Από το γραφείο στη... σκουπιδιάρα
Με την επιστροφή των αποσπασμένων εργατών καθαριότητας στις οργανικές θέσεις τους επιχειρεί η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που προέκυψε με την αναβολή της πρόσληψης συμβασιούχων λόγω των εκλογών.
Ενώ η υπηρεσία καθαριότητας έχει σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, περίπου 150 υπάλληλοι-εργάτες που είναι εγγεγραμμένοι στις καταστάσεις του προσωπικού καθαριότητας έχουν μετακινηθεί εδώ και χρόνια σε άλλες υπηρεσίες, πολλοί μάλιστα έχουν τοποθετηθεί σε άλλες θέσεις από την πρώτη στιγμή της πρόσληψής τους. Η νέα διοίκηση του δήμου, από την ανάληψη των καθηκόντων της ακόμη, άρχισε την αναζήτηση για να βρει τα... εξαφανισμένα άτομα. Το καλοκαίρι εντοπίστηκαν 21 εργαζόμενοι που απασχολούνταν στη δημοτική τηλεόραση και τους ζητήθηκε να γυρίσουν στην υπηρεσία τους. Ακολούθησαν οι διαδικασίες επιστροφής και των υπολοίπων, οι οποίες ωστόσο εξελίχθηκαν με βραδείς ρυθμούς.
Τα πράγματα έσφιξαν για τη διοίκηση του δήμου τον τελευταίο μήνα, καθώς με την προκήρυξη των εκλογών πάγωσαν όλες οι διαδικασίες για την πρόσληψη συμβασιούχων. Έτσι δόθηκε εντολή όλοι οι αποσπασμένοι εργάτες καθαριότητας να επιστρέψουν στην υπηρεσία και να βγουν στους δρόμους, δηλαδή να ασχοληθούν με το αντικείμενο για το οποίο προσλήφθηκαν. «Το μεγαλύτερο μέρος θα επιστρέψει. Αν υπάρξουν κάποιοι που προσκομίσουν χαρτί γιατρού, για να μην βγουν στον δρόμο, θα περνούν από ειδική ιατρική επιτροπή, για να διαπιστώνεται αν πράγματι έχουν πρόβλημα υγείας. Ενδεχομένως να υπάρξουν και κυρώσεις σε όσους μετακινήθηκαν επικαλούμενοι ψευδώς πρόβλημα υγείας ή κάτι άλλο», αναφέρει στη «Μ» στέλεχος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης. Ο αριθμός των μονίμων εργατών καθαριότητας που βγαίνουν στους δρόμους είναι πολύ μικρός, καθώς από τους 306 μόνιμους εργάτες μόνο 67 είναι στην αποκομιδή και οι υπόλοιποι 239 είναι στο σάρωμα. Στους μόνιμους υπαλλήλους συμπεριλαμβάνονται 108 οδηγοί, 51 επόπτες, 18 επιστάτες, 26 διοικητικοί και 79 μηχανοτεχνίτες, φύλακες, εργοδηγός και προσωπικό άλλων ειδικοτήτων.Η διοίκηση του δήμου εδώ και 45 ημέρες έχει δρομολογήσει την πρόσληψη 610 ατόμων με σύμβαση διάρκειας δύο μηνών για την αντιμετώπιση εποχιακών αναγκών καθαριότητας. Το πάγωμα των προσλήψεων δημιουργεί προβλήματα στην αποκομιδή των σκουπιδιών και στην εφαρμογή νέων δραστηριοτήτων. «Σήμερα έχουμε έλλειψη 450 ατόμων», αναφέρει στη «Μ» ο αντιδήμαρχος καθαριότητας Θανάσης Παππάς.
Τα κενά
Η απασχόληση των 610 ατόμων κρίθηκε αναγκαία για το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου, καθώς έληξαν ή λήγουν οι συμβάσεις ισάριθμων συμβασιούχων και δημιουργούνται κενά. Μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα 30 Απριλίου, σύμφωνα με τα στοιχεία διεύθυνσης Προσωπικού του δήμου, θα έχουν αποχωρήσει από την καθαριότητα 496 άτομα, ενώ μέχρι το τέλος Μαΐου πρόκειται να αποχωρήσουν άλλα 114. Οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες στον εν λόγω τομέα ανέρχονται σε 1.500 θέσεις εργασίας, από τις οποίες μόνο 600 καλύπτονται από προσωπικό με μόνιμη ή αορίστου χρόνου σχέση εργασίας. Έτσι, οι υπόλοιπες θέσεις καλύπτονται αναγκαστικά από συμβασιούχους. Με δεδομένο ότι περίπου 250 άτομα που είχαν εποχιακή σχέση εργασίας με τον δήμο την περσινή χρονιά κατάφεραν, με δικαστική απόφαση, να παρατείνουν την παραμονή τους στην υπηρεσία για ένα και πλέον έτος, οι ανάγκες κυμαίνονται μεταξύ 600 και 700 ατόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου