Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

Τι θα τους βάλεις να σκέφτονται κ. Λοβέρδε;

Τι θα τους βάλεις να σκέφτονται κ. Λοβέρδε;

Αναστασία Καλαφάτη
Αναχωρήσεις αφίξεις στο Υπ Παιδείας με τον κ. Αρβανιτόπουλο να παραχωρεί τη θέση του στον κ. Λοβέρδο. Αν και θα μείνει στην ιστορία ως ο μόνος υπουργός που τόλμησε τόσο ξεδιάντροπα να εκπαραθυρώσει την  ιδιωτική εκπαίδευση από το Υπ. Παιδείας και να την μετατρέψει σε σούπερ μαρκετ, δεν κατάφερε να μπαλώσει –πώς θα μπορούσε άλλωστε- τη στήριξη σε Μαρινάκη- Μώραλη και είδε τη φτεινή ένδειξη «exit» από την κυβέρνηση. Μαζί του αναχώρησαν και οι υφυπουργοί που τόσον καιρό εργάστηκαν άοκνα για την ενεργοποίηση του myschool, για τις απολύσεις των εκπαιδευτικών και τόσα τόσα άλλα. Όλα τούτα ανήκουν στον παρελθόν μιας και ο ανασχηματισμός δηλώνει με σαφήνεια πως νέος άνεμος θα φυσήξει από αύριο στο πολύπαθο Υπουργείο.

Τρεις άνδρες –ένας φιλοακτιβιστής, ένας άλτης κι ένας υπερασπιστής των δημοσίων υπαλλήλων- με σταθερή  πολιτική σκέψη και  καθαρό παρελθόν αναλαμβάνουν να χαράξουν το μέλλον της επομένης γενιάς.  Ο πρώτος και υπουργός κ. Λοβέρδος διαθέτει ένα πλούσιο βιογραφικό προσφοράς στο έθνος. Δημόσια πρωτοφανής διαπόμπευση οροθετικών γυναικών, τις οποίες οδήγησε στη φυλακή. Οι φωτογραφίες  τους δόθηκαν στη δημοσιότητα μιας και αποτελούσαν δημόσιο κίνδυνο. Η όλη επιχείρηση συνέπεσε με τον προεκλογικό αγώνα του. Μερικές λεπτομέρειες της επιχείρησης:
  • «Οι ίδιες οι οροθετικές διαβεβαιώνουν ότι δεν συνελήφθησαν με πελάτες: «Πέρναγα το φανάρι, πηγαίνοντας για φαγητό. "Μπες στο περιπολικό για εξακρίβωση", μου είπαν. Με μετέφεραν σ' ένα υπόγειο για εξετάσεις. Μου είπαν απλά "έχεις AIDS. Θα πας φυλακή"».
  • «Οι άνθρωποι της ασφάλειας φορούσαν γάντια. Οι αστυνομικοί συμπλήρωναν τα χαρτιά, φορώντας μάσκα. Αφηναν το φαγητό σ' ένα παγκάκι. Ηρθε το παιδί να με δει και μου φόρεσαν χειροπέδες».
  • «Και οι 32 γυναίκες γίναμε ψυχικά ράκη. Κάνουμε χρήση ουσιών. Για 1,5 μήνα δεν μας έδωσαν ούτε ένα ντεπόν. Για καθαριότητα ούτε λόγος. Αναγκάστηκα να κόψω τις φλέβες μου για να με μεταφέρουν στο νοσοκομείο κρατουμένων. Εδιωξαν τ' αδέλφια μου από τη δουλειά, το παιδί μου από το σχολείο».
  • «Η Ρωσίδα είναι ανήλικη. Είναι η πρώτη που συνελήφθη. Και η μοναδική που βρέθηκε σε οίκο ανοχής. Πρόκειται για θύμα δουλεμπορίου», λέει η Βαγγελιώ Σουμελή (Σύλλογος Συμπαράστασης Οροθετικών)».
«Οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν κιόλας. Ζουν πολλά χρόνια μετά τη συνταξιοδότησή τους». Προβλήματα που κλήθηκε να επιλύσει στις προηγούμενες υπουργικές τους θητείες. Ευτυχώς οι υπογραφές του μαζί με αυτές των υπόλοιπως αφανών ηρώων οδήγησαν αρκετούς εις οδόν ειρήνης.

Αυθεντικός ο «ακτιβισμός» της Χρυσής Αυγής

«Πάνω σε τρία προβλήματα κάνει ακτιβισμό η Χρυσή Αυγή, η ελληνική Χεσμπολάχ. Αυτό γιατί να το κατακρίνει κανείς; Γιατί μας προβληματίζει κάποιος που κάνει πολιτική με τρόπο ακτιβίστικο πάνω σε πραγματικά προβλήματα; Νομίζω πως μετά τη μεταπολίτευση είναι το πρώτο κίνημα που γεννιέται αυθεντικά. Το γεγονός πως κάνουν ακτιβισμό πάνω σε προβλήματα, όχι όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ πάνω σε υπουργούς- γιατί αυτό έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, μας έδερνε, μας γιαούρτωνε- τους δίνει για το κέντρο της Αθήνας και για ορισμένες περιοχές της χώρας δύναμη. Κι αυτή τη δύναμη δεν τους την κλέβεις επειδή τους καταγγέλεις... Ένας πολιτικός κάνει απόπειρα να μιλήσει με το 100% των πολιτών. Ποιος σηκώνει τείχος εναντίον του ανθρώπου που πιστεύει πως πρέπει να καταπολεμηθεί το παρεμπόριο και θα κατανοήσει τον καταγγέλοντα και όχι τον ακτιβιστή; Τι θα τον βάλεις να σκέφτεται; Το Κομμουνιστικό Μανιφέστο ή το Κεφάλαιο του Καρλ Μαρξ; Τι θα του πεις; Τις σύγχρονες μεταμοντέρνες κοινωνιολογικές αναλύσεις; Δεν θα του πεις αυτό που τον αφορά για σήμερα τ’ απόγευμα;», δήλωσε στην Πόπη Τσαπανίδου.





Τι θα τον βάλεις να σκέφτεται... Ενδιαφέρον ερώτημα για έναν υπουργό Παιδείας. Φαντάζομαι πως αν και πετάχτηκε στον πάγκο της κυβέρνησης και ατυχήσας εισέρχεται στο Υπ. Παιδείας ως «μικρή Ελένη» δεν θα βάλει τους μαθητές να σκεφτούν τις σύγχρονες μεταμοντέρνες κοινωνιολογικές αναλύσεις. Άλλωστε αυτές μπορεί να εφαρμοστούν μετά από 100 χρόνια. Μπορεί να κάνω και λάθος.
Τα έργα και οι ημέρες του κ. Λοβέρδου ακόμα και για τους Έλληνες που δεν φημίζονται για τη μνήμη τους έχουν χαραχτεί με πράσινα ανεξίτηλα γράμματα. Η βοήθεια εκ μέρους της κ. Διαμαντοπούλου είναι πιθανή καθώς κι εκείνη διέγραψε μια λαμπρή πορεία πίσω από το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» χωρίς ποτέ να αναφέρει τι έπεται.
Σ’ αυτόν τον μετασχηματισμό, όμως, οι υφυπουργοί του Παιδείας παρουσιάζουν εξίσου έντονο ενδιαφέρον. Ο κ. Κουκοδήμος, εμπλεκόμενος στην υπόθεση Ζαχόπουλου, επεναβαπτισθείς στην κολυμβήθρα της ΝΔ δια παν σκάνδαλο υπουργοποιείται ως απόδειξη είσπραξης του μετεκλογικού μηνύματος. Τα τότε μετέωρα άλματά του τον έβγαλαν ασπροπρόσωπο. Ο έτερος υφυπουργός κ. Δερμεντζόπουλος φαίνεται να είναι ο μοναδικός κυβερνητικός παράγων που υποστηρίζει και διεκδικεί διορισμούς κι όχι απολύσεις στο δημόσιο, γι’ αυτό και χαίρομαι ιδιοτελώς που τοποθετήθηκε στο Υπ. Παιδείας. Όπως αναφέρει η ερώτηση που συνυπέβαλε στη βουλή στις 9/5 :
Ως γνωστόν, η Εκκλησία της Ελλάδος δια των Μητροπόλεων και των ενοριών τους, όπως αποδεικνύεται καθημερινά στην πράξη, επιτελεί ένα θεάρεστο κοινωνικό έργο σε πολλαπλά επίπεδα, ειδικά στην σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσεως που συμπαραστέκεται στην  πράξη και με κάθε τρόπο στον πάσχοντα συνάνθρωπό μας. Εξέχον δε είναι και παραμένει και το πνευματικό και το εθνικό έργο που επιτελεί η Εκκλησία, σε μία εποχή κρίσεως και αποδόμησης αξιών, διατηρώντας την εθνική συνείδηση και πίστη ζωντανή, ειδικά στην ακριτική παραμεθόριο, ηπειρωτική και νησιωτική. Στο πλαίσιο αυτό η Ελληνική Πολιτεία, η οποία έχει τόσο πολύ ωφεληθεί από το έργο της Εκκλησίας, οφείλει, μπορεί και πρέπει να ενισχύει τις υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό της Εκκλησίας προκειμένου η τελευταία να ικανοποιεί μεταξύ άλλων και τις πνευματικές ανάγκες των πολιτών.
Ενόψει των ανωτέρω και ένεκα της ελλείψεως ικανού αριθμού ιερέων στις ακριτικές Μητροπόλεις της Βορείου Ελλάδος, των ακριτικών Νησιών του Αιγαίου και των ορεινών περιοχών της χώρας τίθεται ευθέως η ανάγκη και η αντίστοιχη υποχρέωση για την Πολιτεία, να προσληφθούν ιερείς. Δεν είναι δυνατόν στις ακριτικές ορεινές περιοχές, όπου η Εκκλησία έχει επιτελέσει και συνεχίζει να επιτελεί εθνικό έργο, διατηρώντας την πατρίδα όρθια και την εθνική συνείδηση ζωντανή, να αδυνατεί να πράξει πλέον τούτο ένεκα του γεγονότος ότι για αυτή την ειδική κατηγορία κρατικών λειτουργών υφίσταται ο περιορισμός των προσλήψεων.
Κατόπιν των ανωτέρω, και ενόψει του γεγονότος ότι οι ιερείς δεν είναι απλοί δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά δημόσιοι λειτουργοί ειδικών κατ’ ουσία καθηκόντων, λιγοστοί μάλιστα αριθμητικά.
Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
  • Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε για την άμεση άρση του περιορισμού στις προσλήψεις  των Ιερέων στις ακριτικές Μητροπόλεις της Βορείου Ελλάδος, στα ακριτικά Νησιά του Αιγαίου και στις ορεινές περιοχές;
  • Προτίθεται το Υπουργείο σας να αναλάβει σχετική νομοθετική πρωτοβουλία; Αν όχι, γιατί; Πως θα καλυφθούν οι ως άνω ανάγκες των Μητροπόλεων με δεδομένο τον αριθμό των Ιερέων και τις αυξημένες ανάγκες συνεπεία των οποίων δεν είναι δυνατόν να ακολουθηθεί από την Ελληνική Πολιτεία ο κανόνας της μίας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις;
  • Ενόψει της διαφαινόμενης εξόδου της χώρας μας από το οικονομικό αδιέξοδο, των τελευταίων ετών και με δεδομένη την αυξημένη προσφορά της εκκλησίας, προτίθεται το Υπουργείο σας να εισηγηθεί διάθεση μέρους του κοινωνικού μερίσματος προς κάλυψη των ως άνω διορισμών ως απάντηση της πολύτιμης συμβολής της Εκκλησίας στο κοινωνικό σύνολο;
Πιστεύω πως ανάλογη ζέση θα επιδείξει και στο διορισμό εκπαιδευτικών μιας και τα κενά με τα οποία θα βρεθεί αντιμέτωπος τον Σεπτέμβρη είναι δυσθεώρητα λόγω μη εφαρμογής του κανόνα 1: 5. Άλλωστε και στην παραπάνω επιστολή αν αντικαταστήσει κανείς τη λέξη εκκλησία με τη λέξη Παιδεία, το νόημα παραμένει ίδιο.

Καλή αρχή λοιπόν...
Άντε και βοήθειά μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου