Ξεκινάει η διαδικασία από το υπουργείο. Το κόστος για την επιμόρφωση στελεχών που θα παρακολουθούν την εφαρμογή του συστήματος θα φτάσει το 1,5 εκατ. ευρώ.
Θα κλείσουν σχολεία με όχημα την αξιολόγηση
Της Αννας Ανδριτσάκη
Την έναρξη των διαδικασιών αξιολόγησης σε όλα τα σχολεία της χώρας ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, εγκαινιάζοντας, επισήμως, ένα ακόμη σύστημα καθήλωσης της ελληνικής εκπαίδευσης. Από τη μία, τα σχολεία κατηγοριοποιούνται, φτιάχνουν εφεδρεία καταργήσεων και μπαίνουν στο σαφάρι των πόρων που (δεν) θα έρχονται από την Πολιτεία. Από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί εισέρχονται σ” ένα καθεστώς αυταρχικής αξιολόγησης από μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης (διευθυντές-σύμβουλοι), ενώ με δεδομένους τους μνημονιακούς περιορισμούς περιμένουν τη βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση (ισχύει ήδη το πάγωμα), φοβούνται την απόλυση, αποτελούν έτοιμο φαγητό για τη διαθεσιμότητα.
Απαραίτητο εργαλείο για την κατάταξη είτε μονάδων είτε εκπαιδευτικών στις λίστες της επιτυχίας ή της αποτυχίας είναι οι μαθητές και οι επιδόσεις τους, οι οποίες θα διευκολύνουν το έργο με την τυποποίησή τους μέσω γενικευμένων εξεταστικών διαδικασιών (βλ. νόμο για το νέο λύκειο με τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις).
Απαραίτητο εργαλείο για την κατάταξη είτε μονάδων είτε εκπαιδευτικών στις λίστες της επιτυχίας ή της αποτυχίας είναι οι μαθητές και οι επιδόσεις τους, οι οποίες θα διευκολύνουν το έργο με την τυποποίησή τους μέσω γενικευμένων εξεταστικών διαδικασιών (βλ. νόμο για το νέο λύκειο με τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις).
Μαζικές κινητοποιήσεις
Μετά τη λήξη του τριετούς πιλοτικού προγράμματος -που ξεκίνησε επί Διαμαντοπούλου- την έγκριση, μετά πολλών βασάνων, του σχετικού Π.Δ. από το ΣτΕ και τη δρομολόγηση της λειτουργίας της ΑΔΙΠΠΕΔ (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), ξεκινά η επόμενη φάση της αξιολόγησης που έχει κοστίσει κάμποσα εκατομμύρια κοινοτικά ευρώ. Το τελευταίο 1,5 εκατ. θα δαπανηθεί προσεχώς για την επιμόρφωση των στελεχών και τη μελέτη της εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης. Ολα αυτά τα κοινοτικά κονδύλια για να φτωχύνει κι άλλο η δημόσια εκπαίδευση που δεν θα χρηματοδοτείται από την Πολιτεία.
Στην ΟΛΜΕ ήδη συζητείται το σαμποτάζ των διαδικασιών στην πράξη, αρχής γινομένης από τα πρώτα σεμινάρια στελεχών (Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Διευθύνσεων) και που θα προγραμματιστούν προσεχώς στις 13 περιφέρειες της χώρας. Θα πραγματοποιούνται μαζικές κινητοποιήσεις στους τόπους διεξαγωγής των σεμιναρίων.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Απεργούν για 8η εβδομάδα οι διοικητικοί
Οι υπάλληλοι των Πανεπιστημίων Αθήνας και Πάτρας, όπως και του Πολυτεχνείου, συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις ενάντια στη διαθεσιμότητα
Στον απόηχο της δημοσιοποίησης της Εκθεσης Τεκμηρίωσης, βάσει της οποίας προχώρησε η διαθεσιμότητα στα Πανεπιστήμια και η οποία επιβεβαίωσε την αυθαιρεσία και την αδιαφάνεια όλη της διαδικασίας, τα Ανώτατα Ιδρύματα συνεχίζουν να αντιδρούν. Οι διοικητικοί υπάλληλοι των Πανεπιστημίου Αθηνών, ΕΜΠ και Πατρών απεργούν για όγδοη εβδομάδα, τα όργανα των Ιδρυμάτων τούς στηρίζουν, καταγγέλλοντας, επιπλέον, την έκθεση της περιβόητης Ομάδας Διαχείρισης Εργου που έκανε τις προσθαφαιρέσεις ώστε να βγουν στη σέντρα οι 1.349.
Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Αθηνών εκφράζει την έντονη δυσφορία της για το αποτέλεσμα της έκθεσης, που προβλέπει δείκτη ο οποίος ορίζει έναν (1) διοικητικό υπάλληλο ανά 100 μέλη ΔΕΠ. Δηλαδή, όπως επισημαίνουν και τα μέλη του οργάνου, «το Πανεπιστήμιο Αθηνών θα έπρεπε να έχει μόνον 20 διοικητικούς υπαλλήλους στο σύνολό του, ενώ ορισμένα ΑΕΙ δεν θα έπρεπε να έχουν καθόλου διοικητικούς υπαλλήλους!» Σημειώνεται, δε, ότι ο διεθνής μέσος όρος, σύμφωνα με έγκυρες μετρήσεις, κυμαίνεται από 70 έως 110 διοικητικούς υπαλλήλους ανά 100 μέλη ΔΕΠ. Κατά τον ίδιο τρόπο, υπολογίζονται από τον αρμόδιο υπουργό 1,5 διοικητικός υπάλληλος ανά 100 φοιτητές, ενώ σύμφωνα με τις ίδιες διεθνείς μετρήσεις ο μέσος όρος στα ξένα πανεπιστήμια είναι 7-10 διοικητικοί ανά 100 φοιτητές.
«Υπό τις παραπάνω συνθήκες έγινε πλέον σαφές ότι το υπουργείο Παιδείας φέρει αποκλειστικά την ευθύνη για τη διαμορφωθείσα αδιέξοδη κατάσταση στο Πανεπιστήμιο, μια κατάσταση η οποία μπορεί να δημιουργήσει μη αναστρέψιμες βλάβες στην επιτέλεση του ερευνητικού και εκπαιδευτικού έργου του» αναφέρεται στην απόφαση της Συγκλήτου με την οποία καλείται άλλη μια φορά το υπουργείο ν’ αντιμετωπίσει τα Πανεπιστήμια με υπευθυνότητα και ν’ ανοίξει ουσιαστικό διάλογο.
Ανάλογη είναι και η θέση που πήρε η πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης. Με ανακοίνωσή της προβαίνει σε διπλή καταγγελία: Α) «Πέρα από το γεγονός ότι οι προσεγγίσεις της Εισήγησης αντιβαίνουν τις παγκοσμίως αποδεκτές αρχές διοικητικής οργάνωσης των ΑΕΙ, είναι προφανές ότι η επιλογή των δεικτών και συντελεστών έγινε με αυθαίρετο και μονομερή τρόπο, ώστε να ικανοποιηθεί η προειλημμένη απόφαση του ΥΠΑΙΘ για διαθεσιμότητα συγκεκριμένου αριθμού διοικητικού προσωπικού (είναι ενδεικτική η πρωτοφανής και αυθαίρετη αναλογία 100 μέλη ΔΕΠ/1 Διοικητικό Υπάλληλο…)» Β) Αν και στην Εκθεση το Πανεπιστήμιο αναφέρεται ως το μόνο που εκπόνησε «σχεδόν πλήρη μελέτη», αυτή αγνοήθηκε πλήρως παραβιάζοντας τον σχετικό και επικαλούμενο –από το ίδιο το υπουργείο- νόμο εις βάρος του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Να σημειωθεί ότι με τους ίδιους δείκτες προέκυψαν τόσο οι περί τους 1.600 της πρώτης απόπειρας (20 Σεπτεμβρίου) και οι 1.349 της δεύτερης απόπειρας (10 Οκτωβρίου).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου