Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Γράμμα σε ένα παπαλάγκι καθηγητή

Λοιπόν παπαλάγκι μου που είναι η παιδεία που διδάσκεις και σου τάξανε;

Γράμμα σε ένα παπαλάγκι καθηγητή

Μπαλούμη Ευαγγελινή
Ο φύλαρχος Τουιαβίι από τα νησιά Τιαβέα του Ειρηνικού επισκέφθηκε το σχολείο μας κατόπιν προσκλήσεως των παιδιών, νεαρών μαθητών και μαθητριών που διάβασαν το βιβλίο του και θελήσανε να τον γνωρίσουν από κοντά και να συζητήσουν μαζί του τα θέματα παιδείας που τα απασχολούσαν σοβαρά.
Ο φύλαρχος εντυπωσιάστηκε από την αθρόα προσέλευση των μαθητών και κυρίως από το αμείωτο ενδιαφέρον για μάθηση και γνώση. Οι υπουργοί παιδείας υφυπουργοί γραμματείς και σύμβουλοι δεν συμμετείχαν στην εκδήλωση είχαν άλλες σοβαρές ασχολίες στην ατζέντα τους αλλά δεν παρεξηγήθηκε κανείς. Στάθηκε μόνο λιγάκι δύσκολο να εξηγήσουμε στον φύλαρχο τι σημαίνουν αυτοί οι όροι αλλά τελικά το κατάλαβε και μας το ξαναεξήγησε με τον τρόπο του.
(Υπουργός Παιδείας είναι κάποιος που δεν διαβάζει ποτέ τίποτε, ούτε καν τα μαύρα χαρτιά των μνημονίων που υπογράφει, γιατί δεν προλαβαίνει και τρέχει όλη την ημέρα να βοηθήσει με το αζημίωτο τους άλλους που τρέχουν για να διαβάζουν πολλά λευκά χαρτιά ποικίλης ύλης).
(Υφυπουργός είναι κάποιος συγγενής και κουμπάρος του που τον βοηθά γιατί τον συμπονά στο τρέξιμο και συμπάσχει μαζί του.)
(Οι σύμβουλοι κλπ είναι μάλλον κάποιοι που έχουν διαβάσει πολλά χαρτιά και συνεχίζουν με ό,τι ξέρανε από παλιά. Από την εκδήλωση έλλειπαν επίσης τα ζώα τα πουλιά και οι τσαλαπετεινοί. Ήταν φανερή η έλλειψη αυτή και η απουσία της φύσης στα σχολεία και ο φύλαρχος ανησύχησε μήπως έχουν παρεξηγηθεί που δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η ατμόσφαιρα ήταν πολύ ευχάριστη και ήταν η πρώτη φορά που ήταν ήσυχα και ήρεμα τα παιδιά και εμείς οι καθηγητές φυσικά.
Φεύγοντας μας ευχαρίστησε για την φιλοξενία και την πρόσκληση και μας άφησε τα γράμμα αυτό με την υπόσχεση πως θα μας επισκεφθεί ξανά να συζητήσουμε τα θέματα της παιδείας των παπαλάγκι αναλυτικά σε αναγωγικές και επαγωγικές συνθέσεις και αναλύσεις που μόνο στα νησιά των Τιαβέα εκπαιδεύονται να κάνουν καλά.
Τον ευχαριστούμε και εμείς για το ευρύ Πνεύμα του αυτό της Φυσικής Εκπαιδευτικής

Αγαπητέ μου παπαλάγκι καθηγητά,
Σου γράφω ύστερα από βαθύ προβληματισμό για την πορεία των λογικών και έλλογων όντων πάνω στη γη στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης των όντων και των αβιοτικών παραγόντων που διδάσκεις στην βιολογία σου και την φυσική σου.
Σε βλέπω ολημερίς να τρέχεις από δω και από εκεί σε σχολεία παράγκες και λυόμενα κουτιά δίπλα σε πολυτελή κουτιά της πολιτισμένης κοινωνίας σου. Να αλλάζεις κελιά διδασκαλίας μαζί με τους ταλαίπωρους μαθητές σου στους οποίους μιλάς ακατάπαυστα και οι οποίοι μετά από τα πρώτα 5 λεπτά μιλούν μεταξύ τους , σκαλίζουν τα θρανία τους , κουνάνε νευρικά τις καρέκλες τους, ρίχνουν τα μολύβια τους και πειράζουν τα μαλλιά της διπλανής συμμαθήτριας τους . Φυσικά δεν θυμούνται τίποτα από όσα είπες, μα ούτε και εσύ.
Το απόγευμα γυρίζοντας με βαριές τσάντες στο σπίτι και με τις φωνές των απεγνωσμένων γονέων θα προσπαθήσουν να τα αποστηθίσουν αγκομαχώντας για να αναφωνήσουν τελειώνοντας το σχολείο: Ό,τι έμαθα θα το κάνω delete
( delete είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από μπουκωμένους φυσικής νοημοσύνης ανθρώπους και μηχανήματα τεχνητής νοημοσύνης μπουκωμένης πληροφόρησης στην παιδεία του homo sapiens sapiens).
Σε βλέπω με τα φθαρμένα ρούχα της επαιτείας με χλωμό πρόσωπο απελπισίας να ζητιανεύεις λίγα ψίχουλα σε ευρώ. « Όσο λιγότερο σε εκτιμούν και σε υπολογίζουν παπαλάγκι μου τόσο λιγότερο σε πληρώνουν». Αυτό υποστηρίζει ο τραπεζίτης στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ του Γαβρά και το διεκδικεί θερμά.
( τραπεζίτης είναι ένας άνθρωπος που δημιουργεί από το τίποτα χαρτονόμισμα ελαφρύ και το πουλά, το δανείζει μαζί με τον αέρα τον κοπανιστό σε πολύ καλή τιμή σε συγκεκριμένα κτίρια. Παρ΄ όλο που η αβιογέννηση διδάσκεται στα σχολεία ως μέθοδος μη ρεαλιστική αποδεικνύεται για τους τραπεζίτες πολύ αποτελεσματική, Όλοι τρέχουν να σώσουν τον αέρα αυτόν τον κοπανιστό αναπνέοντας με δυσκολία. Χωρίς αέρα.
Η αξιολόγηση σου πρέπει να γίνει παπαλάγκι μου και σωστά . Και εμείς εδώ στο νησί αξιολογούμε τους δασκάλους μας από τους μαθητές τους . Όπως και τα δένδρα, από τους καρπούς τους, αν είναι καλά ΔΕΝΔΡΑ. Και αν είναι σύμφωνα με αυτό που διδάσκουν, την καλή ζωή, ΤΟ ΕΥ ΖΕΙΝ . Κάποιος καλός μαθητής για τον καλό τον δάσκαλο του το είχε πει με αναφορά στην πηγή.
Οι μαθητές σου παπαλάγκι μου, δεν ξέρουν καλά μαθηματικά παρ΄ όλα τα χρόνια που σπουδάσανε τα πολλά. Ο πρωθυπουργός για πλεόνασμα μιλά και ο υπουργός παιδείας σου δεν έχει λεφτά να καλύψει λέει τα κενά. Τι μαθηματικά μάθανε απορώ και εγώ μαζί με τις διαφορικές εξισώσεις που διδάσκονται τόσο ορθολογιστικά. Εμείς εδώ έχουμε απλά μαθηματικά και τα ξέρουμε όλοι καλά. Ένα δένδρο στην αυλή και ένα άλλο μας κάνουν δύο δένδρα και κανείς μας δεν διαφωνεί στα λογιστικά.
Δεν ξέρουν καλή ιατρική και βιολογία γιατί είστε όλοι άρρωστοι μαζί με τα παιδιά και τις αναρρωτικές άδειες που παίρνετε συχνά και οπωσδήποτε σε τόσο άρρωστα κτίρια και σκοτεινά νοσοκομεία, κανείς δεν μπορεί να θεραπευτεί σωστά γιατί το ανοσοποιητικό σύστημα έχει αφανιστεί αυτοκαταστροφικά
Οι δικηγόροι σου και οι νομολόγοι σου μαζί με τους δικαστές σου αγνοούν βασικούς νόμους της φύσης της ζωής και της λογικής και φτιάχνουν συνέχεια νέους να εξηγήσουν τους παλιούς που απέτυχαν παραβαίνοντας τον πρώτο νόμο της ουσιαστικής απλότητος.
Παπαλάγκι μου ο νόμος που δεν είναι απλός και κατανοητός και γνωστός σε όλους δεν είναι νόμος είναι μεγάλος ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ.
Οι φύλακες σου αντί να φυλάνε εσένα και να προστατεύουν τα παιδιά σου φυλάνε τους παράνομους στις φυλακές που γεμίζουν ασφυκτικά και ειδικά τους πρωθυπουργούς που κατεβαίνουν με όλους τους φρουρούς τους και όλα τα όπλα για να μπορέσουν να μιλήσουν σε πλατείες » ελεύθερων» δημοκρατικών ανθρώπων …..«ελεύθερα».
Η αξιολόγηση των μαθητών σου παπαλάγκι μου δείχνει πως έχεις στο εκπαιδευτικό σύστημα αποτύχει . Δεν έβγαλες καλούς υπουργούς, πρωθυπουργούς γιατρούς δικαστές νομικούς μαθηματικούς βιολόγους αρχιτέκτονες μηχανικούς . Τα πτυχία που έδωσες σε αυτούς τους ανθρώπους είναι άχρηστα. Να τους καλέσεις πίσω και να ξαναρχίσουν από την αρχή σε νέα εκπαιδευτική μαζί με την Ρίτα, αυτό το καλό κορίτσι με θέληση και δίψα για μάθηση ουσιαστική. Από την ομώνυμη ταινία.
( οι ταινίες του παπαλάγκι είναι αληθινή απεικόνιση της εικονικής πραγματικότητος που ζει. Παλιά το λέγανε και θέατρο αλληγορία και ΗΘΟΣ ποιούν σε φωτεινή διασκευή. Ο Σαίξπηρ μεγάλος αλληγοριστής το χρησιμοποίησε για να πιάσει να συλλάβει τη ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ του βασιλιά. Τότε είχαν ακόμη, οι βασιλιάδες συνείδηση, δεν είχαν τόσο εκφυλιστεί.)
Είναι άχρηστα γιατί δεν μπόρεσαν να φτιάξουν όμορφα, σχολεία ανθρώπινες πόλεις, καθαρά ποτάμια και λίμνες, καλαίσθητα κτίρια, αξιοπρεπή και ελεύθερη χώρα, υγιή οικονομία, χαρούμενους ανθρώπους και ευτυχισμένα ΠΑΙΔΙΑ σε ενδελεχή ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΜΕΙΣ στο νησί μας τα θεωρούμε παράλογα όλα αυτά και δεν είναι το σωστό παράδειγμα να έχουμε σχολεία και παιδεία στα οποία το ΠΝΕΥΜΑ του ΝΟΗΜΟΝΟΣ ανθρώπου απουσιάζει παντελώς μαζί με την ΟΜΟΡΦΙΑ και την ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΟΝΤΩΝ.

Το πρόβλημα της παιδείας παπαλάγκι μου, είναι ένα πρόβλημα γνώσης και αυτογνωσίας παρουσία ή απουσία ΣΟΦΙΑΣ.
Φύλαρχος Τουιαβίι
Από τα χρωματιστά νησιά της πολύχρωμης παιδείας



Μπαλούμη Ευαγγελινή
ΠΕ04
Της κλασσικής παιδείας
29 Νοεμβρίου 2014



6 χρόνια στο νηπιαγωγείο, 6 χρόνια στο δημοτικό, 6 χρόνια γυμνάσιο λύκειο, 4,5,6 χρόνια πανεπιστήμιο , μερικά στο μεταπτυχιακό και στο διδακτορικό της ανεργίας
ύστερα από τέτοιο ταξίδι περνώντας από διάφορα νησιά της γνώσης και της εκπαίδευσης,ελπίζω να κατάλαβες ΠΑΠΑΛΑΓΚΙ τι σημαίνει παπαλάγκι μου,
τόσο σοφός που έγινες.
Ή μήπως όχι;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου