"Δεν θα τους αφήσουμε να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο"
Τον "βαθιά αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα" των αλλαγών που προωθούνται "με απούσα και αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα" κατήγγειλε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης: "Δεν θα τους αφήσουμε άλλο να διαλύουν, χρόνο το χρόνο, το δημόσιο σχολείο. Προετοιμάζουμε τους αγώνες μας. Μαζί με τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους. Μαζί με ολόκληρη την κοινωνία. Πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Τώρα. Γιατί αύριο θα είναι αργά".
Ειδικά όσον αφορά τον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του Λυκείου, ο Θ. Κοτσιφάκης επισημαίνει ότι θα συμβάλει "στην 'επιβίωση' μόνο των γνώσεων που είναι απαραίτητες για τις εξετάσεις, στο φούντωμα της παραπαιδείας αλλά και στην περιθωριοποίηση κάθε άλλης εκπαιδευτικής διαδικασίας" οδηγώντας "σε αύξηση της μαθητικής διαρροής, τόσο από το Γενικό όσο και από το Επαγγελματικό Λύκειο" και "εξωθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στη μη τυπική μεταγυμνασιακή, στενή και εφήμερη κατάρτιση".
Ιδιαίτερα επικριτικός ως προς τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της τεχνικής - επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνει ότι "οι τομείς Υγείας - Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών (τους οποίους παρακολουθούσε το 23% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ) εξοβελίζονται οριστικά από τα ΕΠΑΛ. Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για αποφοίτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με αποτέλεσμα να γυρίζει το εκπαιδευτικό «ημερολόγιο» πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλαδή η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το 4ο ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών. Ως σημαντικό δώρο του υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά ΙΕΚ προσφέρεται ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας αλλά και οι μεταγυμνασιακές ΣΕΚ, για την αύξηση της 'πελατείας' τους".
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ τονίζει ότι δεν είναι δυνατόν να συζητάμε "στα σοβαρά για αλλαγές (ακόμα και αν είχαν θετικά χαρακτηριστικά" λίγες μέρες πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους όταν έχουμε "δραματική μείωση κάθε χρόνο των δαπανών για την Παιδεία (33% μείωση από το 2009), 18.000 λιγότερους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από τον Ιούνη έως τον Σεπτέμβριο του 2013), εξαθλιωμένους οικονομικά και εργασιακά εκπαιδευτικούς που βιώνουν τη μόνιμη πλέον απειλή της απόλυσης και του νέου αυταρχικού πειθαρχικού δικαίου".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου