Υπό διωγμόν και τα καλλιτεχνικά μαθήματα - Με non paper ενημέρωσε το υπουργείο Παιδείας για την πτώση του επιπέδου σπουδών
Στην έξοδο οδηγούνται άλλοι 1.318 εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων
Την πόρτα εξόδου από την εκπαίδευση βλέπουν από χθες 1.318 εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων που δίδασκαν το μάθημα της Τεχνολογίας στα γυμνάσια, το οποίο από τον Σεπτέμβριο καταργείται. Και μαζί του καταργούνται και οι 1.318 οργανικές θέσεις, με όλα τα ενδεχόμενα πλέον ανοικτά για τους εκπαιδευτικούς που τις κάλυπταν. Όπως συνέβη και με τους συναδέλφους τους από τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, οι τεχνολόγοι εκπαιδευτικοί πληροφορήθηκαν την κατάργηση του μαθήματός τους από non paper του υπουργείου Παιδείας για το ωρολόγιο πρόγραμμα των γυμνασίων που θα εφαρμοστεί από την ερχόμενη σχολική χρονιά. Όμως το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα θέτει υπό διωγμόν και τα καλλιτεχνικά μαθήματα, η διδασκαλία των οποίων ήταν ήδη περιορισμένη.
Αναλυτικότερα, τα μαθήματα της Μουσικής και των Εικαστικών θα διδάσκονται από τον προσεχή Σεπτέμβριο μόνο στην Α' Γυμνασίου, από δύο ώρες το καθένα. Με το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα, τα μαθήματα αυτά διδάσκονταν από 1 ώρα σε κάθε τάξη του Γυμνασίου. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι χάνεται μία ώρα από κάθε μάθημα. Είναι κυρίως ότι τα παιδιά χάνουν από τα 13 τους χρόνια κάθε δυνατότητα επαφής με την τέχνη, τη μουσική και την καλλιτεχνική δημιουργία. Στο φτηνό σχολείο του Μνημονίου, η τέχνη και η μουσική δεν έχει θέση ούτε για μία ώρα. Την ίδια στιγμή και σε συνδυασμό με την αύξηση του ωραρίου, πολλοί εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα συγκεκριμένα μαθήματα και είναι πηγή έμπνευσης για τους μαθητές τους θα βρεθούν επί ξύλου κρεμάμενοι, αφού θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις.
Στην ίδια λογιστική πρακτική κινούνται και οι άλλες αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα που εστάλη χθες στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Νέα Ελληνική Γλώσσα και η Ιστορία χάνουν από μία ώρα. Η Βιολογία περικόπτεται κατά μία ώρα, φεύγει εντελώς από την Α' Γυμνασίου και στη θέση της μπαίνει η Φυσική με μονόωρη διδασκαλία. Από μία ώρα περικόπτονται η Γυμναστική και η Οικιακή Οικονομία. Αντίθετα, από μία ώρα κερδίζουν οι ξένες γλώσσες και η Πληροφορική. Όμως και τα δύο μαθήματα θα πρέπει να τα δει κανείς σε συνδυασμό και με το Λύκειο, όπου επίσης δεν αποκλείονται αλλαγές.
Συνολικά οι μαθητές και των τριών τάξεων θα παρακολουθούν μαθήματα διάρκειας 35 ωρών την εβδομάδα. Παράλληλα, εισάγεται στο γυμνάσιο, στη θέση του μαθήματος της τεχνολογίας, η λεγόμενη ερευνητική εργασία-project, ο αμφιλεγόμενος και τελικώς αποτυχημένος θεσμός που καθιέρωσε η Α. Διαμαντοπούλου.
Από την πλευρά της, η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών τονίζει ότι καταργείται χωρίς καμία τεκμηρίωση το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, γεγονός που ισοδυναμεί με νέο διωγμό των εκπαιδευτικών τεχνολογικών μαθημάτων.
Στο μεταξύ, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κινείται και νομικά για την ακύρωση των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων. Μετά τη μηνυτήρια αναφορά κατά του υπουργείου Παιδείας για την προσπάθειά του να εφαρμόσει τον νόμο πριν από την ψήφισή του, η συνδικαλιστική ηγεσία των καθηγητών διευκρινίζει ότι «δεν είναι υποχρεωμένος ο εκπαιδευτικός να παραλάβει τη διαπιστωτική πράξη διαθεσιμότητας». Όποιοι εκπαιδευτικοί την παραλαμβάνουν, να υπογράφουν «με επιφύλαξη για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου».
Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα έχουν τη δυνατότητα, με βάση τη διαπιστωτική πράξη, να ασκήσουν προσφυγές ακύρωσης κατά της απόφασης στα κατά τόπους διοικητικά εφετεία, στο πλαίσιο της συνταγματικής κατοχύρωσης της παιδείας ως δημόσιου κοινωνικού αγαθού και του δικαιώματος στην εργασία. Ταυτόχρονα, μπορούν να καταθέσουν αίτηση προσωρινής αναστολής της απόφασης της πράξης διαθεσιμότητας.
Στην ίδια λογιστική πρακτική κινούνται και οι άλλες αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα που εστάλη χθες στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Νέα Ελληνική Γλώσσα και η Ιστορία χάνουν από μία ώρα. Η Βιολογία περικόπτεται κατά μία ώρα, φεύγει εντελώς από την Α' Γυμνασίου και στη θέση της μπαίνει η Φυσική με μονόωρη διδασκαλία. Από μία ώρα περικόπτονται η Γυμναστική και η Οικιακή Οικονομία. Αντίθετα, από μία ώρα κερδίζουν οι ξένες γλώσσες και η Πληροφορική. Όμως και τα δύο μαθήματα θα πρέπει να τα δει κανείς σε συνδυασμό και με το Λύκειο, όπου επίσης δεν αποκλείονται αλλαγές.
Συνολικά οι μαθητές και των τριών τάξεων θα παρακολουθούν μαθήματα διάρκειας 35 ωρών την εβδομάδα. Παράλληλα, εισάγεται στο γυμνάσιο, στη θέση του μαθήματος της τεχνολογίας, η λεγόμενη ερευνητική εργασία-project, ο αμφιλεγόμενος και τελικώς αποτυχημένος θεσμός που καθιέρωσε η Α. Διαμαντοπούλου.
Θ. Κοτσιφάκης: Εργαλείο παραγωγής υπεράριθμων το νέο ωράριο
Με δήλωσή του, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ.Κοτσυφάκης, καταγγέλλει τη νέα αυθαιρεσία του υπουργείου Παιδείας και τονίζει ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Για ποια «διαβούλευση» μιλάει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, όταν ήδη ζητεί από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να υπολογιστούν τα κενά εκπαιδευτικών με βάση τα νέα προγράμματα; Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, αυτή η τακτική επαναλαμβάνεται για τρίτη φορά εφέτος (υπολογισμός κενών με αυξημένο ωράριο εκπαιδευτικών πριν την ψήφιση της σχετικής διάταξης στη Βουλή και ανακοίνωση πινάκων ονομάτων εκπαιδευτικών για διαθεσιμότητα πριν την ψήφιση του σχετικού νόμου).Από την πλευρά της, η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών τονίζει ότι καταργείται χωρίς καμία τεκμηρίωση το μοναδικό τεχνολογικό μάθημα που είχε απομείνει στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση, γεγονός που ισοδυναμεί με νέο διωγμό των εκπαιδευτικών τεχνολογικών μαθημάτων.
Στο μεταξύ, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κινείται και νομικά για την ακύρωση των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων. Μετά τη μηνυτήρια αναφορά κατά του υπουργείου Παιδείας για την προσπάθειά του να εφαρμόσει τον νόμο πριν από την ψήφισή του, η συνδικαλιστική ηγεσία των καθηγητών διευκρινίζει ότι «δεν είναι υποχρεωμένος ο εκπαιδευτικός να παραλάβει τη διαπιστωτική πράξη διαθεσιμότητας». Όποιοι εκπαιδευτικοί την παραλαμβάνουν, να υπογράφουν «με επιφύλαξη για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου».
Οι εκπαιδευτικοί που τίθενται σε διαθεσιμότητα έχουν τη δυνατότητα, με βάση τη διαπιστωτική πράξη, να ασκήσουν προσφυγές ακύρωσης κατά της απόφασης στα κατά τόπους διοικητικά εφετεία, στο πλαίσιο της συνταγματικής κατοχύρωσης της παιδείας ως δημόσιου κοινωνικού αγαθού και του δικαιώματος στην εργασία. Ταυτόχρονα, μπορούν να καταθέσουν αίτηση προσωρινής αναστολής της απόφασης της πράξης διαθεσιμότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου