«Μπορεί πυλώνας της εκπαίδευσης στον τόπο μας να είναι η δημόσια εκπαίδευση, όμως αυτό δεν μας αποτρέπει να έχουμε υγιείς επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως αυτή του Ομίλου ΑΚΜΗ. Τέτοιες επενδύσεις και πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μία νέα εποχή[...]»
Κ. Αρβανιτόπουλος
  Σήμερα ξανά, όπως συνέβη κάποτε στην τρικυμιώδη πολιτική ζωή του τόπου και καταγράφηκε απαράμιλλα στο "Ζ" του Κ. Γαβρά, το δικομματικό τρίκυκλο «ειδικού σκοπού» και περιορισμένης χρονικής διάρκειας, που οδηγούν οι κ. Βενιζέλος και Σαμαράς, ετοιμάζεται να εκτελέσει ακόμα ένα από τα «συμβόλαια θανάτου» που έχει αναλάβει.

Αυτή τη φορά η εγκληματική συνέργεια κυβέρνησης και τρόικας, με τη συναίνεση και τη συνενοχή του υπουργού Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλου, ολοκληρώνεται με το νέο καταστροφικό πολυνομοσχέδιο.
Αφού προαναγγέλθηκε με ένα φτηνό non paper ο «ξαφνικός θάνατος» χιλιάδων εκπαιδευτικών, η παραομάδα του υπουργείου Παιδείας, η οποία επί μακρόν οργίαζε σχεδιάζοντας την καταστροφή της δημόσιας παιδείας, καταργεί σήμερα με τη «βούλα του νόμου» τρεις ολόκληρους τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, πριν ακόμη από την κατάθεση του νομοσχεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο, οριζόντια, αυθαίρετα και χωρίς καμιά απολύτως μελέτη.
Όπως αποκαλύπτεται από την Αιτιολογική Έκθεση στο Σχέδιο Νόμου «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4046/2012, του Ν. 4093/2012 και του Ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις», σήμερα οδηγούνται στον «ξαφνικό θάνατο» της ανεργίας χιλιάδες καθηγητές. Κοντά σε αυτούς και πολλές χιλιάδες μαθητές, που θα αναζητούν από τον Σεπτέμβρη το σχολείο τους... Πέρα όμως από την άμεση ικανοποίηση της δημοσιονομικής βουλιμίας της τρόικας, παραχωρείται με αυτό τον τρόπο ένα μεγάλο φιλέτο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης βορά στον αδηφάγο ιδιωτικό τομέα.
Με την ίδια λογική κρίνεται σκόπιμο, μέσω της παραγράφου 5 του Άρθρου 82 του ίδιου νόμου, «τα δημόσια ΙΕΚ να συνιστούν περιφερειακές - αποκεντρωμένες υπηρεσίες, της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο επιδιωκόμενος σκοπός τους και να καταστεί η λειτουργία τους περισσότερο εύρυθμη και αποτελεσματική», δηλαδή, σε απλά ελληνικά, να απομακρυνθούν και αυτά από το κύριο σώμα της εκπαίδευσης για να τα κατασπαράξουν ευκολότερα τα ιδιοτελή τρωκτικά.
Συνολικά, με αυτό τον σχεδιασμό η Επαγγελματική Εκπαίδευση στη χώρα περιθωριοποιείται και έτσι είναι ακόμη πιο εύκολο να καταργηθεί οριστικά. Δεν θα χρειαστούν προς τούτο περισσότερες από 1-2 δανειακές δόσεις ακόμη...
Είναι προφανές ότι διάλεξαν τους πλέον δυναμικούς τομείς της ΤΕΕ για αρχή, και μέσα στο καλοκαίρι πρόκειται να καταργήσουν και τους υπόλοιπους. Με την κατάργησή τους δεν απολύονται μόνο οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί, αλλά συγχωνεύονται και τελικά διαλύονται πολλά σχολεία. Έτσι, από Σεπτέμβρη θα υπάρχουν διαθέσιμοι και άλλοι «περισσευούμενοι πληβείοι» μαθητές και καθηγητές από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
Υπενθυμίζουμε πως οι τομείς Υγείας-Πρόνοιας και Αισθητικής-Κομμωτικής δεν απαιτούν μεγάλες επενδύσεις σε εργαστήρια, άρα είναι πολύ εύκολο να καλυφθούν με το αζημίωτο οι εκπαιδευτικές ανάγκες χωρίς ιδιαίτερες επενδύσεις από τον ιδιωτικό τομέα. Αυτοί που καταργούνται είναι μακράν οι πολυπληθέστεροι τομείς-ειδικότητες.  
Συναριθμούνται δε στους ανερχόμενους και «υγιείς» τομείς, στους οποίους δεν θα μπορούσε κανείς να βρει εύκολα ψεγάδια κακοδιαχείρισης ή ευκαιρίες για συγχωνεύσεις. Αποτελούν, επιπλέον, τους πλέον οικονομικούς και ορθολογικά κατανεμημένους, καθώς τα τμήματα αυτά έχουν μεγάλο αριθμό μαθητών, άρα οι υποδομές αξιοποιούνται πλήρως.
Τέλος, είναι οι τομείς που εμφάνιζαν από τα περισσότερα ελλείμματα σε εκπαιδευτικό προσωπικό στη μελέτη αποτύπωσης της ΤΕΕ αλλά και στα λειτουργικά κενά κατά το προηγούμενο σχολικό έτος. Με αυτήν τη λύση απολύουν αρχικά αυτούς που έχουν εξασφαλισμένο ωράριο. Στη συνέχεια, τους υπόλοιπους θα τους απολύσουν ως υπεράριθμους.
Πριν συμβεί αυτό, όλοι οι εμπλεκόμενοι στο σχέδιο καταστροφής της δημόσιας παιδείας πρέπει να κηρυχθούν εχθροί της μόρφωσης των παιδιών των πλέον δοκιμαζόμενων λαϊκών στρωμάτων. Για όλους αυτούς τους λύκους και τις ύαινες υπάρχει ήδη η ιστορική ετυμηγορία.
Τρ. Τρανός είναι εκπαιδευτικός, πρόεδρος Γ' ΕΛΜΕ-Θ