Η ποιοτική διαφορά του ΣΥΡΙΖΑ
Μανιτσούδη Ευαγγελία
Για πρώτη φορά στα χρόνια των Μνημονίων και της επιτροπείας, το αποτέλεσμα της συμφωνίας δεν είναι μόνο περικοπές, αλλά και θετικά μέτρα. Για πρώτη φορά ανοίγει ο δρόμος για έξοδο από τα Μνημόνια, κάτι που μόνο μια αριστερή κυβέρνηση μπορεί να το κάνει. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των μέτρων έχει στόχο να απαλλάξει τα πιο ευάλωτα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας που έχουν πληγεί περισσότερο από την πολυετή οικονομική κρίση και συνεχίζουν να πλήττονται. Δεν έχω καμία πρόθεση ωραιοποίησης των μέτρων που έρχονται, αλλά πιστεύω ότι όταν γίνονται θετικές κινήσεις προς όφελος της πλειονότητας των συμπολιτών μας, πρέπει να αναγνωρίζονται.
Επειδή έχω ασχοληθεί με την προσχολική αγωγή, αναφέρομαι στη δημιουργία 1.800 νέων παιδικών σταθμών, με τους οποίους θα προστεθούν 45.000 νέες θέσεις στις 90.000 υπάρχουσες. Αυξάνεται, δηλαδή, κατά 50% ο συνολικός αριθμός παιδιών προσχολικής ηλικίας (0 - 4) που θα μπορούν να εγγραφούν δωρεάν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Αποδεικνύεται έμπρακτα η αναγκαιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης και οι προτεραιότητες της σημερινής κυβέρνησης. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις απαξίωναν και υποτιμούσαν το παιδαγωγικό έργο που επιτελείται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς με σειρά πολιτικών επιλογών, οι οποίες δεν αμφισβητούνται επειδή έχουν γίνει.
Όσο κι αν υποκρίνονται ότι ενδιαφέρονται για την προσχολική εκπαίδευση με επισκέψεις σε παιδικούς σταθμούς, αναφορές περί αναγκαιότητάς τους, θυμόμαστε καλά την αντιεκπαιδευτική επιβολή του οχτάωρου εργασίας -το απαράδεκτο αυτό μέτρο αποκατέστησε η σημερινή κυβέρνηση- στο εκπαιδευτικό προσωπικό των βρεφονηπιακών σταθμών, εξομοιώνοντας τους παιδαγωγούς με τις λοιπές ειδικότητες διοικητικών υπαλλήλων. Αυτή η επιβολή, σε συνδυασμό με τις ελαστικές μορφές εργασίας -που γιγαντώθηκαν από πολιτική επιλογή-, τα ακατάλληλα κτήρια, τα υπεράριθμα παιδιά και την ανεπαρκή χρηματοδότηση οδηγούσαν σταδιακά, αλλά σταθερά, σε υποβάθμιση της ποιότητας παροχών προς το βρέφος - νήπιο και σε υποτίμηση του σημαντικού έργου που επιτελούν οι παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας.
Η αναγνώριση της σπουδαιότητας της προσχολικής αγωγής αποδεικνύεται έμπρακτα και όχι με λόγια και κινήσεις εντυπωσιασμού που αυτοαναιρούνται από τα ήδη πεπραγμένα. Ήδη από αυτή τη σχολική χρονιά εγγράφησαν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς 85.000 παιδιά, έναντι 81.000 παιδιών την προηγούμενη χρονιά. Όλα αυτά μέσα σε μια πρωτοφανή επικοινωνιακή παραπληροφόρηση που προσπαθούσε να ενημερώσει για το αντίθετο.
Σ’ αυτό το σημείο, ιδιαίτερη σημασία νομίζω πως έχει και μια άλλη παράμετρος που έχει να κάνει με τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν για τη λειτουργία αυτών των νέων παιδικών σταθμών: παιδαγωγοί προσχολικής ηλικίας, νηπιαγωγοί και βοηθοί βρεφονηπιοκόμοι (απόφοιτοι ΕΠΑΛ και ΙΕΚ). Θυμόμαστε όλοι καλά ότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες των ΕΠΑΛ είχαν καταργηθεί από την κυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, οι πιο σημαντικές ειδικότητες της επαγγελματικής εκπαίδευσης παραδόθηκαν βορά στους ιδιώτες (ΙΕΚ και ΣΕΚ).
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ. είναι αυτή που αποκατέστησε και αυτή την αδικία με την επαναφορά των ειδικοτήτων αυτών και την επιστροφή των 2.500 διαθέσιμων εκπαιδευτικών στη δουλειά τους. Με το μέτρο αυτό, 20.000 μαθητές κάθε χρόνο θα έχαναν τις ειδικότητες στις οποίες σπούδαζαν. Γιατί οι αδικίες έχουν γίνει από συγκεκριμένους, που μεθοδικά απαξίωναν και στο τέλος θα είχαν εξαφανίσει την προσχολική αγωγή, όπως και τόσα άλλα δημόσια αγαθά.
Αυτό που νιώθω εγώ, αλλά και η πλειονότητα των συμπολιτών μας, είναι ότι η οικονομική κατάσταση στη χώρα μας δεν είναι καλή, αλλά αυτή η κυβέρνηση προσπαθεί και θα τα καταφέρει, παρά το ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον και τον πόλεμο της παραπληροφόρησης και ότι οι εξελίξεις της διαπραγμάτευσης αποτελούν για πρώτη φορά θετική προοπτική για την οικονομία και την κοινωνία. Ότι και να λένε και να κάνουν αυτοί που χρεοκόπησαν την πατρίδα μας και έδιωξαν τους νέους μας στο εξωτερικό να ψάχνουν δουλειά, δεν ξεχνάμε τι έχουν κάνει, και, δυστυχώς γι’ αυτούς, ξέρουμε τι θα ξανακάνουν εάν τους το επιτρέψουμε.
* Η Ευαγγελία Μανιτσούδη είναι εκπαιδευτικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου