Ο Φίλης και η... φιλτέρα
Καρτερός Θανάσης
Έπρεπε ο Φίλης να πει όσα είπε για τον ρόλο της Εκκλησίας στην περίοδο της Κατοχής και της χούντας; Ολόκληρη συζήτηση έχει ξεκινήσει, με τη βοήθεια των γνωστών για την αγάπη τους στον υπουργό Παιδείας media. Και όχι μόνο από τους Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια. Αλλά και μεταξύ μας, αφού ως γνωστό, και στην Αριστερά, υπάρχει η άποψη ότι με την Εκκλησία δεν τα βάζουμε, γιατί κάτι τέτοιο παράγει στείρα πόλωση και στρέφει εναντίον μας τους πιστούς.
Η άποψη έχει μια λογική. Αν και πιστεύω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε να προσθέσουμε κάτι στον αφορισμό: Με την Εκκλησία δεν τα βάζουμε ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΟ ΛΟΓΟ. Αλλιώς, αν γενικώς δεν πρέπει να διαφωνούμε και να «τα βάζουμε» με την Εκκλησία, να κρίνουμε την Εκκλησία, να αμφισβητούμε την -εκ Θεού;- δεδομένη ορθότητα των θέσεών της, τότε ας αναλάβουν οι αλάνθαστοι. Την πρωθυπουργία, ο Πειραιώς. Και το υπουργείο Παιδείας, ο Καλαβρύτων.
Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, εν ολίγοις. Κι αν ο Ιερώνυμος θεωρεί προσβλητικές και συμπλεγματικές τις απόψεις για τον ρόλο της Ιεραρχίας σε δύσκολες για τον λαό στιγμές, αυτό δεν σημαίνει ότι έχει δίκιο. Διότι, όλοι θυμόμαστε στα μαύρα χρόνια της δικτατορίας τον εξαίρετο παπα-Πηρουνάκη, για παράδειγμα. Αλλά δεν ξεχνάμε και τα τάγματα των ιεραρχών που λιβάνιζαν τον Παπαδόπουλο. Ο ρόλος της Ιεραρχίας επί χούντας; Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου...
Αν όμως ιερό αντάρτικο δεν υπήρξε στη χούντα, εκδηλώνεται κάθε φορά που η Ιεραρχία κρίνει ότι η δημοκρατική εξουσία «μπαίνει στα χωράφια» της. Και με τον Τρίτση. Και με τον πολιτικό γάμο. Και με τις ταυτότητες. Και τώρα με τα Θρησκευτικά. Δεν είναι ο Φίλης το πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι ότι η Ιεραρχία αντιστέκεται και στις πιο απλές δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις, όταν αυτές αφορούν ό,τι θεωρεί δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο πεδίο της εξουσίας της.
Ο Φίλης, Φίλης, αλλά φιλτέρα η αλήθεια. Ένας οιονεί ιερός εκβιασμός διαπερνάει όλη τη διαδρομή της ελληνικής κοινωνίας. Μην αγγίζετε! Και θα τη διαπερνάει όσο το Κράτος δεν τολμά και η Εκκλησία δεν θέλει τη σαφή οριοθέτηση των ρόλων τους. Με αποτέλεσμα να υποτροπιάζει κάθε φορά μια αντιπαράθεση, που επιβεβαιώνει ότι στην Ελλάδα ορισμένοι επιμένουν να βαφτίζουν ακόμα τις χήνες του Ροΐδη...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου