Το χρονικό μιας προαναγγελθείσης δίωξης
Της Πέπης Ρηγοπούλου
Ντρέπομαι για τους συμπατριώτες μας που έχουν καταπιεί και αυτήν την
προπαγάνδα ερεθιζόμενοι και μόνο από τη λέξη θέατρο, ξυπνώντας μνήμες
από βάρβαρες εποχές που η θεατρική δραστηριότητα εξασφάλιζε για γυναίκες
και άντρες ηθοποιούς ένα εισιτήριο για την Κόλαση. Οποιος παίζει θέατρο
είναι λοιπόν αυτομάτως ένοχος, μη σοβαρός, άξιος προπηλακισμού, ενώ,
προφανώς, οι πολιτικοί, οι εντολοδόχοι τους και οι θεράποντές τους μας
οδηγούν με θανατερή σοβαρότητα στον γκρεμό. Καμιά αμφιβολία ωστόσο ότι η
αργία του Θεοδόση Πελεγρίνη και η δίωξή του δεν είναι μόνο προσωπική.
Είναι επίσης δίωξη κατά του Πανεπιστημίου στο σύνολό του και συνιστά
καταπάτηση του Συντάγματος που κατοχυρώνει το αυτοδιοίκητο όλων των
πανεπιστημίων της χώρας μας. Συνιστά, με δυο λόγια, εφαρμογή των
νεοφιλελεύθερων σχεδίων για διάλυση αξιών, θεσμών και κανόνων που η
Ναόμι Κλάιν καταγγέλλει στο «Δόγμα του σοκ».
Αξίζει όμως να προσέξουμε το ποιος μοιάζει να έχει το πάνω χέρι στο
έργο αυτό της διάλυσης κάθε κοινωνικού θεμελίου της χώρας. Η απόφαση
αυτή του υπουργού, που ελήφθη τελικά τη Δευτέρα το βράδυ, είχε ήδη
διοχετευτεί από την προηγουμένη στον Τύπο, σε όλους τους ημετέρους που
ετοιμάζουν το ψυχικό έδαφος των ανθρώπων για να δεχθούν κάθε είδους
εκτροπή, εκτός και αν ο Τύπος ανακοίνωνε έτσι στον υπουργό την απόφαση
που άλλοι είχαν λάβει και που αυτός όφειλε να εκτελέσει. Αλλά και άλλοι
υπουργοί, ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Γεωργιάδης είχαν εν τω μεταξύ
συναγωνιστεί σε λοιδορίες: Αποδιοπομπαίος τράγος ο κ. Πελεγρίνης, ο
εκλεγμένος πρύτανης του πιο παλιού και του πιο μεγάλου Πανεπιστημίου της
Ελλάδας, αποδιοπομπαία η παιδεία σ’ αυτόν τον υπόδουλο τόπο, που με μία
περίσσεια φαρισαϊσμού θέλει υποτίθεται να εκδιώξει τον φασισμό. Ο
φασισμός, ο ναζισμός και τα πανταχόθεν παράγωγά τους δεν ξεριζώνονται
όταν λοιδορείται με ένα τρόπο πρωτόγνωρο τρόπο ένας πνευματικός άνθρωπος
και ένα ίδρυμα με μεγάλη προσφορά. Αντίθετα θάλλουν και επαίρονται,
διότι η αστική δημοκρατία αυτοκτονεί επιτελώντας η ίδια μέρος του έργου
καταστροφής που αυτοί επαγγέλλονται. Το σύστημα δρα σπασμωδικά, με
εμφανείς τάσεις αυτοκαταστροφής. Μένει σε εμάς να αντέξουμε. Γιατί, όπως
στο έργο του Κλέε «Τερετίζουσα Μηχανή», οι κυνηγοί καταλήγουν συχνά
θηράματα στην παγίδα που έστησαν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου