγροτες- γιατρους κτλ
ΔιαγραφήΣε πρώτη ανάγνωση όλα φαίνονται σωστά και οι αγρότες άπληστοι και κακομαθημένοι... Αλλά ξεχνάτε ( από παρορμητισμό η εσκεμμένα ) τα αντικειμενικά κριτήρια διαβίωσης που με την ελυψη αφορολόγητου (οι μησθωτη που αναφέρετε σαν παράδειγμα έχουν 9000) ανατρέπουν όλους τους υπολογισμούς σας και στον φόρο εισοδήματος (τεκμήριο διαβιοσεις 3000 από 20%=600+ προκαταβολή 100%) και στις ασφαλιστικές εισφορές ( υπολογισμός κατώτατου μισθού τεκμαρτά)που σημάνει ότι η μικροτερηεισφοραγια ένα αγρότη είναι 1500 εύρο. Για την καραμέλα τον επιδοτήσεων θα σας παραπέμψω να μελετήσετε για ποιον λόγο δηνονται(τον αν υπάρχουν αδικίες είναι δουλειά του κράτους να κάνει τους ελέγχους για το ποιοι δικαιούνται και ποιοι όχι ) άρα η φορολόγηση τους είναι άδικη έως παράνομη
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα προσθέσω ακόμα ότι βάση του πίνακα που υπαρχη στο άρθρο με τα εισοδήματα που δήλωσαν πι αγρότες το 2014 προκύπτει ότι το 80,42% ( οι 4 πρώτες κατηγορίες του πίνακα ) φορολογήθηκαν βάση τεκμηρίου διαβίωσης 3000 εύρο ( 3000• 13%=390 ·75%=682,5) συν 650 εύρο τέλος επιτηδεύματος συν ότι φόρος προέκυψε από επιδοτήσεις και αποζημιώσεις αν ξεπέρασαν τα 12000. Άρα για ποια φοροδιαφυγή λέτε ;;;;
ΔιαγραφήΔιευκρινίσεις
ΔιαγραφήΤο τι ακριβώς ισχύει φέτος για τη φορολόγηση του αγροτικού εισοδήματος διευκρινίζεται με αναλυτική εγκύκλιο της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Αικ. Σαββαΐδου, που απεστάλη πρόσφατα σε όλες τις ΔΟΥ της χώρας. Από την εγκύκλιο αυτή προκύπτουν τα ακόλουθα: Προσδιορισμός εισοδήματος
Για το έτος 2014 και τα επόμενα έτη καταργήθηκε ο «τεκμαρτός προσδιορισμός του γεωργικού εισοδήματος» με βάση το αντικειμενικό σύστημα που προέβλεπε ο καταργηθείς νόμος 2238/1994 (παλαιός Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος).
Το εισόδημα (κέρδος) που αποκτάται από αγροτική δραστηριότητα προσδιορίζεται πλέον όπως και το κέρδος από οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα.
Προσδιορίζεται δηλαδή με τη μέθοδο του λογιστικού προσδιορισμού, σύμφωνα με την οποία από το σύνολο των εσόδων που έχουν προκύψει από την παραγωγή γεωργικών, πτηνοτροφικών, κτηνοτροφικών, δασοκομικών, υλοτομικών και αλιευτικών προϊόντων αφαιρούνται οι δαπάνες για την υποβοήθηση της παραγωγής, οι αποσβέσεις και οι προβλέψεις για επισφαλείς απαιτήσεις.
Το εισόδημα (κέρδος) από ατομική αγροτική επιχείρηση φορολογείται με συντελεστή 13%. Επιδοτήσεις - αποζημιώσεις Ειδικά για όσους φορολογούμενους ασκούν ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα, οι αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που χορηγούνται στο πλαίσιο της Κοινής Γεωργικής Πολιτικής περιλαμβάνονται στον προσδιορισμό του εισοδήματος (κέρδους) από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα μόνο κατά το μέρος που υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ, οι δε αγροτικές αποζημιώσεις δεν συνυπολογίζονται στο σύνολό τους.
Επομένως, για τον προσδιορισμό των φορολογητέων εισοδημάτων (κερδών) από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα δεν θα λαμβάνεται υπόψη κανένα ποσό αποζημιώσεων και από το σύνολο των επιδοτήσεων-ενισχύσεων θα λαμβάνεται τυχόν υπόλοιπο που απομένει μετά την αφαίρεση του ποσού των 12.000 ευρώ.
Οι αγροτικές επιδοτήσεις κατά το μέρος που υπερβαίνουν το όριο των 12.000 ευρώ λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό του κέρδους από ατομική αγροτική δραστηριότητα στο έτος που αφορούν.
Στην περίπτωση που καθίσταται αδύνατο να προσδιοριστεί το φορολογικό έτος που αφορούν, θα συμπεριλαμβάνονται στο εισόδημα του έτους που εισπράχθηκαν.
Οι επιδοτήσεις-ενισχύσεις και αποζημιώσεις που αφορούν χρήσεις πριν από το 2014 (στις οποίες ίσχυε ο αντικειμενικός προσδιορισμός του γεωργικού εισοδήματος, βάσει του ν.2238/1994) και οι οποίες εισπράχθηκαν μετά την 1η-1-2014, θα πρέπει να συνοδεύονται με σχετικές βεβαιώσεις που να πιστοποιούν σε ποια χρήση αντιστοιχούν και θα δηλωθούν με συμπληρωματικές δηλώσεις στα έτη που δημιουργήθηκε το δικαίωμα γι’ αυτές.
Το μέρος των εισοδηματικών («λοιπών») αγροτικών επιδοτήσεων-ενισχύσεων που δεν λαμβάνεται υπόψη κατά τον προσδιορισμό του κέρδους από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα δύναται να καλύπτει τεκμήρια.
Γι’ αυτό το λόγο, το ποσό αυτό θα πρέπει να αναγράφεται στους κωδ. 659-660 του εντύπου Ε1 της δήλωσης φόρου εισοδήματος. Αντιθέτως, οι αγροτικές αποζημιώσεις δεν δύνανται να καλύπτουν τεκμήριο. Το σύνολο των επιδοτήσεων αναγράφεται στον Πίνακα Ε’ του εντύπου Ε3 (για πληροφοριακούς λόγους) αλλά μόνο το μέρος που υπερβαίνει το όριο των 12.000 ευρώ μεταφέρεται στον Πίνακα ΣΤ’ του Ε3 ούτως ώστε να προσμετρηθεί στη διαδικασία προσδιορισμού του κέρδους από αγροτική επιχειρηματική.
Τεκμήρια Σε περίπτωση κατά την οποία τα τεκμήρια διαβίωσης (για τη χρήση κατοικιών, Ι.Χ. αυτοκινήτων, σκαφών κ.λπ.) και τα τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων (δαπάνες για αγορά ακινήτων και κινητών πραγμάτων μεγάλης αξίας, για την αποπληρωμή δανείων κ.λπ.) προσδιορίζουν τεκμαρτό εισόδημα υψηλότερο του δηλωθέντος πραγματικού αγροτικού εισοδήματος, η πρόσθετη διαφορά που προκύπτει μεταξύ του τεκμαρτού και του πραγματικού εισοδήματος, η οποία προστίθεται στο φορολογητέο εισόδημα, φορολογείται με συντελεστή 13%, εφόσον ο φορολογούμενος έχει εισόδημα μόνο από ατομική αγροτική επιχείρηση ή εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων του προκύπτει από ατομική αγροτική επιχείρηση.
ΔιαγραφήΣε περίπτωση που προκύπτει ζημιά από την άσκηση της αγροτικής δραστηριότητας, η διαφορά μεταξύ της ζημιάς και του τεκμαρτού εισοδήματος που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια φορολογείται με 13%.
www.dikaiologitika.grhttp://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/agrotika/63939/pos-forologoyntai-620-000-agrotes-kai-osoi-exoun-agrotika-eisodimata
Ρε φίλε καλά τα αναλύεις αυτά αλλά συνεχίζεις εσκεμμένα να αγνοείς το τεκμήριο διαβίωσης 3000 απλά επειδή ζεις και αναπνέεις. Η εξισωτική αποζημίωση υπολογίζεταιαθροιστικά στην ενιαία και φορολογείτε κανονικά αν το σύνολο περνάει τα 12000. Όπως συνεχίζεις να αγνοείς το τέλος επιτηδεύματος 650 εύρο σε όσους έχουν βιβλία εσόδων εξόδων. Άρα ο μέσος όρος 350 εύρο που έχεις υπολογίσει στο άρθρο είναι τελείως άκυρος και δεν ισχύει. Όπως επίσης κανείς πως αγνοείς ότι οι 620000 που περνούν ενιαία ενίσχυση δεν είναι στο σύνολο τους κατα κύριο επάγγελμα αγρότες (δημόσιοι υπάλληλοι γιατροί δικιγοροι ελεύθεροι επαγγελματίες συνταξιούχοι που έχουν περιουσία στα χορια τους είναι δικαιούχοι ) άρα ξανά υπολόγισε τα και πες μου τι σου Βγενει
Διαγραφή