O Μπουτάρης δεν φοβάται τις ρήξεις
Το γραφείο είναι τεράστιο, θα μπορούσε
άνετα να παιχτεί ένα παιχνίδι ποδοσφαίρου εδώ μέσα, θα χρειαζόταν απλώς
να μετακινηθούν δύο σκαλιστά τραπέζια και ορισμένες μεγαλοπρεπείς
καρέκλες. Είναι βαριά διακοσμημένο, επιβλητικό, ψυχρό, τα χαλιά είναι
μαλακά, μοιάζουν ακριβά, οι πίνακες το ίδιο. Είναι και «λίγο φαραωνικό»,
όπως παραδέχεται ο νέος κάτοχός του. Είναι μεσημέρι, δεν έχει ιδιαίτερο
κρύο στη Θεσσαλονίκη, αλλά το γραφείο του δημάρχου Θεσσαλονίκης είναι
παγωμένο. Κάποια απεργία των δημοτικών υπαλλήλων είναι σε εξέλιξη και
«δεν ήρθε κανείς να ανοίξει τον διακόπτη της θέρμανσης το πρωί.
Συμβαίνει συχνά» γελάει με την κατάσταση ο Γιάννης Μπουτάρης την ώρα που ανάβει (άλλο) ένα τσιγάρο. «Ενοχλεί; Και να ενοχλούσα, πάλι
θα κάπνιζα» γελάει και πάλι, κοιτάζοντας το κατασκευασμένο από τον
προκάτοχό του γραφείο. «Είναι τεράστιο, μεγαλοπρεπές με την κακή έννοια.
Και επίσης πρέπει να θυμηθώ να αγοράσω ένα αερόθερμο». Ενα αερόθερμο σε
ένα φαραωνικό, μεγαλοπρεπές και ακριβό γραφείο-γήπεδο ποδοσφαίρου; Η
εποχή δεν θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα από αυτή την ανορθόγραφη,
ανορθόδοξη, περίεργη εικόνα. Αλλά ο Γιάννης Μπουτάρης
δεν ενοχλείται από τον προφανή σουρεαλισμό. Εναν χρόνο και κάτι ημέρες
από την εκλογή του στη δημαρχία της Θεσσαλονίκης, έχει να ασχοληθεί με
σημαντικότερα θέματα.
Πώς είναι η εμπειρία της δημαρχίας; Εχει περάσει ένας χρόνος από την εκλογή σας, είναι τα πράγματα όπως τα περιμένατε; «Τα πράγματα είναι χειρότερα απ’ ό,τι τα φανταζόμουν. Είχα στο μυαλό μου ότι θα συναντούσα ένα κατεστημένο σε επίπεδο διοίκησης και στελεχών, ένα κατεστημένο που θα αντιδρούσε σε οποιαδήποτε αλλαγή. Γι’ αυτό αρχικά δεν κάναμε αλλαγές σε τέτοιο επίπεδο. Αλλά αυτό που συναντώ είναι οργισμένη αντίδραση σε κάθε πιθανότητα να θιγούν παγιωμένες καταστάσεις. Και μιλάμε για αξιοκρατικές και λογικές αλλαγές».
«Οχι άγχος, είναι λάθος λέξη. Στοίχημα. Η
κόντρα με τον κομματικό πυρήνα είναι στοίχημα. Ολοι ξέρουμε ότι η
κατάσταση στην Ελλάδα είναι καθαρά κομματική. Μια τεράστια κομματική
πελατεία. Και είναι πολύ διαφορετικό να το βλέπεις απέξω από το να το
βιώνεις εσωτερικά, στην καθημερινότητά σου. Ολοι στη θεωρία τα λέμε
ωραία. Οταν έρθει η ώρα να λειτουργήσεις με ορθολογισμό, να μειώσεις
υπεράριθμους υπαλλήλους, να βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά, τότε η
κατάσταση σοβαρεύει...».
Δεν
είμαι σίγουρος. Νομίζω ότι είναι και δεν είναι. Αυτό που μας είχε
υποδειχθεί από την τρόικα εδώ και καιρό, δεν εφαρμόστηκε όταν θα έπρεπε.
Κανείς δεν μίλησε για οριζόντιες περικοπές, για τόσο βίαιες αλλαγές
στην εργασιακή κατάσταση· θα μπορούσαν οι αλλαγές να είναι λογικές. Αλλά
όταν περνάνε τα χρόνια και δεν κάνεις τίποτε ενώπιον της κρίσης,
έρχεται η στιγμή που θα πρέπει, σε επίπεδο πανικού, να “αποκεφαλίσεις”
μέχρι το τέλος της χρονιάς 30.000 ανθρώπους. Δεν είναι δυνατόν να βρεις
σωστές λύσεις. Με αυτή τη λογική, όχι, δεν είναι η καλύτερη στιγμή να
αλλάξουν αντιλήψεις χρόνων».
«Υπάρχει μια λογική συσπείρωση εναντίον κάθε κυβέρνησης. Δεν φταίει,
όμως, η κυβέρνηση μόνο, φταίει η κατάσταση. Και η ριζωμένη νοοτροπία ότι
στην Ελλάδα δεν κάνουμε τα πράγματα ομαλά. Αν πάμε πίσω, θα δούμε
διαρκή λάθη κυβερνήσεων. Οχι πολλά χρόνια πριν, ο Κώστας Καραμανλής
μιλούσε για “επανίδρυση του κράτους”. Αυτό που έκανε στην
πραγματικότητα, όμως, ήταν να διαλύσει κι άλλο το κράτος, να προσλάβει
κι άλλους ανθρώπους, να σπαταλήσει χρήματα χωρίς αύριο. Και κάποια
στιγμή έρχεται η ασφυκτική πίεση. Οταν αποφασίζεις με τέτοια πίεση, δεν
γίνεται να αποφύγεις τα λάθη...».
«Δεν είμαι της αντίληψης πως η Ελλάδα ποτέ
δεν πεθαίνει. Το αντίθετο. Η Ελλάδα έχει πεθάνει 100 φορές στο παρελθόν.
Το σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι να απαλλαγούμε από το υπάρχον
πολιτικό σύστημα. Και εννοώ το πολιτικό προσωπικό που διαφεντεύει τα
πράγματα και έχει αποδείξει πως είναι από αδύναμο έως ανίκανο. Με αυτή
τη λογική, αν καταφέρουμε να απαλλαγούμε από όλους αυτούς, θα
προχωρήσουμε. Οχι χωρίς προβλήματα, αλλά θα προχωρήσουμε...».
«Κοιτάξτε, είναι ξεκάθαρο ότι ως συνδυασμός, αν δεν είχαμε συνεργασία
με το ΠαΣοΚ, δεν θα είχαμε εκλεγεί. Από την άλλη, και το ΠαΣοΚ γνωρίζει
ότι έχοντας υποστηρίξει τον δικό μας συνδυασμό, κέρδισε σε έναν δήμο
στον οποίο δεν θα μπορούσε να κερδίσει ποτέ. Εχω πει πως σε βασικές
παλιές αντιλήψεις είμαι πιο ΠαΣοΚ από το ΠαΣοΚ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει
ότι λόγω αυτής της σχέσης θα παίξω ποτέ το παιχνίδι της κομματοκρατίας.
Αυτό είναι κάτι που δεν περνάει καν από το μυαλό μου…».
«Μα
η πραγματικότητα είναι ότι ο πολίτης δεν είχε άλλη επιλογή από το να
συνδιαλλαγεί με αυτούς τους παράλογους όρους με το κράτος. Πώς θα γίνει
αλλιώς; Οι λογικές φωνές εδώ και καιρό δεν είχαν ισχύ στην Ελλάδα.
Υπάρχουν και υπήρχαν υγιείς προσωπικότητες, ο Αλέκος Παπαδόπουλος, ο
Στέφανος Μάνος, ο Τάσος Γιαννίτσης, που ενεργοποιήθηκε τελικά. Πολιτικά
πρόσωπα τα οποία είχαν καταλήξει στο περιθώριο, επειδή θριάμβευε η
εικόνα του βουλευτή που εξέφραζε την άρνηση στην πρόοδο, του πελατειακού
κράτους».
«Το
“μαζί τα φάγαμε” είναι μία από τις υπερβολές του Πάγκαλου. Οχι, δεν τα
φάγαμε μαζί. Ορισμένοι τα έφαγαν. Αναρωτιέμαι, όμως, προφανώς όχι μόνο
εγώ, για τις ευθύνες της δικαστικής εξουσίας σε αυτή την κρίση. Ο Ακης
Τσοχατζόπουλος, για παράδειγμα, αν και τον ξέρω χρόνια, θα μπορούσες να
πεις πως είναι φίλος μου, πώς είναι δυνατόν ύστερα από όσα έχουν γίνει
να μην πει κανείς “κατάσχεται ένα περιουσιακό στοιχείο του”; Αυτό είναι
θέμα δικαστικής εξουσίας. Και ναι, υπάρχουν νόμοι, θα πουν κάποιοι, και
θα εφαρμοστούν. Μα υπάρχουν στιγμές που οι νόμοι είναι φτιαγμένοι έτσι
που υπό προϋποθέσεις μπορούν να προστατεύουν κάποιους στον αιώνα τον
άπαντα. Κάποιος πρέπει να βγει και να πει: “Ελεος, φτάνει”. Και όχι, “το
νόμιμο και το ηθικό”, που έλεγε ο Βουλγαράκης, δεν ισχύει. Οχι, κύριε,
το νόμιμο δεν είναι πάντα ηθικό...».
«Αυτό
είναι ένα ερώτημα που δεν τίθεται από καμία κυβέρνηση, επειδή υπάρχει ο
κλασικός φόβος των πολιτικών μην ερεθιστεί το δημόσιο αίσθημα».
«Αυτή
ακριβώς είναι η μικρότητα των πολιτικών. Το θέμα σε αυτή την περίπτωση
δεν είναι μόνο η φορολόγηση. Πρέπει άμεσα να διαχωριστεί το κράτος από
την Εκκλησία. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει διαχωρισμός, από τη στιγμή
που το κράτος μισθοδοτεί τον κληρικό και ο ιερέας είναι δημόσιος
υπάλληλος, δεν γίνεται να διαχωρίσεις τίποτε. Είτε έχουμε μια ανεξάρτητη
αρχή που διαφεντεύει τα του οίκου της είτε έχουμε έναν βολικό αχταρμά
λίγο από εδώ, λίγο από εκεί. Πρέπει, όμως, μέσα σε αυτό να διαχωρίσουμε
την Εκκλησία από τη μοναστική ζωή και όχι μόνο το Αγιον Ορος. Η
μοναστική ζωή και η μοναστική αντίληψη είναι διαφορετικά πράγματα από
την Εκκλησία».
«Οχι, φυσικά. Εγώ κυκλοφορώ. Περπατάω
στον δρόμο ελεύθερος, δεν κινούμαι καν με αυτοκίνητο στην πόλη. Δεν έχω
αντιμετωπίσει μεγάλη προσωπική κατακραυγή, είχα κάποια περιστατικά με
ορισμένους “Αγανακτισμένους”, αλλά τα θεωρώ μεμονωμένα. Νομίζω πως όχι
μόνο δεν έχω πρόβλημα να κυκλοφορώ, αλλά βλέπω και μια στήριξη από
αρκετό κόσμο».
«Οχι, βέβαια! Οταν
εκλέχθηκα, έλεγα ότι θέλω μία ημέρα την εβδομάδα για μένα, να περπατάω,
να ζω την πόλη. Δεν γίνεται κάθε εβδομάδα, αλλά το σκάω συχνά, λέω
ψέματα στους συμβούλους μου ότι έχω δουλειές και κάνω τις βόλτες μου. Θα
ακουστεί αλαζονικό, αλλά δεν θα με αλλάξει εμένα η δημαρχία. Εγώ θα την
αλλάξω. Δεν θέλω τυπολατρίες, μεγαλεία και αηδίες. Δεν θέλω να μπαίνω
κάπου και να σηκώνονται όλοι να με χαιρετήσουν. Θέλω να κάνω τη δουλειά
μου ανενόχλητος και να την κάνω καλά».
«Το
πρόβλημα είναι πανελλαδικό, δεν είναι μόνο της Θεσσαλονίκης. Και νομίζω
ότι είναι ένα συμβολικό πρόβλημα από την άποψη ότι δείχνει την
ανικανότητα του ελληνικού κράτους. Κανείς ποτέ δεν έχει δώσει σημασία σε
αυτό το θέμα, το οποίο, αντί να είναι πρόβλημα, θα μπορούσε να είναι
κέρδος για τον δήμο. Στη Νίκαια της Γαλλίας, μόνο από την καύση των
σκουπιδιών, ο δήμος έχει κέρδος 6,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Παράγουν
ενέργεια που ηλεκτροδοτεί μεγάλο μέρος της πόλης. Με πιάνουν τα νεύρα
μου πραγματικά, όταν μια πόλη που μοιάζει με τη Θεσσαλονίκη να έχει αυτό
το κέρδος μόνο από την καύση, χώρια η ανακύκλωση. Ακόμη μαλώνουν όλοι,
επειδή δεν ξέρουν καν γιατί μαλώνουν! Και ο καιρός περνάει. Κατάλαβε
κανείς γιατί μαλώνουν στην Κερατέα; Συζήτησε κανείς το πρόβλημα στην
πραγματική του διάσταση; Οχι, μόνο φωνές, κανένας διάλογος».
«Ναι,
αναπόφευκτα. Ανέκαθεν πίστευα ότι όλες αυτές οι κραυγές, οι
τουρκοφάγοι, όσοι φώναζαν για τη Μακεδονία και μάζευαν κόσμο και
υπογραφές είναι παρωχημένα πράγματα, παλιά δόγματα. Πολύς κόσμος πλέον
το βλέπει, όσοι ταξιδεύουν σε Τουρκία ή Ισραήλ μπορούν να καταλάβουν ότι
η αντίληψη του παρελθόντος πρέπει να αλλάξει. Και εκεί προφανώς
υπάρχουν “ελληνοφάγοι”, δεν υπάρχει αμφιβολία, αλλά ας αλλάξουμε σελίδα.
Ας μην ξεχνάμε το θέμα των Σκοπίων. Αν δεν είχαμε θερμοκέφαλους και
φανατικούς, το θέμα θα είχε λυθεί εδώ και χρόνια…».
«Οχι
μόνο. Καλά, τότε ήταν μια σαρωτική κατάσταση. Το θυμάμαι σαν τώρα. Τότε
είχα γραφεία στην Αριστοτέλους και μου ζήτησαν να χρησιμοποιήσουν το
μπαλκόνι μου. Αρνήθηκα ασφαλώς, δεν θέλω να έχω σχέση με φανατικούς και
θερμοκέφαλους. Επειδή είμαι Βλάχος, όταν ήμασταν μικροί, τη δεκαετία του
’50, άκουγα ανθρώπους από τα Σκόπια να λένε “μιλάω μακεδονίτικα”. Δεν
μου έκανε εντύπωση η αξίωσή τους χρόνια μετά. Είναι ένας λαός που
μεγάλωσε με την αντίληψη ότι είναι Μακεδόνες. Οχι με τη λογική “Ζήτω ο
Μέγας Αλέξανδρος”, αλλά πώς να το κάνουμε, ονομάζονταν Μακεδόνες. Αλλά
όλα αυτά, η κανονική προσέγγιση της αλήθειας, για χρόνια ενοχλούσαν στην
Ελλάδα…».
«Είναι
αστεία η ιστορία με τον Μίκη. Ξεκίνησε με μια συγκέντρωση της “Σπίθας”.
Είχαμε πει, σε ανύποπτο χρόνο, ότι η πλατεία Αριστοτέλους δεν
διατίθεται για πολιτικές συγκεντρώσεις. Τα πράγματα στην πόλη είναι
τεταμένα, η αγορά πλήττεται και η απαγόρευση ήταν ολική. Αρχικά, η
“Σπίθα” ανακοίνωσε την εκδήλωση και μετά ζήτησε άδεια. Αρνηθήκαμε και
άρχισαν να φωνάζουν ότι μεροληπτούμε για μεγάλα κόμματα και άλλα τέτοια.
Ηταν ένα ψέμα. Πήρα τηλέφωνο τον Θεοδωράκη, δεν κατάφερα να του μιλήσω
και του έστειλα ένα μήνυμα να συναντηθούμε, να μιλήσει στο Δημοτικό
Συμβούλιο της Θεσσαλονίκης. Αντ’ αυτού, μας είπαν να μιλήσουμε με τον
Ζουράρι. Μα δεν φωνάξαμε τον Ζουράρι, τον Μίκη φωνάξαμε. Τρέφω τεράστιο
σεβασμό για τον Θεοδωράκη. Αλλά δεν μπορεί ένας άνθρωπος, όποιος και να
είναι, να καταργεί θεσμούς. Δεν είναι προσωπικό, δεν έχει να κάνει με
μια μάχη του Μπουτάρη με τον Θεοδωράκη. Νομίζω ότι ο Μίκης, δυστυχώς,
δεν είναι αυτό που ήταν στο παρελθόν και κάποιοι το εκμεταλλεύονται
αυτό…».
«Οχι,
δεν είναι ψυχοφθόρο. Ψυχοφθόρο είναι να μην κάνεις αυτό που πρέπει.
Πρόσφατα συγκρούστηκα και με το πανεπιστήμιο. Είχα κάνει μια ομιλία, ως
χημικός, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τους είπα ότι
πρέπει να γίνουν διάφορες αλλαγές στη δομή του πανεπιστημίου. Μου
έβγαλαν κατευθείαν κόκκινη κάρτα, όχι μόνο οι φοιτητές, αλλά και οι
καθηγητές και οι (φυσικά κομματικές) φοιτητικές παρατάξεις. Εντάξει, δεν
γίνεται να σε γουστάρουν όλοι, αλλά χρειάζονται ρήξεις, δεν γίνεται
αλλιώς…».
«Είναι
νωρίς ακόμη. Αλλά νομίζω ότι δύο τετραετίες είναι απαραίτητες αν θες να
κάνεις έργο. Δεν βγαίνει η δουλειά σε μία τετραετία. Αν είμαι ζωντανός,
θα το κυνηγήσω. Εκτός και αν έχω γεράσει τόσο πολύ, που θα βαριέμαι.
Αλλά δεν νομίζω…».
«Ο Καμίνης είναι άτυχος. Στην Αθήνα τα πράγματα
είναι πολύ πιο δύσκολα. Υπάρχουν οι μετανάστες, το μέγεθος της πόλης,
όλα τα υπουργεία μπλέκονται στα πόδια του, ό,τι κακό γίνεται το ρίχνουν
στη δημαρχία, ό,τι καλό γίνεται το παίρνουν οι υπουργοί. Είναι πρόβλημα
όλη αυτή η παγιωμένη κατάσταση».
«Πάντα
μια κρίση μπορεί να είναι και ευκαιρία. Το θέμα είναι πώς θα το
χειριστείς. Χρειάζονται δράσεις, ρυθμίσεις, μικρά πράγματα, ακόμη και αν
φαίνονται ασήμαντα. Μικροπράγματα, όπως το ότι η Θεσσαλονίκη το 2014 θα
είναι πρωτεύουσα Νεολαίας της Ευρώπης. Δεν κοστίζει πολλά λεφτά και
δίνει ζωντάνια, όρεξη στην πόλη…».
«Εχουμε προχωρήσει ήδη σε αυτή την κίνηση. Ορίσαμε
μια περιοχή όπου δεν γίνεται να κατασκευαστούν κατοικίες. Κάναμε
συμφωνία με τα “σπίτια” ότι θα δώσουμε άδειες μόνο αν πάνε εκεί. Φυσικά
και έχουμε αντιδράσεις, θα γίνει, όμως, σίγουρα μέσα στον επόμενο χρόνο.
Οι αντιδράσεις έρχονται από τη σεμνοτυφία, τη μεγαλύτερη πληγή της
πόλης. Οι οίκοι ανοχής, τι να κάνουμε, είναι ένα αναγνωρισμένο στοιχείο
κάθε κοινωνίας. Τι είναι προτιμότερο, να είναι όλα παράνομα; Στη
Γερμανία, στο Μουντιάλ του 2006, οι οίκοι ανοχής έδωσαν τεράστια έσοδα
στη φορολογία στην κυβέρνηση. Τι είναι προτιμότερο; Να παίρνουμε φόρους ή
να κρυβόμαστε σαν γελοίοι πίσω από το δάχτυλό μας;».
«Ποδόσφαιρο;
Η κατάσταση εκεί έχει ξεφύγει από κάθε λογική. Κάποτε είχα ενεργή
συμμετοχή και στο ποδόσφαιρο και στο μπάσκετ. Η κατάσταση δεν είναι πια
επαγγελματική, είναι ένα τεράστιο τσίρκο. Οχι μόνο στη Θεσσαλονίκη. Η
διαφθορά σε όλο το επίπεδο είναι τρομακτική, από τον Μάκη Ψωμιάδη και το
ατιμώρητο σκάνδαλο των στημένων αγώνων, μέχρι τον Ολυμπιακό και τον
Παναθηναϊκό που μονοπωλούν τους τίτλους καταστρέφοντας κάθε ενδιαφέρον.
Ας φύγουν και οι δύο, να παίζουν σε δικό τους πρωτάθλημα, μπας και
αποκτήσει ενδιαφέρον ο αθλητισμός, όπως θα έπρεπε».
«Νομίζω ότι
χρειάζεται, με τόσες απεργίες, όσο σκληραίνει ο χειμώνας, εδώ μέσα θα
έχουμε παγετώνα. Δεν πειράζει, θα επιβιώσουμε και από αυτό…».
Πώς είναι η εμπειρία της δημαρχίας; Εχει περάσει ένας χρόνος από την εκλογή σας, είναι τα πράγματα όπως τα περιμένατε; «Τα πράγματα είναι χειρότερα απ’ ό,τι τα φανταζόμουν. Είχα στο μυαλό μου ότι θα συναντούσα ένα κατεστημένο σε επίπεδο διοίκησης και στελεχών, ένα κατεστημένο που θα αντιδρούσε σε οποιαδήποτε αλλαγή. Γι’ αυτό αρχικά δεν κάναμε αλλαγές σε τέτοιο επίπεδο. Αλλά αυτό που συναντώ είναι οργισμένη αντίδραση σε κάθε πιθανότητα να θιγούν παγιωμένες καταστάσεις. Και μιλάμε για αξιοκρατικές και λογικές αλλαγές».
Υποθέτω ότι μιλάτε για έναν σκληρό κομματικό πυρήνα. Αυτό προφανώς γνωρίζατε ότι θα συμβεί από την αρχή, όλοι το γνώριζαν. Σας προκαλούσε άγχος;
«Οχι άγχος, είναι λάθος λέξη. Στοίχημα. Η
κόντρα με τον κομματικό πυρήνα είναι στοίχημα. Ολοι ξέρουμε ότι η
κατάσταση στην Ελλάδα είναι καθαρά κομματική. Μια τεράστια κομματική
πελατεία. Και είναι πολύ διαφορετικό να το βλέπεις απέξω από το να το
βιώνεις εσωτερικά, στην καθημερινότητά σου. Ολοι στη θεωρία τα λέμε
ωραία. Οταν έρθει η ώρα να λειτουργήσεις με ορθολογισμό, να μειώσεις
υπεράριθμους υπαλλήλους, να βάλεις τα πράγματα σε μια σειρά, τότε η
κατάσταση σοβαρεύει...».
Τώρα, όμως, δεν πιστεύετε πως είναι η ιδανική εποχή, μαζί με όλη την κατάρρευση, να διαλυθεί και αυτή η κομματική εξάρτηση;
Δεν
είμαι σίγουρος. Νομίζω ότι είναι και δεν είναι. Αυτό που μας είχε
υποδειχθεί από την τρόικα εδώ και καιρό, δεν εφαρμόστηκε όταν θα έπρεπε.
Κανείς δεν μίλησε για οριζόντιες περικοπές, για τόσο βίαιες αλλαγές
στην εργασιακή κατάσταση· θα μπορούσαν οι αλλαγές να είναι λογικές. Αλλά
όταν περνάνε τα χρόνια και δεν κάνεις τίποτε ενώπιον της κρίσης,
έρχεται η στιγμή που θα πρέπει, σε επίπεδο πανικού, να “αποκεφαλίσεις”
μέχρι το τέλος της χρονιάς 30.000 ανθρώπους. Δεν είναι δυνατόν να βρεις
σωστές λύσεις. Με αυτή τη λογική, όχι, δεν είναι η καλύτερη στιγμή να
αλλάξουν αντιλήψεις χρόνων».
Δεν
είμαι της αντίληψης πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Το αντίθετο. Η
Ελλάδα έχει πεθάνει 100 φορές στο παρελθόν. Το σημαντικό αυτή τη στιγμή
είναι να απαλλαγούμε από το υπάρχον πολιτικό σύστημα. Και εννοώ το
πολιτικό προσωπικό που διαφεντεύει τα πράγματα και έχει αποδείξει πως
είναι από αδύναμο έως ανίκανο. Με αυτή τη λογική, αν καταφέρουμε να
απαλλαγούμε από όλους αυτούς, θα προχωρήσουμε.
Η οργή εναντίον των κυβερνήσεων, πάντως, δεν μοιάζει σαν μια λογική συνέπεια;
Δεν
είμαι της αντίληψης πως η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει. Το αντίθετο. Η
Ελλάδα έχει πεθάνει 100 φορές στο παρελθόν. Το σημαντικό αυτή τη στιγμή
είναι να απαλλαγούμε από το υπάρχον πολιτικό σύστημα. Και εννοώ το
πολιτικό προσωπικό που διαφεντεύει τα πράγματα και έχει αποδείξει πως
είναι από αδύναμο έως ανίκανο. Με αυτή τη λογική, αν καταφέρουμε να
απαλλαγούμε από όλους αυτούς, θα προχωρήσουμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου