Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Μπάτε σκύλοι αλέστε και...

Αυτά που γίνονται εδώ, γίνονται στις αφρικανικές δικτατορίες, όπου ένας συνταγματάρχης καταλαμβάνει την εξουσία ρίχνοντας τον προηγούμενο με τη βοήθεια αυτών που θέλουν να πουλήσουν ή να δανείσουν
 Μπάτε σκύλοι αλέστε και...
Χρήστου Δημήτρης


Τι καταλάβατε από την επίσκεψη Ολάντ; Ο φιλέλληνας πρόεδρος της Γαλλίας δήλωσε πρόθυμος να βοηθήσει την ελληνική οικονομία, υποσχόμενος να ζητήσει από τις γαλλικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στον τόπο μας. Και όλα αυτά συγκινημένος από την... υπερήφανη παράκληση του Προέδρου της Δημοκρατίας(;) μας, να κάνει κάτι γιατί ο ελληνικός λαός δεν αντέχει άλλο. Τρεις μέρες μετά, ο Πρόεδρος Παπούλιας άλλαξε γνώμη και σε λόγο που εκφώνησε στα Ιωάννινα δήλωσε πως το απόθεμα αντοχής και υπομονής των Ελλήνων είναι ανεξάντλητο. Ας είναι.






ΩΡΑΙΑ λοιπόν. Ποιες επενδύσεις ενδιαφέρουν τους Γάλλους; Μήπως θα έρθει στην Ελλάδα η Ρενώ να φτιάξει εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων σαν αυτά που έχει στην Τουρκία και στη Ρουμανία, οπότε θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας υψηλής προστιθέμενης αξίας, καθώς θα δουλέψουν πτυχιούχοι Πολυτεχνείων και ΤΕΙ; Μήπως θα δημιουργηθεί εδώ εργοστασιακή μονάδα της EADS (της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που κατασκευάζει τα Airbus); Θα στήσει εργοστάσιο η Mισελέν για να παράγει εδώ κάποια από τα ελαστικά της; Μπούρδες, όπως θα έλεγε και ο γαλλοτραφής Πρετεντέρης.



ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ, κυρίως μέσω εταιριών κρατικών συμφερόντων, ενδιαφέρονται -όπως όλοι- μόνον για τις μονοπωλιακού χαρακτήρα επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και για τον εθνικό ορυκτό πλούτο, όπως έκαναν με το Αλουμίνιον της Ελλάδος το 1960 εξασφαλίζοντας από την κυβέρνηση Καραμανλή τιμές ηλεκτρικού ρεύματος πολύ κάτω του κόστους παραγωγής και όταν έληξε, το 2000, το συμβόλαιο φτηνής αγοράς ηλεκτρισμού, τα μάζεψαν και έφυγαν. Τους ενδιαφέρουν τα νερά, δηλαδή οι δημόσιες εταιρίες ύδρευσης. Τους ενδιαφέρει η ΔΕΗ, δηλαδή η δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού. Τους ενδιαφέρουν οι υδρογονάνθρακες. Τους ενδιαφέρουν όλα τα δημόσια αγαθά.



ΕΜΕΙΣ τι θα κερδίσουμε από τις υποτιθέμενες επενδύσεις - κρατικοποιήσεις των Γάλλων σε αυτές τις επιχειρήσεις; Θα πέσουν μήπως οι τιμές των υπηρεσιών όπως στη Βουλγαρία; Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας σε εποχές που η τεχνολογία τις μειώνει συνεχώς; Θα κερδίσουν μόνον οι Γάλλοι που θα εξάγουν τα κέρδη των εγχώριων ιδιόκτητων μονοπωλίων τους στην πατρίδα τους. Και όλα αυτά εντελώς υποθετικά, καθώς τα μάζεψαν και έφυγαν (Κρεντίτ Αγκρικόλ, Σοσιετέ Τζενεράλ και Καρφούρ) από την Ελλάδα, όταν διαπίστωσαν ότι η ύφεση και η κρίση στην εγχώρια αγορά θα πάει πολύ μακριά. Είναι αυτά επιτυχίες για μια χώρα της Ε.Ε.; Μόνον ο Σαμαράς, ίσως ο Βενιζέλος (εξαρτάται από τις εκλογικές του ανάγκες) και σίγουρα ο μεταρρυθμιστής (και το ξεπούλημα μεταρρύθμιση το λένε;) Φώτης Κουβέλης το πιστεύουν.



ΑΥΤΑ σε επίπεδο αγορών. Έχουμε όμως και το επίπεδο πωλήσεων των Γάλλων. Όπως ανακοινώθηκε, κατά την επίσκεψη Ολάντ, συμφωνήθηκε να νοικιάσουμε δύο γαλλικές φρεγάτες και τέσσερα αεροπλάνα! Υπήρχε συνεδρίαση και εισήγηση στο ΚΥΣΕΑ που να ζητάει αυτούς τους επιπλέον εξοπλισμούς; Κρίθηκε ότι συμφέρει η ανάθεση αντί ενός διεθνούς διαγωνισμού για τις συγκεκριμένες προμήθειες;

Σημειωτέον πως οι ένοπλες δυνάμεις μας διαθέτουν 14 φρεγάτες, για τις οποίες δεν έχουμε χρήματα για ραντάρ, πυρομαχικά και καύσιμα. Επίσης τα τελευταία χρόνια έχουμε αγοράσει 300 μαχητικά αεροσκάφη, που πολλά από αυτά δεν έχουν ακόμα ραντάρ και εξοπλισμό; Χρειαζόμασταν άλλα τέσσερα leasing; Συνήθως αυτά γίνονται στις αφρικανικές δικτατορίες, όπου ένας συνταγματάρχης καταλαμβάνει την εξουσία ρίχνοντας τον προηγούμενο με τη βοήθεια αυτών που θέλουν να πουλήσουν ή να δανείσουν. Διότι -όπως ξέρετε πλέον- όποιος ελέγχει το χρέος μιας χώρας, ελέγχει τη χώρα ολόκληρη.



ΚΑΙ μιας και μιλήσαμε για τους Γάλλους, να προσθέσουμε ότι ο επικεφαλής οικονομολόγος της Markit, Κρις Ουίλιαμσον, εκτιμά ότι το ΑΕΠ της Ευρωζώνης θα συρρικνωθεί το 2013 και η βιομηχανική παραγωγή θα συνεχίσει πτωτικά. Η πτωτική πορεία της γαλλικής οικονομίας αναμένεται να συνεχιστεί, ευθυγραμμίζοντας τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης περισσότερο με τις χώρες της περιφέρειας, παρά με το γερμανικό "πυρήνα".



ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ, για να περάσουμε ολίγον και στους Γερμανούς, τους προστάτες του Σαμαρά, η Hochtief, κατασκευάστρια και ιδιοκτήτρια του αεροδρομίου της ελληνικής πρωτεύουσας, όπως μας πληροφορεί το οικονομικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ψάχνει αγοραστή για να την κοπανήσει. Τρομερή ιδιωτικοποίηση και αυτή από τον Σημιτισμό. Η Αθήνα είναι η μοναδική πρωτεύουσα χώρας της δυτικής Ευρώπης που διαθέτει μόνον ένα αεροδρόμιο, καθώς η γερμανική εταιρεία έβαλε όρο ότι η πλησιέστερη απόσταση όπου θα μπορούσε να γίνει δεύτερο έπρεπε να είναι 100 χιλιόμετρα από το Ελ. Βενιζέλος! Δεν ήταν όμως μόνον αυτό. Θέλοντας να κάνει το ταχύτερο δυνατό την απόσβεση μιας επένδυσης που δεν είχε κανένα κόστος μελέτης, αφού έφεραν “φωτοκόπια” τα σχέδια μέρους του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης, καθόρισαν τόσο ακριβές υπηρεσίες εξυπηρέτησης των αεροπορικών εταιρειών, που σήμερα το “Ελ. Βενιζέλος” έχει χάσει τις μισές αφίξεις του, οι περισσότερες εκ των οποίων κάνουν πλέον στάση στην Κωνσταντινούπολη. Αφού το ξεζούμισαν λοιπόν, το παρατάνε και φεύγουν.



ΠΩΣ σας φαίνονται όλα αυτά; Ρητορική η ερώτηση. Ο Σαμαράς πάντως είναι αισιόδοξος, αλλά μετά τον Ιούνιο. Αν μέχρι τότε υπάρχει η χώρα, τον Σεπτέμβριο θα απογειωθεί, δήλωσε με τον κλασικό στόμφο που χρησιμοποιούν οι μετριότητες όταν δεν έχουν τίποτα να πουν. Αγάντα, Φώτη, μέχρι την απογείωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου