Νέα υποθαλάσσια: Τι του λείπει του ψωριάρη, φούντα με μαργαριτάρι
Γιώργος Τούλας
Φημολογείται καιρό τώρα, ως διαρροή από την πλευρά της Περιφέρειας,
το είπε και ο αντιπεριφειάρχης σε δηλώσεις του, αλλά χρειάστηκε να έρθει
μια τηλεοπτική εκπομπή για να επιβεβαιωθεί με το χειρότερο τρόπο. Με κοινή δήλωση Περιφερειάρχη
και Δημάρχου. Το νέο φαραωνικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για
μια νέα υποθαλάσσια, που βγάζει από τα συρτάρια ένα εξαιρετικά απεχθές
όνειρο του Γιώργου Σουφλιά που με την απόλυτη αντίθεση της πόλης ακυρώθηκε πριν λίγα χρόνια, αφού θα κόστιζε απίστευτα χρήματα και θα δημιουργούσε μόνο προβλήματα κατά την κατασκευή της.
Σε μια πόλη με τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα, με μοναδικό
ολοκληρωμένο μεγάλο δημόσιο έργο των τελευταίων δεκαετιών τον
Περιφερειακό δρόμο, με ατυχείς και συστηματικές εμπλοκές σε
εναλλακτικές μεθόδους αποσυμφόρησης όπως το Τραμ και τα Καραβάκια, με
ένα Μετρό βαλτωμένο,
να έχει δημιουργήσει μακροχρόνιο χάος σε πολλές γειτονιές της, χωρίς
σαφή ορίζοντα ολοκλήρωσης του και με διάφορες ατυχείς εξαγγελίες κατά
καιρούς, που φυσικά δεν ευοδώθηκαν, αλλά έμειναν μακέτες που εγκαινίαζαν
υπουργοί κάθε Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ...
Θα περίμενε κανείς μετά από τόσες αποτυχημένες απόπειρες και κυρίως
έχοντας αντιληφθεί η πόλη τη δύναμη του θαλάσσιου μετώπου της, να μπορεί
να σκεφτεί με πιο ώριμους τρόπους. Να μελετήσει για παράδειγμα το πως,
πόλεις του εξωτερικού ‘’εκμεταλλεύονται’’ τη θέα της πόλης από την
πλευρά της θάλασσας και δημιουργούν μια συνθήκη ονειρική κατά την
παράκαμψη της πόλης. Οι περιπτώσεις πόλεων, από τη Λισαβώνα μέχρι την
Κωνσταντινούπολη, αλλά και πολλές σύγχρονες κινέζικες πόλεις που ένωσαν
παράκτια σημεία τους με γέφυρες, δημιουργώντας στον ταξιδιώτη μια
εκπληκτική αίσθηση με το νερό και την πόλη απέναντι θα έμοιαζε ιδανική
λύση για τη ζεύξη Καλοχωρίου με το τέλος της Καλαμαριάς ή ακόμα καλύτερα
με τις ακτές απέναντι, μέχρι το Αγγελοχώρι και θα άλλαζε την όψη της
πόλης για πάντα και θα δημιουργούσε την καλύτερη συνθήκη αποκατάστασης
της σχέσης της πόλης με τη θάλασσα, που παραμένει διαταραγμένη για
δεκαετίες. Αρκεί το έργο να μην έχει την τύχη της κοστολόγησης της γέφυρας Ρίου-Αντιρίου
και τη σκανδαλώδη αποικιοκρατικού τύπου παραχώρηση που εφαρμόστηκε
εκεί. Καθώς είναι γνωστό πως εκεί κόστισε πολλαπλάσια από τη μεγαλύτερη γέφυρα του κόσμου στην Κίνα!
Είναι φανερό πως το σχέδιο της ανόητης υποθαλάσσιας αρτηρίας που
επιστρέφει πανηγυρικά και άκριτα, όντας καταδικασμένο στο παρελθόν, μόνο
προβλήματα και έριδες θα δημιουργήσει. Με εκπλήσσει πραγματικά
αρνητικά, ή στάση του Δημάρχου, που υπήρξε πολέμιος του προηγούμενου
σχεδίου, αυτή η αιφνίδια μεταστροφή του. Με βάζει σε σκέψεις για τους
λόγους που κατατίθεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, τις πιθανές
εργολαβικές πιέσεις, τη χρησιμότητα της για την πόλη και το τι θα
προκαλέσει. Φυσικά πολλά περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει...
Περιμένω υπομονετικά εξηγήσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου