Ταχύτερη εξυπηρέτηση υπόσχεται ο δήμος Θεσσαλονίκης
Ταχύτερα, κατά τουλάχιστον έξι ημέρες, θα μπορούν στο εξής να
διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους οι πολίτες που συναλλάσσονται με το
δήμο Θεσσαλονίκης, ο οποίος εισέρχεται σε μια νέα φάση λειτουργίας,
καθώς από την επόμενη εβδομάδα ξεκινά η εφαρμογή του καινούργιου
οργανογράμματος, που αποτελεί κι ένα από τα στοιχήματα της διοίκησης του
Γιάννη Μπουτάρη.
Της Βαρβάρας Ζούκα
Μόλις χθες, ο νέος οργανισμός εσωτερικής υπηρεσίας του δήμου
Θεσσαλονίκης, ο οποίος έχει στηριχθεί στα πρότυπα λειτουργίας των
γαλλικών ΟΤΑ, δημοσιεύθηκε στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». «Από
πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης έχουμε ήδη ολοκληρώσει και τη διαδικασία της
κατάταξης του προσωπικού στα νέα τμήματα. Οι καταστάσεις αυτές έχουν
επίσης πάρει το δρόμο τους προς το Εθνικό Τυπογραφείο και μόλις γίνει η
δημοσίευση σε ΦΕΚ, που εκτιμούμε ότι είναι θέμα λίγων ημερών, θα
ξεκινήσει και η εφαρμογή του νέου οργανογράμματος», επισήμανε ο γενικός
γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης, Θωμάς Ψαρράς.
Με τρεις υπογραφές
Με την έναρξη εφαρμογής του νέου οργανογράμματος, ο Γιάννης Μπουτάρης σκοπεύει να λάβει σειρά μέτρων για την πάταξη της γραφειοκρατίας. Ένα από τα σημαντικότερα μέτρα που επεξεργάζεται είναι αυτό της μείωσης των υπογραφών που απαιτούνται, ώστε να διεκπεραιώνονται οι υποθέσεις των πολιτών από τις δημοτικές υπηρεσίες.
«Εν ολίγοις, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης προωθεί αυτό που σχηματικά ονομάζουμε ‘οικονομία υπογραφών’, που οδηγεί και σε σημαντική ‘οικονομία χρόνου’ για τους πολίτες, αλλά και για τις ίδιες τις υπηρεσίες», σημείωσε ο κ. Ψαρράς. Σύμφωνα με το μοντέλο που προωθεί ο Γιάννης Μπουτάρης, στο εξής για την ολοκλήρωση κάποιας διαδικασίας θα είναι αρκετές τρεις υπογραφές: του υπαλλήλου που παραλαμβάνει την υπόθεση, του προϊσταμένου του και του διευθυντή της υπηρεσίας.
«Με τη θέσπιση των τριών υπογραφών θα διευκολυνθούν σημαντικά οι πολίτες, καθώς οι υποθέσεις τους θα δρομολογούνται σε μία έως δύο ημέρες, ενώ παλαιότερα θα απαιτούνταν τουλάχιστον επιπλέον έξι ημέρες», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης. Κι αυτό, όπως εξήγησε, γιατί κάθε φάκελος έπρεπε να ακολουθήσει μια εξαιρετικά μακρά διαδρομή, ξεκινώντας από τα χέρια του αρμόδιου υπαλλήλου, περνώντας στη συνέχεια από τον προϊστάμενο, τον διευθυντή, τον γενικό διευθυντή, αλλά και τον γενικό γραμματέα για να καταλήξει στο γραφείο του αρμόδιου αντιδημάρχου ή και του δημάρχου.
Έξι μικρά δημαρχεία
Μια από τις καινοτομίες που εισάγει το νέο οργανόγραμμα στη λειτουργία του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η ενίσχυση της αποκέντρωσης στην κατεύθυνση της δημιουργίας έξι μικρών δημαρχείων, στις κατά τόπους δημοτικές κοινότητες. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται, ότι κάθε δημοτική κοινότητα θα αποκτήσει το δικό της τμήμα σχολικής μέριμνας, όπως και γραφεία δημοτικής αστυνομίας και καθαριότητας.
Παράλληλα, όπως επισήμανε ο κ. Ψαρράς, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε ένα πιο αποτελεσματικό και ευέλικτο μοντέλο διοίκησης, καθώς οι διευθύνσεις μειώνονται κατά περίπου 30% και από 32 που ήταν μέχρι πρότινος, περιορίζονται σε 23.
Καταργούνται τα «βιλαέτια»
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μπουτάρη, μια από τις σοβαρότερες παθογένειες που υπήρχαν στο σύστημα διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης είναι ότι οι υπηρεσίες λειτουργούσαν -περίπου- σαν "βιλαέτια" των εκάστοτε αντιδημάρχων. Για να ανατραπεί η εικόνα αυτή, στο εξής με το νέο οργανόγραμμα θα επιχειρηθεί ένας διαχωρισμός ανάμεσα στην πολιτική και στη διοίκηση.
Ειδικότερα, οι αντιδήμαρχοι θα επικεντρωθούν στον πολιτικό ρόλο τους, ενώ οι εκτελεστικές αρμοδιότητες θα ασκούνται -κατά βάση- από τους δύο γενικούς διευθυντές, που για πρώτη φορά ορίζονται στο δήμο Θεσσαλονίκης. Τα ηνία της γενικής διεύθυνσης τεχνικών υπηρεσιών αναλαμβάνει ο Δημήτρης Καμπαλαμπίδης, ενώ γενική διευθύντρια διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών ορίζεται η Στέλλα Μανώλη.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται, ότι θα αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα της έλλειψης συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων δημοτικών υπηρεσιών, τα οποία επίσης ήταν έντονα στον κεντρικό δήμο. Μάλιστα, είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι σε ένα σεμινάριο μάνατζμεντ, που διοργάνωσε ο δήμος για τους διευθυντές του, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι ούτε καν γνωρίζονταν μεταξύ τους.
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ |
Με τρεις υπογραφές
Με την έναρξη εφαρμογής του νέου οργανογράμματος, ο Γιάννης Μπουτάρης σκοπεύει να λάβει σειρά μέτρων για την πάταξη της γραφειοκρατίας. Ένα από τα σημαντικότερα μέτρα που επεξεργάζεται είναι αυτό της μείωσης των υπογραφών που απαιτούνται, ώστε να διεκπεραιώνονται οι υποθέσεις των πολιτών από τις δημοτικές υπηρεσίες.
«Εν ολίγοις, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης προωθεί αυτό που σχηματικά ονομάζουμε ‘οικονομία υπογραφών’, που οδηγεί και σε σημαντική ‘οικονομία χρόνου’ για τους πολίτες, αλλά και για τις ίδιες τις υπηρεσίες», σημείωσε ο κ. Ψαρράς. Σύμφωνα με το μοντέλο που προωθεί ο Γιάννης Μπουτάρης, στο εξής για την ολοκλήρωση κάποιας διαδικασίας θα είναι αρκετές τρεις υπογραφές: του υπαλλήλου που παραλαμβάνει την υπόθεση, του προϊσταμένου του και του διευθυντή της υπηρεσίας.
«Με τη θέσπιση των τριών υπογραφών θα διευκολυνθούν σημαντικά οι πολίτες, καθώς οι υποθέσεις τους θα δρομολογούνται σε μία έως δύο ημέρες, ενώ παλαιότερα θα απαιτούνταν τουλάχιστον επιπλέον έξι ημέρες», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του δήμου Θεσσαλονίκης. Κι αυτό, όπως εξήγησε, γιατί κάθε φάκελος έπρεπε να ακολουθήσει μια εξαιρετικά μακρά διαδρομή, ξεκινώντας από τα χέρια του αρμόδιου υπαλλήλου, περνώντας στη συνέχεια από τον προϊστάμενο, τον διευθυντή, τον γενικό διευθυντή, αλλά και τον γενικό γραμματέα για να καταλήξει στο γραφείο του αρμόδιου αντιδημάρχου ή και του δημάρχου.
Έξι μικρά δημαρχεία
Μια από τις καινοτομίες που εισάγει το νέο οργανόγραμμα στη λειτουργία του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η ενίσχυση της αποκέντρωσης στην κατεύθυνση της δημιουργίας έξι μικρών δημαρχείων, στις κατά τόπους δημοτικές κοινότητες. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται, ότι κάθε δημοτική κοινότητα θα αποκτήσει το δικό της τμήμα σχολικής μέριμνας, όπως και γραφεία δημοτικής αστυνομίας και καθαριότητας.
Παράλληλα, όπως επισήμανε ο κ. Ψαρράς, ο δήμος Θεσσαλονίκης προχωρά σε ένα πιο αποτελεσματικό και ευέλικτο μοντέλο διοίκησης, καθώς οι διευθύνσεις μειώνονται κατά περίπου 30% και από 32 που ήταν μέχρι πρότινος, περιορίζονται σε 23.
Καταργούνται τα «βιλαέτια»
Σύμφωνα με τον Γιάννη Μπουτάρη, μια από τις σοβαρότερες παθογένειες που υπήρχαν στο σύστημα διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης είναι ότι οι υπηρεσίες λειτουργούσαν -περίπου- σαν "βιλαέτια" των εκάστοτε αντιδημάρχων. Για να ανατραπεί η εικόνα αυτή, στο εξής με το νέο οργανόγραμμα θα επιχειρηθεί ένας διαχωρισμός ανάμεσα στην πολιτική και στη διοίκηση.
Ειδικότερα, οι αντιδήμαρχοι θα επικεντρωθούν στον πολιτικό ρόλο τους, ενώ οι εκτελεστικές αρμοδιότητες θα ασκούνται -κατά βάση- από τους δύο γενικούς διευθυντές, που για πρώτη φορά ορίζονται στο δήμο Θεσσαλονίκης. Τα ηνία της γενικής διεύθυνσης τεχνικών υπηρεσιών αναλαμβάνει ο Δημήτρης Καμπαλαμπίδης, ενώ γενική διευθύντρια διοικητικών και οικονομικών υπηρεσιών ορίζεται η Στέλλα Μανώλη.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται, ότι θα αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα της έλλειψης συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων δημοτικών υπηρεσιών, τα οποία επίσης ήταν έντονα στον κεντρικό δήμο. Μάλιστα, είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι σε ένα σεμινάριο μάνατζμεντ, που διοργάνωσε ο δήμος για τους διευθυντές του, διαπιστώθηκε ότι ορισμένοι ούτε καν γνωρίζονταν μεταξύ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου