Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι καθηγητές στα σχολεία
* Οι μισοί πήραν εξιτήριο φέτος το καλοκαίρι * Στο 47% θα φτάσει το
2016 η μείωση δημοσίων δαπανών για την παιδεία * Από το 2011 έβαλαν
λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης * Φέτος προσελήφθησαν 91% λιγότεροι αναπληρωτές από πέρυσι *
Με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα στις 31 Οκτωβρίου
συνεχίζει τις κινητοποιήσεις η ΟΛΜΕ
Τη μαύρη κωδικοποίηση των συνεπειών του Μνημονίου στην εκπαίδευση έκανε χθες η ΟΛΜΕ, ενώ κατήγγειλε ότι, παρά την αύξηση του ωραρίου, τις χιλιάδες μετατάξεις, τις συγχωνεύσεις και τις συμπτύξεις τμημάτων, κάθε εβδομάδα χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, λόγω κενών. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των καθηγητών τόνισαν ότι σε 41 διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας καταγράφονται 927 κενά, χωρίς να υπολογιστούν οι τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στα μουσικά λύκεια και στα σχολεία ειδικής αγωγής.
«Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας γιατί η πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας συνεχίζεται και δεν θα σταματήσουμε εάν αυτή δεν σταματήσει», τόνισε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θ. Κοτσιφάκης, παρουσιάζοντας σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου το αγωνιστικό πρόγραμμα των καθηγητών για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σύμφωνα με τις αποφάσεις της τελευταίας γενικής συνέλευσης των προέδρων των ΕΛΜΕ, οι καθηγητές στις 31/10 διοργανώνουν πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλες τις πόλεις της χώρας και στις 6/11 συμμετέχουν μαζικά στην πανεργατική απεργία. Αμέσως μετά, πραγματοποιείται νέος γύρος γενικών συνελεύσεων για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων.
- Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 - 2013) και κατά 47% μέχρι το 2016. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
- Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνιο του 2010. Οι 15.000 από αυτούς πήραν... εξιτήριο μέσα στο καλοκαίρι του 2013. Το δυναμικό των καθηγητών από 102.360, που ήταν το 2010, έφτασε τις 72.428, το 2013.
- Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσελήφθησαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 3.757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5.527 το 2011-12 (94 % μείωση).
- Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.ά.). Από το 2011, έβαλαν λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ και 102 ΕΠΑΣ έβαλαν λουκέτο.
- Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής), με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση 2.122 εκπαιδευτικοί και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
- Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που φτάνει μέχρι το 45% για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Ο εισαγωγικός μισθός κατέβηκε στα 640 ευρώ από 1.070 και ο καταληκτικός πήγε στα 1.400 ευρώ από 1.600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
- Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.
- Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες, με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή τους.
- Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
- Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών, και θα οδηγεί στη χειραγώγηση, αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
- Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που, μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις, δημιουργούν κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Τέλος, η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο σκληρό Λύκειο που καθιερώνει η κυβέρνηση με τον νέο νόμο, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, αλλά και των φροντιστηρίων, και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση.
Ελλιπής αντικατάσταση εργαζόμενων που συνταξιοδοτούνται, κλεισίματα και συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση κονδυλίων για επισκευές και άλλες λειτουργικές δαπάνες, μη ανανέωση συμβάσεων, μικρότερη υποστήριξη στις ειδικές ανάγκες των μαθητών, αύξηση της αναλογίας μαθητών στις αίθουσες, αύξηση των ωρών εργασίας, υπερωριακή απασχόληση, απολύσεις, μικρότερης διάρκειας επαγγελματική κατάρτιση, ελλιπής αντικατάσταση ασθενών εργαζόμενων και μικρότερη υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών.
Οι περικοπές επηρεάζουν τόσο τις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού όσο και την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μαθητές. Την ίδια ώρα, καταγράφεται τεράστια αύξηση των κινητοποιήσεων διαφόρων μορφών, που μπορεί να μην σταμάτησαν τις περικοπές, αλλά μετρίασαν κάποιες από τις επιδράσεις τους.
Στο μεταξύ, η ΟΙΕΛΕ ζητάει από τον υπουργό Παιδείας να προβεί σε έλεγχο των οικονομικών των ισότιμων σχολείων (π.χ. Αρσάκεια, Κολλέγιο Αθηνών - Ψυχικού) για να διαπιστωθεί για ποιο λόγο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με ακριβά δίδακτρα και εκατοντάδες μαθητές, περικόπτουν τις αποδοχές των εκπαιδευτικών. Αφορμή για το αίτημα έδωσε η ανακοίνωση του προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γ. Μπαμπινιώτη, για νέες περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το 40%.
Τη μαύρη κωδικοποίηση των συνεπειών του Μνημονίου στην εκπαίδευση έκανε χθες η ΟΛΜΕ, ενώ κατήγγειλε ότι, παρά την αύξηση του ωραρίου, τις χιλιάδες μετατάξεις, τις συγχωνεύσεις και τις συμπτύξεις τμημάτων, κάθε εβδομάδα χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, λόγω κενών. Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι των καθηγητών τόνισαν ότι σε 41 διευθύνσεις εκπαίδευσης της χώρας καταγράφονται 927 κενά, χωρίς να υπολογιστούν οι τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στα μουσικά λύκεια και στα σχολεία ειδικής αγωγής.
Συρρικνώθηκαν οι δαπάνες για την παιδεία και οι μισθοί των εκπαιδευτικών
Κωδικοποιώντας τις επιπτώσεις των μνημονιακών πολιτικών στην εκπαίδευση, οι εκπρόσωποι των καθηγητών ανέδειξαν τα εξής:- Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 - 2013) και κατά 47% μέχρι το 2016. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
- Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνιο του 2010. Οι 15.000 από αυτούς πήραν... εξιτήριο μέσα στο καλοκαίρι του 2013. Το δυναμικό των καθηγητών από 102.360, που ήταν το 2010, έφτασε τις 72.428, το 2013.
- Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσελήφθησαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 3.757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5.527 το 2011-12 (94 % μείωση).
- Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού κ.ά.). Από το 2011, έβαλαν λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ και 102 ΕΠΑΣ έβαλαν λουκέτο.
- Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής), με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση 2.122 εκπαιδευτικοί και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
- Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών που φτάνει μέχρι το 45% για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Ο εισαγωγικός μισθός κατέβηκε στα 640 ευρώ από 1.070 και ο καταληκτικός πήγε στα 1.400 ευρώ από 1.600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
- Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.
- Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες, με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή τους.
- Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
- Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη, αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών, και θα οδηγεί στη χειραγώγηση, αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
- Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που, μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις, δημιουργούν κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Τέλος, η συνδικαλιστική ηγεσία της ΟΛΜΕ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο σκληρό Λύκειο που καθιερώνει η κυβέρνηση με τον νέο νόμο, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής, αλλά και των φροντιστηρίων, και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση.
Πανευρωπαϊκή έρευνα: Οι περικοπές επηρεάζουν την ποιότητα της εκπαίδευσης
Αντίστοιχα προβλήματα με αυτά των Ελλήνων εκπαιδευτικών και των ελληνικών σχολείων καταγράφονται σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, όπως προκύπτει από έρευνα της ευρωπαϊκής συνομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης (ETUCE). Στην έρευνα που παρουσιάστηκε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου της ΟΛΜΕ, απάντησαν 55 οργανώσεις-μέλη της ETUCE από 22 χώρες. Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγάλες περικοπές στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης έχουν τις εξής επιπτώσεις:Ελλιπής αντικατάσταση εργαζόμενων που συνταξιοδοτούνται, κλεισίματα και συγχωνεύσεις σχολείων, μείωση κονδυλίων για επισκευές και άλλες λειτουργικές δαπάνες, μη ανανέωση συμβάσεων, μικρότερη υποστήριξη στις ειδικές ανάγκες των μαθητών, αύξηση της αναλογίας μαθητών στις αίθουσες, αύξηση των ωρών εργασίας, υπερωριακή απασχόληση, απολύσεις, μικρότερης διάρκειας επαγγελματική κατάρτιση, ελλιπής αντικατάσταση ασθενών εργαζόμενων και μικρότερη υποστήριξη νέων εκπαιδευτικών.
Οι περικοπές επηρεάζουν τόσο τις εργασιακές συνθήκες του προσωπικού όσο και την ποιότητα της εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι μαθητές. Την ίδια ώρα, καταγράφεται τεράστια αύξηση των κινητοποιήσεων διαφόρων μορφών, που μπορεί να μην σταμάτησαν τις περικοπές, αλλά μετρίασαν κάποιες από τις επιδράσεις τους.
Στο μεταξύ, η ΟΙΕΛΕ ζητάει από τον υπουργό Παιδείας να προβεί σε έλεγχο των οικονομικών των ισότιμων σχολείων (π.χ. Αρσάκεια, Κολλέγιο Αθηνών - Ψυχικού) για να διαπιστωθεί για ποιο λόγο ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με ακριβά δίδακτρα και εκατοντάδες μαθητές, περικόπτουν τις αποδοχές των εκπαιδευτικών. Αφορμή για το αίτημα έδωσε η ανακοίνωση του προέδρου της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, Γ. Μπαμπινιώτη, για νέες περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνουν το 40%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου