Ηπιες παρατηρήσεις περί παιδείας των μη μαθητών και των μη βιβλίων...
Αν και στόχος της σημερινής
κυβέρνησης είναι η παντί τρόπω εξασφάλιση δανείων για την, κατά την
αντίληψή της, επιβίωση του έθνους, το αποτέλεσμα εξελίσσεται σε μια
εντεινόμενη σύγκρουση μεταξύ των ισχυρών ομάδων και των πολλών
«αδυνάμων».
Σήμερα κυριαρχεί ο φόβος συνεχόμενων απεργιών· αύριο, σύμφωνα με
τον John Gray, «το υπόδειγμα της μελλοντικής τρομοκρατίας μπορεί να
είναι μια ανεξήγητη (ή προσδοκώμενη;) κατάρρευση των δομών της
καθημερινής ζωής». «Η Αποκάλυψη αποτελεί μέρος του νεοτερικού παραλόγου»
(Frank Kermode).
Απογευματάκι, χτυπάει την πόρτα μου ο φίλος μου ο κυρ Γιώργος.
«Μωρ' Δημητρό, εκείνος ο ανιψιός μου πάει στο Τμήμα Αερίων Καυσίμων στο
Τεχνικό Σχολείο και δεν έχει βιβλία, και θέλω ειδικά εκείνο το...
-διαβάζει- "Οργανα μέτρησης αυτοματισμού και ελέγχου". Μήπως μπορείς να
το βρεις να το τυπώσουμε; Με συγχωρείς κιόλας που σ' το ζητάω έτσι».
«Αμέ -του λέω- να τα βρω...», πλήρης εμπιστοσύνης για το «ψηφιακό
σχολείο». Εισέρχομαι στην ιστοσελίδα του υπουργείου, κατευθύνομαι πρόσω
ολοταχώς για τη σελίδα του «Ψηφιακού Σχολείου»: πατάω «ΕΠΑΣ» και, ω! του
θαύματος, κενόν. Εκανα λάθος; Ξαναπατάω..., κενόν! Ωχ! Τι λέμε τώρα
στον κυρ Γιώργο; Αναζητώ τις ανακοινώσεις του υπουργείου.
Το υπουργείο, διαβάζω, προβαίνει στις ακόλουθες ενέργειες: «1.
Ανάρτηση όλων των διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης στην πλατφόρμα "ψηφιακό σχολείο"». Αλλη ανακοίνωση: «Θα
αποδώσει η σοβαρή επένδυση στο Ψηφιακό Σχολείο μέσω του οποίου κάθε
μαθητής έχει πρόσβαση σε όλα τα βιβλία». Διαβάζω τη συνέντευξη της
υπουργού στον Ρ/Σ Βήμα fm (5-9-2011). Λέγει: «Είναι σημαντικό, ωστόσο,
ότι σήμερα τα βιβλία όλων των τάξεων είναι στο Διαδίκτυο όπου έχουν
εύκολη πρόσβαση μαθητές και εκπαιδευτικοί».
Τι στο καλό, οι μαθητές των ΕΠΑ.Σ. δεν είναι μαθητές;
αναρωτήθηκα εσωτερικώς και κρυφίως. Αμ δε... Καταφεύγω εις την
ενημέρωσιν μέσω τηλεοπτικών διαύλων. Σκάι: «Βρείτε όλα τα σχολικά βιβλία
σε ψηφιακή μορφή» λέει το άρθρο με τελευταία ενημέρωση 09/09/2011.
Συγκεκριμένα αναφέρει: «Τα σχολικά εγχειρίδια όλων των τάξεων σε
Δημοτικό, Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ. ανάρτησε την Πέμπτη
στην ιστοσελίδα τού "Ψηφιακού Σχολείου" το υπουργείο Παιδείας, Διά βίου
Μάθησης και Θρησκευμάτων». Διαπερνώ τους διαύλους, ούτε μνεία περί μη
υπάρξεως βιβλίων ΕΠΑ.Σ. Επιχειρώ και πάλι στη σελίδα του «Ψηφιακού
Σχολείου», αλλά... Είδα και απόειδα και στέλνω e-mail προς το Ψηφιακό
Σχολείο: «Θα ήθελα να σας παρακαλέσω αν είναι δυνατόν να μου δώσετε
κάποιες οδηγίες για να βρω τα βιβλία των ΕΠΑ.Σ. Στο Ψηφιακό Σχολείο και
στη λέξη ΕΠΑΣ δεν μπορώ να βρω τα βιβλία. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
για τη βοήθεια».
Την επομένη μού απάντησαν: «Αγαπητέ κύριε Παπαϊωάννου, για
θέματα βιβλίων ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη Δ/νση Σπουδών
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥπΔΒΜΘ (αρμόδιο Τμήμα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ) στο
τηλέφωνο: 210-3443276». Και επικοινώνησα, ημέρα Τρίτη (28-9-2011) περί
την 9ην πρωινήν. Με συνέδεσαν με το 210-3442228, όπου ένας ευγενέστατος
υπάλληλος με πληροφόρησε ότι για τα βιβλία θα συνεννοηθώ με τον καθηγητή
του μαθήματος, αυτός θα μου πει τι βιβλία θα πάρω ή σημειώσεις. Το
ΥπΔΒΜΘ δεν μπορεί να συστήσει βιβλία. Χα!, σκέφτηκα, ιδού το σύνολο των
βιβλίων αναρτημένο στο Διαδίκτυο. Εξήγησα στο συνομιλητή μου ότι ήθελα
να κάνω δώρο τα βιβλία στον μαθητή. Μου είπε ότι, αφού με ενημερώσει ο
καθηγητής για το ποια βιβλία επέλεξε, θα τα παραγγείλω σ' ένα
βιβλιοπωλείο και σε δυο-τρεις μέρες θα μου τα φέρει.
Μισή αλήθεια - ολόκληρο ψέμα, έλεγαν οι παλιοί. Εκείνο το μέρος
των παιδιών που παλεύουν για τη ζωή τους, που προσπαθούν εργαζόμενοι να
μάθουν μια τέχνη, δεν έχουν βιβλία και συνειδητά (;) σπρώχνονται στο
περιθώριο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Πλήθος άλλων βιβλίων ειδικοτήτων
ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ. δεν υπάρχουν στο Ψηφιακό Σχολείο. Για τα παιδιά αυτά,
κανείς δεν μιλάει.
Ερεύνησα περαιτέρω το θέμα. Το ΥπΔΒΜΘ, με την με Α.Π. 101837/Γ2
8.9.2011 επιστολή του αποστέλλει προς τους καθηγητές οδηγίες εκ 376
σελίδων του Π.Ι. για τη διδασκαλία στα ΕΠΑ.Λ.-ΕΠΑ.Σ., όπου όμως δεν
αναφέρεται το Τμήμα Αερίων Καυσίμων και το μάθημα «Οργανα μέτρησης
αυτοματισμού και ελέγχου», ενώ δίνει οδηγίες -με βιβλιογραφία- 19
σελίδων ακόμη και για τα Θρησκευτικά. Παρ' όλα αυτά επέμενα και τελικά
βρήκα την Α.Π.207/29-01-2010, Περιφ. Διοίκησης Κεντρικής Μακεδονίας,
Γραφείο Σχολικών Συμβούλων, η οποία φυσικά αποδεχόμενη τη μη ύπαρξη
εγχειριδίου εμμέσως, συστήνει βιβλία του εμπορίου, πράγμα που δεν κάνει η
Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου.
Δίαυλοι και υπουργείο σε σύμπνοια, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της γνώσης...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου