Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Αμετανόητοι

Αμετανόητοι

Οταν ένας δήμος, όπως χθες στη Θεσσαλονίκη, προκηρύσσει θέσεις εργασίας ορισμένου χρόνου για τις υπηρεσίες καθαριότητας και μπαίνουν στην ουρά χιλιάδες άνθρωποι, μήπως γίνουν οι τυχεροί που θα κερδίσουν με σκληρή δουλειά το δικαίωμα στη ζωή για 8 μήνες (!), τα αδιέξοδα της κυβερνητικής πολιτικής αποκαλύπτονται σε όλες τους τις διαστάσεις.
ΤΙ ΝΑ κάνουν τα πάντα πρόθυμα κανάλια; Πόσο μπορούν να αποκρύπτουν την πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε; Πόσο μπορούν να φτιασιδώνουν το πρόσωπο μιας κυβέρνησης που τρικλίζει αλλά συνεχίζει να βαδίζει στις οδούς των αδιεξόδων της;
ΟΤΑΝ σχεδόν κάθε οικογένεια έχει πλέον έναν άνεργο τουλάχιστον ή έναν που τον ετοιμάζουν να τον ξαποστείλουν «συστημένο» στην ανεργία, κανένα κανάλι, καμία εκπομπή και κανένα σίριαλ δεν σε κάνει να ξεχνιέσαι ή να παραμυθιάζεσαι.
ΟΛΟΙ βέβαια γνωρίζουμε ότι οι πολιτικοί δεν είναι απλοί άνθρωποι. Δεν ξέρουν τι θα πει ανεργία, δεν βλέπουν τους συμπολίτες τους που ψάχνουν κουρέλια και ξεροκόμματα στους σκουπιδοτενεκέδες, αγνοούν τι σημαίνει αγωνία για το μεροκάματο, δουλειά με το κομμάτι ή διπλή δουλειά με το μισό μισθό.
ΓΙ' ΑΥΤΟ βάζουν την υπογραφή τους για την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων και όποιων μέτρων λειτούργησαν ως ασπίδα για τον κόσμο της εργασίας. Γι' αυτό δημιουργούν με όχημα τον «Καλλικράτη» Γκράβες παντού! Σχολεία-χωριά με αμέτρητους μαθητές σε κάθε συγκρότημα, σχολεία-όχημα για την εκπαίδευση της αμάθειας.
ΓΙ' ΑΥΤΟ οδηγούν τα νοσοκομεία στην εξαθλίωση, τα ασφαλιστικά ταμεία στο κόκκινο, τις παροχές στο μηδέν και την κοινωνική πρόνοια στο... μουσείο.
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ που μας ετοιμάζουν θα δουλεύουμε πολύ, όταν βρίσκουμε δουλειά, και θα αμειβόμαστε λίγο, για να μπορούν οι ηγέτες μας να δηλώνουν περήφανοι για το έργο τους στις διεθνείς συναντήσεις στις οποίες συμμετέχουν και στη διεθνή καριέρα που ορέγονται.
ΠΟΙΑ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ; Πολύ πριν τη χώρα έχει χρεοκοπήσει το πολιτικό της σύστημα και αυτοί που το εκπροσωπούν. Μόνο που αυτοί θέλουν, άλλη μια φορά, να στείλουν σε εμάς το λογαριασμό για τα δικά τους σπασμένα.
ΓΙ' ΑΥΤΟ θυμούνται το διάλογο μόνο όταν βρίσκονται μπροστά σε ακόμη μια, από τις πολλές, υποδοχή... αποδοκιμασιών.
Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ είναι μακρύς και κάθε ημέρα μεγαλώνει. Παπανδρέου στο Βερολίνο, Πάγκαλος εδώ, εκεί, αλλά και στο Παρίσι, Γερουλάνος στο Ηράκλειο, Σαχινίδης στον Βόλο, Διαμαντοπούλου και Λοβέρδος σε κάθε γωνιά της χώρας. Ολοι τους θυμήθηκαν την ανάγκη διαλόγου και επικαλέστηκαν τη δημοκρατία μόνο όταν βρέθηκαν στη δίνη της αγανάκτησης.
 
ΕΧΟΥΝ βέβαια ακόμη ένα κοινό σημείο όλοι τους: Ποτέ δεν κάνουν στοιχειώδη έστω αυτοκριτική. Ολοι τους, σαν επαγγελματίες ιεροκήρυκες σε κάποια κωμόπολη των ΗΠΑ, καυτηριάζουν τις κακές μας συνήθειες και ζητούν να μετανοήσουμε πριν να είναι αργά.

ΟΙ ΙΔΙΟΙ πάντως παραμένουν αμετανόητα πιστοί μόνο στα τέσσερα «Ευαγγέλια» του Μνημονίου.

Δεν πουλάμε την πατρίδα μας

Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΩΛΕΙΤΑΙ - ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΧΡΕΟΣ 
ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΤΟ Δ.Ν.Τ 
ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ – ΟΙ ΕΝΟΧΟΙ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ.


Αλλά αν επιμένετε τόσο, μπορείτε να αξιοποιήσετε: 

Τα 58 ακίνητα του ΠΑΓΚΑΛΟΥ, τα 52 ακίνητα του ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ ,τα 72 ακίνητα του Ε.ΔΑΜΙΑΝΑΚΗ ,τα 36 ακίνητα της Α. ΝΤΑΛΑΡΑ, τα 27 ακίνητα της Ν.ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ ,τα 21 ακίνητα του ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗ, τα 14 ακίνητα του ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ , τα 24 ακίνητα του Β. ΜΙΧΑΛΙΟΛΑΚΟΥ, τα 16 ακίνητα του ΓΙΟΥΛΕΚΑ, τα 18 ακίνητα του ΜΙΛΤ. ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ, τα 58 ακίνητα του Γ.ΑΝΔΡΙΑΝΟΥ, τα 44 ακίνητα του Κ.ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ, τα 50 ακίνητα του Ν. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, τα 37 ακίνητα του Γ.ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, τα 18 ακίνητα του Π.ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ, τα 32 ακίνητα του Α.ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ, τα 25 ακίνητα του Κ. ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΥ, τα 29 ακίνητα του Γ. ΔΡΙΒΕΛΑΓΚΑ …κ.ο.κ


Δυστυχώς προσωπικά δεν μπορώ να διαθέσω ,το μοναδικό ακίνητο που διαθέτω, γιατί εθνοπατέρες μου ,με τις περικοπές που μου κάνατε θα το πάρει ο Προβόπουλος. ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ .

Picasonidis 40C

Εξοικονόμηση πόρων: το νέο παιδαγωγικό εργαλείο της Διαμαντοπούλου

Εξοικονόμηση πόρων: το νέο παιδαγωγικό εργαλείο της Διαμαντοπούλου

Από το Μαρικάκι
thumb«Δεν υπάρχει καµία αναφορά στο Μνηµόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέµατα σχολείων ή πανεπιστηµίων. Απολύτως καµία. Δεν έχουµε καµία δέσµευση». Αυτό είπε χθες η Διαμαντοπούλου στην ενημέρωση των δημάρχων για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων εν μέσω διαμαρτυριών εκπαιδευτικών εντός κι εκτός της αίθουσας, ενώ σε επίπεδο δήμων γίνεται χαμός εδώ και λίγες μέρες που οι εισηγήσεις επισημοποιούνται και ψηφίζονται (χαρακτηριστικό παράδειγμα το Δημοτικό Συμβούλιο της Ηλιούπολης την περασμένη Τετάρτη).
Πόσο αλήθεια λέει όμως η Διαμαντοπούλου όταν δηλώνει ότι δεν έχει καμία δέσμευση στο Μνημόνιο – το οποίο έχει ούτως ή άλλως γενικό πρόσταγμα «κόψτε από το Δημόσιο και τις κοινωνικές δαπάνες» - και ότι οι συγχωνεύσεις θα γίνουν με παιδαγωγικά κριτήρια;
Εν πάσει περιπτώσει ο λόγος της τιμής της έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα πάμπολλες φορές ότι δεν είναι κι ευαγγέλιο, ούτε καν για την ίδια.
Από την άλλη είναι να απορεί κανείς για το γεγονός ότι προσπαθεί να παρουσιάσει «περήφανα» ως δική της μια πολιτική η οποία στοιβάζει μεγάλο αριθμό παιδιών στα σχολεία σε μια χώρα που ανθεί το φροντιστήριο και το ιδιαίτερο ακριβώς επειδή ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα τα σχολικά τμήματα είναι εξαιρετικά πολυπληθή.
Επιπλέον, το  να δηλώνεις ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται με «παιδαγωγικά κριτήρια»  για την «αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης», όταν δεν προκύτπει από πουθενά απεναντίας οι πράξεις αποδεικνύουν το αντίθετο δεν είναι παρά ένα τσιτάτο από το μάνιουαλ των εκσυγχρονιστών όπου είθισται να βαφτίζεται το ψάρι κρέας.
Όσον αφορά λοιπόν τις δεσμεύσεις που το υπουργείο ... «δεν έχει» από το Μνημόνιο :
Η τρίτη επικαιροποίηση του μνημονίου προβλέπει ότι ως το τέλος του πρώτου τριμήνου του έτους
«Η Κυβέρνηση υιοθετεί τα απαιτούμενα διατάγματα για την έναρξη ισχύος της μεταρρύθμισης της τοπικής αυτοδιοίκησης (μεταρρύθμιση Καλλικράτη). Η μεταρρρύθμιση θα αποφέρει εξοικονόμηση 500 εκ. ευρώ το 2011 κι επιπρόσθετων 500 εκ. ευρώ για το 2012 και το 2013 για τη γενική Κυβέρνηση  ως σύνολο. Η κυβέρνηση υιοθετεί διάταγμα που απαγορεύει στις τοπικές αυτοδιοικήσεις να πραγματοποιούν ελλείμματα τουλάχιστον ως το 2014». Ως γνωστόν οι δήμοι εν μέσω αυτής της τάξης των περικοπών και παρελθόντων χρεών είναι επιφορτισμένοι με τη συντήρηση των σχολικών μονάδων, μεταξύ άλλων.
Επίσης το μνημόνιο δεν μιλάει πουθενά για ποιότητα στην εκπαίδευση αλλά για «αποτελεσματικότητα» και  σίγουρα βάζει θέμα διαχείρισης των πόρων. Η μόνη ανοιχτή αναφορά στη δημόσια εκπαίδευση έχει ως εξής: « Η κυβέρνηση συστήνει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011 ανεξάρτητη ειδική ομάδα εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο την αύξηση της αποτελεσματικότητας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση) και της αποτελεσματικότερης χρήσης των πόρων».
Στο μεταξύ ενισχύεται και απελευθερώνεται πλήρως η ιδιωτική εκπαίδευση. Για την «ενδυνάμωση του ανταγωνισμού στις ανοικτές αγορές», προβλέπεται, για υπηρεσίες όπως το εμπόριο, ο τουρισμός και η ιδιωτική εκπαίδευση: η κυβέρνηση καλείται να υιοθετήσει αλλαγές στην κλαδική νομοθεσία των εν λόγω υπηρεσιών έτσι ώστε να διευκολύνει την παροχή διασυνοριακών  υπηρεσιών  οι πάροχοι των οποίων θα δεσμεύονται κατά το ελάχιστο δυνατό από την ελληνική νομοθεσία («μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις»).

Τέλος, το επίσημο κείμενο με το οποίο το ΥΠΔΒΜΘ εγκαινίασε την όλη συζήτηση επικαλείται παδιαγωγικά κριτήρια χωρίς να τα διυεκρινίζει την παιδαγωγική ανάγκη που ώθησε στην επιλογή των συγχωνεύσεων (για την περίπτωση που αυτή είναι άλλη από την προφανή, δηλαδή τις περικοπές πόρων). Η αοριστολογία πάει σύννεφο: «Βασικοί στόχοι του εγχειρήματος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας».

Όταν η Διαμαντοπούλου λέει ότι «δεν υπάρχει καµία περίπτωση να στοιβαχτούν µαθητές σε τµήµατα» με τη μέχρι σήμερα εμπειρία από τις διαβεβαιώσεις της μάλλον εννοεί ότι θα γίνει ακριβώς αυτό. Εξάλλου και το κείμενο του υπουργείου το λέει ευσχήμως, σημειώνοντας ότι θα υπάρχει «ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη». Ή μήπως περιμένει η Διαμαντοπούλου να πιστέψουμε ότι στις ίδιες κτιριακές υποδομές με καταργήσεις οργανικών θέσεων στις περισσότερες των περιπτώσεων τα σχολεία τριακοσίων, τετρακοσίων κ.ο. κ μαθητών θα διατηρούν 25άρια τμήματα;

Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Να γίνεις πρωθυπουργός της Φιλανδίας


Να γίνεις πρωθυπουργός της Φιλανδίας

Αυτός είναι πρωθυπουργός! Όπως δήλωσε από τη Φιλανδία κατανοεί τις διαμαρτυρίες των πολιτών και μάλιστα θα ήθελε να συμμετέχει κι αυτός μαζί μας γιατί δεν είναι ευτυχής με τα όσα συμβαίνουν. Φυσικά ως πρωθυπουργός δεν μπορεί να το κάνει και για να βοηθήσει στέλνει τα ΜΑΤ να συμμετέχουν στη θέση του σε κάθε διαμαρτυρία. Είναι άλλωστε σύνηθες όταν βρίσκεσαι σε μία χώρα να δείχνεις κατανόηση για τις κινητοποιήσεις που συμβαίνουν σε μία άλλη.


Και συμπλήρωσε ο εμπνευσμένος πρωθυπουργός: “Δεν αρκούν, όμως, οι διαμαρτυρίες. Πρέπει να αλλάξουμε τη χώρα μας. Είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε και νομίζω ότι και ο Ελληνικός λαός είναι αποφασισμένος».” Σε ελεύθερη μετάφραση είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να αντιμετωπίζουμε το χρέος με την ομοιοπαθητική μέθοδο. Να το αυξάνουμε ραγδαία.


Εξέφρασε παράλληλα ο σπουδαίος οραματιστης την ελπίδα «να καταφέρουμε, ει δυνατόν, να καταστούμε Φινλανδία του Νότου. Δεν γνωρίζω σε ποιο βαθμό θα το καταφέρουμε, πάντως, πραγματοποιούμε πλειάδα αλλαγών». Και είναι ειλικρινής η πρόθεση του πρωθυπουργού καθώς ένα μικρό μέρος των Ελλήνων ήδη ζουν πράγματι ως η Ελβετία του Νότου. Η μεγάλη πλειοψηφία βέβαια πλησιάζει σταθερά στο να ζει στην Ουγκάντα του βορά. Δύο χώρες σε μία. Αλλά έτσι συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες χώρες. Σε αυτές τις περιπτώσεις το πρόβλημα κάθε κυβέρνησης είναι να μην γίνουμε η Αίγυπτος του βορά.


Και μιας και πρέπει να ζήσει και το blog μας ας βάλουμε και καμία διαφήμιση.


Μετανάστες και απεργία πείνας

Μετανάστες και απεργία πείνας

Χρωστώ ευγνωμοσύνη στους μετανάστες -απεργούς πείνας που με τη στάση τους ανοίγουν στην ελληνική κοινωνία το μεγάλο πολιτικό θέμα των ηθικών αξιών.
Την επιταγή για προστασία της αξιοπρέπειας εκείνων, των οποίων την υπόσταση αναγνωρίζουμε μόνον όταν πρόκειται να τους εκμεταλλευτούμε.
Τους χρωστώ ευγνωμοσύνη ακόμη περισσότερο, γιατί στην κρίση που περνά η χώρα μας και ο κόσμος, κρίση πολιτική, οικονομική και κοινωνική, η στάση τους δείχνει πιο καθαρά την κρίση του δικού μας συστήματος αξιών, καθώς και τη βαθιά ανθρωπολογική μεταβολή που συντελέστηκε στις κοινωνίες μας.
Η Ελλάδα αντιμετωπίζει πράγματι σοβαρό πρόβλημα με τη μετανάστευση. Λειτουργεί στην πράξη ως «κέντρο μεταγωγών» χωρίς όμως να επιτρέπει τη μεταγωγή, δηλαδή την έξοδο των μεταναστών στις χώρες του τελικού προορισμού τους (Κ. Δουζίνας - Δουβλίνο ΙΙ). 
Ωστόσο: Σ' αυτόν τον πολιτικό και κοινωνικό ζόφο και τον δαρβινιστικό εφιάλτη που ζούμε, οι μετανάστες -απεργοί πείνας μάς χαρίζουν το δροσερό αεράκι μιας ηθικής συνείδησης και στάσης, που δείχνει ότι για αξίες υψηλές υπάρχουν πάντοτε άνθρωποι που είναι έτοιμοι να θυσιάσουν ακόμη και τη ζωή τους. Και μόνο γι' αυτό τους χρωστάμε αμέριστη στήριξη.
Αλήθεια, για ποιες αξίες θα ήμασταν έτοιμοι να ρισκάρουμε σήμερα οι Ελληνες; Ή μήπως η τρομακτική βία που ασκείται στους ανθρώπους με τις πολιτικές του Μνημονίου δεν κατακρημνίζει τις αξίες στις οποίες στηρίξαμε και στηρίζουμε τον κοινό μας βίο;

* Καθηγητής Εργατικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Deutsche Welle: Κατήφορος ακόμα και αν πετύχουν οι μεταρρυθμίσεις




 

Deutsche Welle: Κατήφορος ακόμα και αν πετύχουν οι μεταρρυθμίσεις


Ελάχιστοι πλέον πιστεύουν ότι η Ελλάδα μπορεί χωρίς σημαντική βοήθεια από τους ευρωπαίους εταίρους της...

Deutsche Welle: Κατήφορος ακόμα και αν πετύχουν οι μεταρρυθμίσεις
να τα καταφέρει. Στο μεταξύ οι Βρυξέλλες άναψαν το «πράσινο φως» για την τέταρτη δόση του δανείου, το μόνο πραγματικά θετικό στοιχείο της αξιολόγησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα.

Γερμανός οικονομολόγος, που ζει εδώ και πολλά χρόνια στην Αθήνα και είναι σύμβουλος στο ερευνητικό κέντρο ΕΛΙΑΜΕΠ, σε συνέντευξή του στην Deutsche Welle εκτιμά ότι η εκταμίευση των επομένων δόσεων της τριμερούς βοήθειας θα είναι πιο δύσκολη υπόθεση από εκείνη των προηγουμένων δόσεων. Υποστηρίζει ότι θα πρέπει η Ελλάδα να σημειώσει ανάλογη επιτυχία και στον εισπρακτικό τομέα και να αρχίσει επιτέλους να υλοποιεί αυτά που αποφάσισε.

Όσο για τους πολίτες, «εκείνοι έχουν συνειδητοποιήσει από καιρό πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση», επισημαίνει ο Γενς Μπάστιαν, επισημαίνοντας όμως ότι υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης στο Κοινοβούλιο.

«Διαπιστώνω μεγάλη πόλωση στο κοινοβούλιο και ελλιπή διάθεση για συνεργασία. Δεν κάθονται σε ένα τραπέζι προκείμενου να βρουν κοινές συμβιβαστικές λύσεις και να στείλουν έτσι ένα μήνυμα στην κοινωνία που θα λέει είμαστε στην ίδια βάρκα και κωπηλατούμε προς την ίδια κατεύθυνση», λέει χαρακτηριστικά ο Γερμανός οικονομολόγος.

Από την πλευρά του ένας άλλος αναλυτής,   οικονομολόγος στο οικονομικό ινστιτούτο Ifo του Μονάχου λέει ότι στο πλαίσιο των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων θα πρέπει μια σειρά από επαγγελματίες όπως είναι οι φαρμακοποιοί, οι συμβολαιογράφοι, οι μεταφορείς και άλλοι να απεμπολήσουν τα προνόμιά τους.

«Το μεταφορικό κόστος από την Αθήνα στο Βερολίνο είναι σχετικά υψηλό, επειδή η μεταφορά προϊόντων εντός της Ελλάδας, από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα είναι πολύ ακριβή. Εδώ έχουμε το καρτέλ των μεταφορέων που δεν θέλει να απεμπολήσει τα προνόμιά του. Υπάρχουν όμως περιθώρια προκειμένου να φιλελευθεροποιηθεί η ελληνική οικονομία και να αυξηθεί η ανάπτυξη. Αυτός είναι ο σωστός δρόμος. Θα πρέπει να δοθούν ανάσες στις χώρες αυτές. Παράλληλα θα πρέπει να υλοποιηθούν μεταρρυθμίσεις προκειμένου να βρουν το δρόμο για τη βιώσιμη ανάπτυξη», εξηγεί.

Ωστόσο για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η ελληνική οικονομία θα σημειώσει συρρίκνωση. Από το 2012 εκτιμάται ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν. Σε διαφορετική περίπτωση θα καταρρεύσει το πρόγραμμα εξυγίανσης και οι τόκοι των δανείων θα εξαντλήσουν τους πόρους που εξοικονομήθηκαν.

«Η κατάσταση στην Ελλάδα έχει ως εξής: Μπορεί να εφαρμόζει τα μεταρρυθμιστικά της προγράμματα, αλλά το βουνό του χρέους θα αυξάνεται, η οικονομία θα συρρικνώνεται και τα έσοδα από τους φόρους θα είναι κατώτερα των κυβερνητικών στόχων. Στο τέλος αρχίζει ο κατήφορος που μπορεί να φτάσει στην πτώχευση, ακόμη και εάν σημειωθούν μεταρρυθμιστικές επιτυχίες», υπογραμμίζει ο Γερμανός οικονομολόγος.

Ο Γιώργος είχε σχέδιο και το έλεγαν “ΜΚΟ”

 

Ο Γιώργος είχε σχέδιο και το έλεγαν “ΜΚΟ”


Αλέξανδρος Σγουρός
 Όσοι ελπίζουν ότι  υπάρχει περίπτωση επί πρωθυπουργίας Γ.Παπανδρέου να λάμψει η αλήθεια για τις ΜΚΟ,  «πλανώνται πλάνην οικτρά». Είναι  γνωστό ότι  το φαινόμενο «ΜΚΟ αλά ελληνικά» είναι δικό του δημιούργημα.  Η ιστορία με τις ΜΚΟ ξεκίνησε όταν ο Γ.Παπανδρέου έγινε υπουργός Εξωτερικών και άρχισε να χρηματοδοτεί ΜΚΟ φίλων, συνεργατών και συγγενών με υπέρογκα ποσά και χωρίς καμία διαφάνεια. Όταν στο πλαίσιο διαφόρων ρεπορτάζ που έγιναν την τελευταία δεκαετία, ρωτήθηκαν πρέσβεις και πρόξενοι για την ύπαρξη ό όχι  του έργου που παρουσιάζουν στα χαρτιά οι ΜΚΟ που εμφανίζονται να δρουν στις χώρες που αυτοί υπηρετούν, εκείνοι απαντούσαν ότι δεν είχαν ποτέ καμία γνώση αλλά και καμία δυνατότητα ελέγχου. Δηλαδή, 12 χρόνια μετά, κανένας δεν είναι σε θέση να γνωρίζει, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, που πήγαν όλα αυτά τα εκατομμύρια που έφυγαν από τα ταμεία του ΥΠΕΞ. Σύμφωνα με στοιχεία που συζητήθηκαν στην Βουλή στο μεγάλο “πάρτι” που είχε στηθεί με τις “χρυσές” ΜΚΟ την εξαετία 1999 – 2004 μοιράστηκαν  68.971.978 ευρώ
Ποιοι βρίσκονται πίσω από τις ΜΚΟ που χρηματοδοτούσε το ΥΠΕΞ επί Γ.Παπανδρέου;  Συνήθως πρόσωπα που του είναι αρκετά οικεία.
Νόμιμο; Ναι. Ηθικό; Μένει να απαντηθεί.
Στις  ΜΚΟ που χρηματοδοτούνταν  υπάρχουν ονόματα όπως αυτό της μητέρας του Μαργαρίτας Παπανδρέου, της συμβούλου του ως προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Αντιγόνης Δημητριάδη, του πρώην συμβούλου του Γρηγόρη Βαλιανάτου, του Άλεξ Ρόντου, του Χάρη Παμπούκη, του φίλου του Χάρη Παμπούκη Σπύρου Φλογαίτη,  του πρώην δημοσιογράφου της «Εξόρμησης» Κώστα Τζεβελέκου, του φίλου του και πρώην προέδρου του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βόρειας Ελλάδας, Νίκου Ευθυμιάδη, του Γιάννη Μπουτάρη, της Μαρίας Δαμανάκη….και πολλών άλλων.
Και αλήθεια, πρόσωπα όπως  η Μαρία Δαμανάκη, η οποία διατηρούσε ΜΚΟ που  όπως  έλεγε έκανε σεμινάρια σε βουλευτίνες των Βαλκανίων,  γιατί δεν ένιωσε ποτέ να ανάγκη να βγει να κάνει μια δήλωση και να παρουσιάσει δημοσίως το έργο που έκανε με τα χρήματα αυτά;
Γιατί δε μαθαίναμε ποτέ  τίποτα για τα θεάρεστα αυτά έργα; Πως και δε φώναξαν μια φορά, έναν δημοσιογράφο για να του παρουσιάσουν  τα έργα τους, όταν άλλες φορές παρακαλάνε για δημοσιότητα για ψύλλου πήδημα;
Ο Νίκος Ευθυμιάδης, πάλι, ο βιομήχανος που η ΜΚΟ του έλαβε εκατομμύρια ευρώ (όπως φαίνεται στις λίστες του ΥΠΕΞ),   στη Θεσσαλονίκη φημίζεται  ως
στενός φίλος αξιωματούχων της αμερικανικής διπλωματίας, όπως ο Νίκολας Μπερνς, ο Μάθιου Νίμιτς και ο Ρίτσαρντ Σίφτερ
Μάλιστα για τον μεσολαβητή του ΟΗΕ στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ , Μάθιου Νίμιτς , έχει δηλώσει ότι συνδέθηκε μαζί του πριν οριστεί μεσολαβητής, ότι είναι φίλοι και δεν χάνει ευκαιρία να προωθεί τις ελληνικές θέσεις στο ζήτημα.
Η ΜΚΟ του βιομήχανου  Ν.Ευθυμιάδη (INA Academy) έχει λάβει εκατομμύρια ευρώ για

Δολοφονος!

Δολοφονος!

 του Λευτέρη Παπαθανάση

Θυμάμαι πολύ καλά την αντίδραση των ΜΜΕ, των ακροδεξιών μαϊντανών τους και των μετανοημένων αριστερών ηλιθίων τους, τη μέρα που παραδόθηκε στην αστυνομία ο Δημήτρης Κουφοντίνας και ανέλαβε την Πολιτική Ευθύνη για τη δράση της Επαναστατικής Οργάνωσης 17 Νοέμβρη. Γελούσαν και χλεύαζαν όλοι (με τον αέρα του νικητή τότε) και μας έλεγαν «ποια πολιτική ευθύνη? Ο άνθρωπος διέπραξε δολοφονίες!». Όσοι παρακολουθήσαμε την εξέλιξη της δίκης στη συνέχεια, διαπιστώσαμε ότι το δικαστήριο δεν μπορούσε, παρά μόνο έμμεσα, να στηρίξει τον ισχυρισμό αυτό για συγκεκριμένες περιπτώσεις, όμως τα ΜΜΕ επέμεναν: «Αυτός ήταν ο αρχηγός και αφού ανέλαβε την ευθύνη, σημαίνει ότι είναι σαν να πάτησε τη σκανδάλη». Ό,τι ήταν να γράψω για την υπόθεση «ΕΟ17Ν» το έγραψα εκείνο το καλοκαίρι της ντροπής του 2002, όταν –σαν παιδί που βλέπει τα τραίνα να περνούν- έβλεπα έναν-έναν τους αριστερούς μας να αποδέχονται τη λογική των «έκτακτων μέτρων», βάζοντας το λιθαράκι τους για την –μόνιμη πλέον- κατάσταση που ζούμε σήμερα. Σήμερα θα σου μιλήσω για την έννοια της Ευθύνης, «πολιτικής» ή όχι.
Πάμε μερικά χρόνια πιο εδώ. Ο τέως πρωθυπουργός της χώρας Κ.Καραμανλής, δήλωσε το 2008, στην καθιερωμένη ομιλία στη ΔΕΘ, ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για τα σκάνδαλα, που –μαζί με την επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα και την Παιδεία- αποτέλεσαν ένα αγαπημένο σπορ της «σεμνής και ταπεινής» κυβέρνησής του. Το ίδιο κάνει και ο σημερινός πρωθυπουργός, ο Γεώργιος Ανδρέα Παπανδρέου, όταν με κάθε ευκαιρία βγαίνει και λέει ότι αναλαμβάνει την ευθύνη γι’αυτό που τραβάμε (αν τον άφηναν οι bodyguard θα διαδήλωνε κι’αυτός), αλλά μια μέρα θα τον ευχαριστούμε. Κάνω μια σύγκριση μεταξύ των δύο περιπτώσεων (Κουφοντίνα/εθνοπατέρων). Στη μια, ο κυρίαρχος λόγος απορρίπτει ολοκληρωτικά τη θέση περί Πολιτικής Ευθύνης ενώ στην άλλη την τροφοδοτεί και την αναπαράγει με ανακούφιση, περιορίζοντας οποιαδήποτε έννοια ευθύνης στο επίπεδο του πολιτικού. 
 
 Τα σκάνδαλα όμως που ζήσαμε δεν προέκυψαν σαν ατυχείς «πολιτικές» επιλογές, αλλά ήταν καθαρά ζήτημα παράνομων συναλλαγών με σκοπό τον εταιρικό και προσωπικό πλουτισμό. 
Η «δοκιμαστική πτήση» της ένταξης της Ελλάδας στο μηχανισμό «στήριξης», αποδείχθηκε ότι είχε αποφασιστεί καιρό πριν και κάποιοι το έκρυβαν, όπως αποδείχθηκε ότι τουλάχιστον δύο από την τριάδα τέως και νυν πρωθυπουργών και διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, έλεγαν συνειδητά ψέματα για το ύψος του ελλείμματος. Όπως αποδείχθηκε ότι ακόμη και λίγους μήνες πριν αναλάβει η Τρόικα, η χώρα –μέσα από τις «πολιτικές(?)» κινήσεις της κυβέρνησης- κλώτσησε την ευκαιρία να δανειστεί με «ανθρώπινα» επιτόκια. Λέω μόνο αυτά που είναι καραμπινάτα και πρόσφατα, γιατί κανείς φυσικά θα μπορούσε να μιλήσει για το ξεπούλημα του ΟΤΕ και των Λιμανιών, το ξεχαρβάλωμα και χάρισμα της Ολυμπιακής, τη συντονισμένη προσπάθεια να απαξιωθεί ο ΟΣΕ προκειμένου να πωληθεί αντί πινακίου φακής, τη συρρίκνωση της αγροτικής παραγωγής της χώρας στο 4% του ΑΕΠ(!!!), και άπειρα άλλα τέτοια παραδείγματα.
 
Η συνέχεια εδώ:  
http://lefterisp.wordpress.com/2011/02/28/35/

Ο Πάγκαλος συριΖα...

Ο Πάγκαλος συριΖα...

Της Τζένης Κ.
thumbΕπανειλημμένα έχει ειρωνευτεί ο Θόδωρος Πάγκαλος το ΣΥΡΙΖΑ για τα μικροτσούτσουνα ποσοστά του, τα οποία… κατά τη γνώμη του Αντιπροέδρου, ακόμα και σε στύση, αγγίζουν δεν αγγίζουν το 3%. (Δεν έχει τοποθετηθεί χρησιμοποιώντας ακριβώς τη διάλεκτο του Θάνου Ασκητή, αλλά το νόημα αυτό ήταν…). Αν συνυπολογίσει ωστόσο κανείς όλες τις αποδόσεις και τις αναφορές που έχουν γίνει είτε από τον ίδιο είτε από άλλα στελέχη της Κυβέρνησης, σε πράξεις ακτιβισμού, ετσιθελισμού, τρομοκρατίας κλπ εκπορευόμενες από το κόμμα- κουτσουλιά, θα διαπιστώσει μια αντίφαση. Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μεν κοινοβουλευτική ανθυπομισοριξιά, έχει δε περιέργως, ασύμμετρα μεγάλη διασπορά (μελών- τρομοκρατών) στο εσωτερικό και στο εξωτερικό της χώρας. Όποια πέτρα να σηκώσεις (δίπλα σε κάποιον ογκόλιθο της ελληνικής πολιτικής σκηνής) αποικίες συριζιγκιών, εργάζονται νυχθημερόν εναντίον των σωτήρων της χώρας. 

Και είναι να τσατίζεται κανείς. Όχι για το διασυρμό του κόμματος του Αλέξη. Αλλά γιατί δεν απομένει σε όλους εμάς τους υπόλοιπους η παραμικρή πιθανότητα εμπλοκής ή επιθυμίας εμπλοκής σε πράξη εναντίωσης στην Κυβέρνησης. Τα έχει πάρει όλα εργολαβία ο ΣΥΡΙΖΑ. Νομική- ΣΥΡΙΖΑ. Πορείες- ΣΥΡΙΖΑ. Παρίσι- ΣΥΡΙΖΑ. (Όπως ακούγαμε κάποτε το Τσιπίτα- Πανιώνιος). Και την πρόσφατη παρέμβαση φοιτητών κατά τη διάρκεια βραδιάς αφιερωμένης στον Κώστα Γαβρά στη γαλλική πρωτεύουσα, ο Έλληνας αντιπρόεδρος τις απέδωσε σε Γάλλους αναρχικούς και Έλληνες οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ που υπονομεύουν τη διεθνή εικόνα της χώρας.
Τρίζουν τα κόκαλα της Μελίνας που κάποτε προσπαθούσε να ευαισθητοποιήσει τη γαλλική κοινή γνώμη εναντίον του καθεστώτος. Αν ανέπτυσσε αυτές τις δράσεις με τον ίδιο τρόπο σήμερα..., «πασσιονάρια της Κουμουνδούρου» θα την αποκαλούσε ο Αντιπρόεδρος. Οι άλλοτε αυτοεξόριστοι αγωνιστές, σήμερα θα ήτανε εμπαθείς, χαραμοφάηδες, εγκάθετοι της Ριζοσπαστικής Αριστεράς… Γιατί, κατά την άποψη της ελληνικής αντιπροεδρίας, ουδεμία άλλη κατηγορία πολιτών (α… υπάρχουν και οι ΚΚέδες, μην τους ξεχνάμε κι αυτούς) δεν έχει κάτι να της προσάψει. Ουδέποτε πήγε γυρεύοντας προσβάλλοντας, προκαλώντας, λανσάροντας τον παραλογισμό της ως μοναδική αλήθεια.
Ουδέποτε έκανε την εμπαθή εκείνη «ερώτηση» που να δικαιολογεί τώρα την εμπαθή αυτή «απάντηση». Την απάντηση που άρχισε να δίνεται σε μικρές δόσεις, από τις πιο απρόβλεπτες πλευρές, (μιας και στο εσωτερικό ο φόβος φυλάει περισσότερο τα έρημα)… Ουδέποτε ερέθισε με τις επιλογές της το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Είναι μύθος ότι η δράση επιφέρει αντίδραση. Η αντίδραση είναι χούι των Συριζαίων… 
Δεν έχει κανείς λόγο να εξανίσταται, επειδή ο νυν μετρ του επίσημου τραμπουκισμού πήγε να κάνει τη γλάστρα σε προβολή της ιστορικής ταινίας «Ζ» με τον τρόπο που ο διάολος γίνεται θαμώνας στις εκκλησίες… Ο Θόδωρος Πάγκαλος δραστηριοποιείται επ’ αγαθώ της κοινωνίας βεβαίως- βεβαίως. 

Απλώς, δεν του το συγχωρεί ο ΣΥΡΙΖΑ…



Γιαγιααα....Μολοτωφ εχουμεεεεε ;

Γιαγιααα....Μολοτωφ εχουμεεεεε ;

 
-Εχουμιιι...
 
Μουλοτουφ με αγανακτησ
 
Με ουργη
 
Με αυτουαμυνα


-Πωπω ρε γιαγια τι μολοτωφ ηταν αυτη !!!!


-Giaglops πορτουκαλ
 
 
 
 αναρχογατουλης
 
 
 
 
 
 
 
 

Dégage, dégage...Ανοιχτή επιστολή στον κ. Θ. Πάγκαλο

Ανοιχτή επιστολή στον κ. Θ. Πάγκαλο

 

thumb
Από τους Ρεπόρτερ του Δρόμου του «Π». Το κείμενο δεν έχει υποστεί καμία επεξεργασία.
Παρίσι 27 Φλεβάρη 2011
Ανοιχτή επιστολή στον κ. Θ. Πάγκαλο
Κύριε Υπουργέ
Σαν άνθρωπος, επιστήμονας και αυτόπτης μάρτυρας στη βραδυά προς τιμή του Κώστα Γαβρά στο Παρίσι, λυπούμε ειληκρινά για τη  διαστρέβλωση των γεγονότων στην ανακοίνωση σας.
Δεν έχω καμιά υποχρέωση να σας δώσω αναφορά για τις απόψεις και την ιδεολογία μου, αλλά για να τοποθετούνται τα πράγματα στη θέση τους, αναφέρω ότι δεν είμαι αναρχική, ούτε οπαδός του Σύριζα. Δυστυχώς, γιατί πολύ θα ήθελα να έχω τα νιάτα τους, δεν είμαι ούτε καν φοιτήτρια.  65  χρονών, μόλις πήρα τη σύνταξη  μου από το Γαλλικό κράτος μια που το Ελληνικό, ούτε εκείνο των συνταγματαρχών, ούτε των οικογενειών Παπανδρέου, Καραμανλή και  υπολοίπων δεν μου επέτρεψε να εργαστώ στη χώρα μου.  Έζησα μια ζωή μετανάστρια στη Γαλλία μακριά από τους δικούς μου και την πατρίδα.  Τα προβλήματα των ξένων όπου γης, με αγγίζουν ιδιαίτερα.
Αποφάσισα να παρευρεθώ το Σάββατο στην εκδήλωση για τον Κώστα Γαβρά και την προβλεπόμενη προβολή των έργων του.
Κανείς μας δεν είχε ενημερωθεί για την παρουσία σας που υπήρξε  κεραυνός εν αιθρεία. Η ομάδα των φοιτητών που διαμαρτυρόταν για την πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα των μεταναστών απαίτησε να αποχωρήσετε λόγω της  πολιτική σας στο θέμα των μεταναστών και της συμπεριφορά σας  απέναντι στον  Ελληνικό  λαό, τους Έλληνες αυτούς που αποκαλείτε καθάρματα. Απαντήσατε ότι δεν αποχωρείτε γιατι εκλεγήκατε από τον Ελληνικό λαό δημοκρατικά. Για την εφαρμογή ποιού προγράμματος εκλεγήκατε κε Υπουργέ; Με πόσα ψέματα ανεβήκατε στην εξουσία; Πόσες χιλιάδες Έλληνες σας αποδοκιμάζουν με τις τεράστιες διαδηλώσεις τους;  Για ποιά δημοκρατία μιλάτε; Για κείνη που δέχτηκε την κηδεμονία της Ευρώπης και του ΔΝΤ;  Η κυβέρνηση σας  έδωσε χώμα, νερό, αέρα και θάλασσα, υποθαλάσσιων χώρων συπεριλαμβαλομένων, στο μεγάλο κεφάλαιο, ελληνικό και ξένο. Σε εκείνους που αποφασίζουν  και επιβάλλουν αποφάσεις  που δέχεστε με το χαμόγελο και προσπαθείτε να  αποδείξετε ότι όταν σας ζητούν 1 τους χαρίζετε 10. Τον πλούτο της χώρας, τον ιδρώτα, την παιδεία και την υγεία των Ελλήνων, το μέλλον της νεολαίας και τη ζωή όλων μας.

Αναφέρετε στη δήλωσή σας «Η πρωτοφανής αποδοκιμασία του αντιδικτατορικού φιλμ «Ζ» έχει βαθιά πολιτική σημασία και δείχνει για μια ακόμα φορά ότι οι δυνάμεις αυτές ουδέποτε αποδέχθηκαν την κοινοβουλευτική δημοκρατία που με τόσο αίμα κερδήθηκε από τον ελληνικό λαό».
Ψεύδεστε ασύστολα. Κανείς δεν αποδοκίμασε το «Ζ»  και οι φοιτητές δήλωσαν κατ` επανάληψη το ακριβώς αντίθετο. «Τιμούμε τον Κώστα Γαβρά και το έργο του». Προσωπικά πήρα για κάποια στιγμή το λόγο για να πω ότι  «τα μηνύματα που βγαίνουν από το έργο του Γαβρά είναι αντίσταση στο φασισμό και τη δικτατορία. Σήμερα στην Ελλάδα δεν έχουμε δημοκρατία αλλά δικτατορία του κεφαλαίου». Η θέση αυτή που τιμά και τον Κ. Γαβρά και το έργο του, χειροκροτήθηκε όπως ακούγεται ξεκάθαρα στα διάφορα βίντεο που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.
Δεν αποχωρήσατε κύριε Υπουργέ. Οι Έλληνες του Παρισιού σας πέταξαν έξω από το Ελληνικό σπίτι με τα «έξω, έξω» και το θρυλικό πλέον συνθημα « dégage», σύνθημα των ξεσηκωμένων λαών των πρώην Γαλλικών αποικιών, σύνθημα που τρέμουν αυτή τη στιγμή όλοι οι δικτάτορες. Ο Κ. Γαβράς και ορισμένοι παρευρισκόμενοι, ιδιαίτερα ο Πρέσβης και η Πρόξενος, υπηρεσιακώς υποχρεωμένοι, σας ακολούθησαν. Η πλειοψηφία, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοστατούντων στα γεγονότα φοιτητών,  παραμείναμε για πολύ ώρα ακόμα επιμένοντας, μάταια, να γίνει η προβολή των φιλμ. Επιθυμούσαμε να δούμε ή να ξαναδούμε το «Ζ» και να  το τιμήσουμε.
Εσείς χαλάσατε την εκδήλωση, εσείς προσβάλατε ακόμα μια φορά τον Ελληνικό λαό, εσείς χλευάζετε και συκοφαντείτε τη νεολαία του.  Αλλά να είστε σίγουρος, ο Ελληνικός λαός, αυτός που εσείς οδηγείτε στην καταστροφή, τον αφανισμό και τα τάρταρα, θα πεταχτεί από ξαρχής, θ` αντριέψει, θα θεριέψει και θα παρασύρει στο διάβα του αυτούς που τον καταπιέζουν, ξεπουλάν  τη γη και τον ιδρώτα του στους ισχυρούς, τους έχοντες και κατέχοντες, στο ελληνικό και ξένο αδηφάγο κεφάλαιο.
Κυριακή Γεροζήση
Συνταξιούχος ερευνήτρια, βιοχημικός
Συγγραφέας.


Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Κάλεσμα των απεργών πείνας στη Θεσ/νίκης- πορεία στις 3 Μαρτίου

Κάλεσμα των απεργών πείνας στη Θεσσαλονίκη για την πορεία στις 3 Μαρτίου


Hungergrothies_
Είμαστε οι 50 απεργοί πείνας, εργάτες μετανάστες που στεγαζόμαστε στον 7ο όροφο του ΕΚΘ. Βρισκόμαστε στην 35η μέρα απεργίας πείνας.

Αγωνιζόμαστε για την αναγνώριση της  ζωής  μας.
Αγωνιζόμαστε για την νομιμοποίηση μας στον τόπο που ζούμε και εργαζόμαστε.
Ο αγώνας μας είναι ένας αγώνας από το σκοτάδι στο φως.

Όλες  αυτές τις μέρες πολλοί  άνθρωποι είναι δίπλα μας. Μιλήσαμε με τα παιδιά της αλληλεγγύης και τους είπαμε πως ο χρόνος μας τελειώνει. Πως πρέπει να προσπαθήσουν περισσότερο γιατί αν ο αγώνας μας δεν δικαιωθεί, θα οδηγηθούμε στο θάνατο.

Καταλαβαίνουμε πως η κυβέρνηση παίζει μαζί μας όπως άλλωστε τόσο καιρό παίζει με τη ζωή μας. Η ζωή μας όμως είναι πιο δυνατή από οποιαδήποτε κυβέρνηση. Από τη Δευτέρα 28 Φλεβάρη κόβουμε τη ζάχαρη. Δεν έχουμε άλλη λύση.

Ξέρουμε ότι δηλώσατε τη συμπαράσταση σας με ψηφίσματα, ανακοινώσεις και υπογραφές. Τώρα σας ζητάμε να κάνετε κάτι παραπάνω.

Την Πέμπτη 3 Μαρτίου, στις 6, στο Άγαλμα του Βενιζέλου  η  Ανοιχτή Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης καλεί σε πορεία  συμπαράστασης μας. Σε αυτή την πορεία θέλουμε να κατέβει ακόμα πιο πολύς κόσμος για να ακουστεί η φωνή μας στα αυτιά της κυβέρνησης που μέχρι τώρα μας αγνοεί. Γι’ αυτό σας ζητάμε να καλέσετε κι εσείς την Πέμπτη το δικό σας κόσμο να διαμαρτυρηθεί μαζί μας. Έτσι θα νιώσουμε ότι τα λόγια και οι υπογραφές σας είναι πραγματικό ενδιαφέρον για τη ζωή μας.

Περιμένουμε την απάντηση σας στο δρόμο για να νικήσει η δικαιοσύνη και η ζωή.



Οι 50 απεργοί πείνας του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης





Είμαι δυσλεκτικός.

Είμαι δυσλεκτικός.

Δυσλεξία: Δεν είναι αρρώστια.
Το δυσλεκτικό παιδί έχει ένα άλλο τρόπο εκμάθησης.

-- Τι γράφεις εδώ;
Πλησίασε να δει αυτό που του έδειχαν. Ήταν γύρω στα 45, μηχανικός πληροφορικής, με μεταπτυχιακά στην Αγγλία και τέτοια. Άριστος στη δουλειά του, πανέξυπνος και ιδιαίτερα υπεύθυνος σ' αυτό που έκανε. Πατέρας δύο παιδιών. Ο μεγάλος του φέτος μπήκε στο πανεπιστήμιο.
Έσμιξε τα φρύδια του, προσπαθώντας να εστιάσει στο έγγραφο που του έδειχναν.
-- Είσαι δυσλεκτικός;
Η ερώτηση, απροκάλυπτη, χωρίς επιφυλάξεις.
Σωριάστηκε σχεδόν στο κάθισμα που ήταν δίπλα του.
-- Ναι, είμαι.
-- Νομίζω ο γιος σου έδωσε ειδικές εξετάσεις, έχει κι αυτός δυσλεξία, έ;
-- Ναι, είναι, αλλά ευτυχώς τώρα τα πράγματα είναι πιο καλά. Μπορούν να διαπιστώσουν αν έχεις δυσλεξία και έχεις ειδική μεταχείριση.
-- Ταλαιπωρήθηκες με την δική σου δυσλεξία;
-- Υπέφερα. Υπέφερα στο σχολείο.
-- Δηλαδή;
-- Ήμουν πρώτη λυκείου και ο καθηγητής πήρε την έκθεσή μου και την διάβασε μπροστά σε όλους, σαν παράδειγμα προς αποφυγή.
-- !!
-- Θα ήθελα σήμερα να συναντούσα αυτόν τον δάσκαλο και να του έλεγα:
«Ξέρεις άνθρωπε μου, ότι 30 χρόνια μετά κουβαλάω αυτή την διαπόμπευση; Ξέρεις ότι υπάρχουν νύχτες που ξυπνάω κάθιδρος με την αγωνία της λοιδορίας;»
-- Έ, «δάσκαλε», ξέρεις; έεεε;



ΤΡΑΙΝO SOS «ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ»

EΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ» (OPERATION RAIL-A-WAY)
ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ

Ομιλία Γιώργου Νάθενα – μαθηματικού, συγκοινωνιολόγου, 
μέλους ΔΣ Δικτύου ΕΠΙΒΑΤΗΣ

Αγαπητοί φίλοι
Ευχαριστώ τους διοργανωτές για την πρόσκληση και χαιρετίζω την σημερινή εκδήλωση με θέμα την κοινωνική προάσπιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως κοινωνικού αγαθού επαπειλούμενου με εξαφάνιση ή ουσιαστική εξουδετέρωση, ύστερα από τις πρόσφατες μαζικές καταργήσεις δρομολογίων σε μεγάλο τμήμα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, που σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν το 100%, αλλά και τις άλλες συρρικνωτικές για τον σιδηρόδρομο αποφάσεις που έλαβε πρόσφατα η ελληνική κυβέρνηση και μάλιστα νομοθετικά (νόμος 3891/10 για την «εξυγίανση του ΟΣΕ κλπ») με το πρόσχημα του μνημονίου
 
-μείωση του προσωπικού του κατά τρόπο που πρακτικά να μην μπορεί να λειτουργήσει τουλάχιστον το 50% του ελληνικού δικτύου,
-υποχρεωτικές μετατάξεις σε πιστοποιημένο προσωπικό ειδικής τεχνογνωσίας με αποτέλεσμα να καθίσταται προβληματική η συντήρηση, λειτουργία και πιθανόν και η ασφάλεια της σιδηροδρομικής υποδομής, του τροχαίου υλικού και εξοπλισμού και της κυκλοφορίας,
 
- απειλή για οικοπεδοποίηση των σιδηροδρομικών διαδρόμων και σταθμών των γραμμών στις οποιες γίνεται αναστολή κυκλοφορίας,
 
-απειλή για εκποίηση πολύτιμων σιδηροδρομικών πόρων τροχαίου υλικού ακόμα και πρόσφατης προμήθειας λόγω αποδραστηριοποίησής του μετά τις πρόσφατες καταργήσεις τραίνων κλπ
 
-επιβολή αστείου πλαφόν 50 εκατ. Ευρώ για τις επιδοτήσεις των λεγόμενων «ζημιογόνων» αλλά και κοινωνικά απαραίτητων δρομολογίων και γραμμών σε ολόκληρο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από Εβρο μέχρι Καλαμάτα, όταν πχ η Δανία για ίδιου μήκους σιδηροδρομικό δίκτυο και πληθυσμό εξυπηρέτησης με τα δικά μας, επιδοτεί τα σιδηροδρομικά δρομολόγια με παραπάνω από 600 εκατ. Ευρώ ενώ εδώ στην Ελλάδα η ίδια η Πολιτεία επιδοτεί μονάχα τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ που ασκεί την συγκοινωνιακή εκμετάλλευση στις αστικές συγκοινωνίες μιάς μόνο πόλης της Θεσσαλονίκης, με 112 εκατ. Ευρώ.
Τι σημαίνει αυτό το αστείο πλαφόν ? Ότι δεν μπορεί να καλυφθεί και άρα να συνεχιστεί η εκτέλεση του 70% των δρομολογίων που υπήρχαν έως πρόσφατα. Και λέμε έως πρόσφατα, γιατί ήδη σε εκτέλεση του ως άνω νόμου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη προέβη σε κατάργηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων σε Πελοπόννησο και Δυτική Μακεδονία και στον ανασκολοπισμό των υπολοίπων (κατάργηση των ανταγωνιστικών στο ΚΤΕΛ απευθείας αμαξοστοιχιών Αθήνας-Εβρου, των τοπικών δρομολογίων ανταπόκρισης στη Δυτική Θεσσαλία, κακοποίηση προαστιακών δρομολογίων Θεσσαλονίκης-Εδεσσας με κατάργηση των πλέον πετυχημένων από αυτά από πλευράς πληρότητας κλπ), των διεθνών σιδηροδρομικών συνδέσεων με τις βαλκανικές πρωτεύουσες κλπ. Γραμμές με πολύτιμη τοπική συμβολή στην πράσινη ανάπτυξη, την προαστιακή / περιφερειιακή συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση (ένα είδος τοπικά μετρό για τις περιοχές τους) και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση (πχ Προαστιακός Καλαμάτας με 2000 επιβάτες την ημέρα το 2008, τραίνα Φλώρινας-Θεσσαλονίκης με 70-100% πληρότητες κλπ), θυσιάστηκαν βορά στις επιταγές (?) του μνημονίου.
Προέβη ακόμα και σε απαράδεκτες αυξήσεις +40% και +50% στα εναπομείνοντα δρομολόγια του υπεραστικού και προαστιακού σιδηροδρόμου, που σε συνδυασμό με τα συμπληρώματα εισιτηρίου των τραίνων ΙΝΤΕΡΣΙΤΥ και την ολοσχερή κατάργηση των εκπτώσεων (φοιτητικό, στρατιωτικό, τρίτης ηλικίας, πολυτέκνων, έκπτωση στα μετ'επιστροφής εισιτήρια κλπ), καθιστούν ΠΑΝΤΟΥ κατά πολύ ακριβότερο του ΚΤΕΛ το τραίνο (χωρίς ανάλογη προφανή βελτίωση της προσφερόμενης υπηρεσίας),
Σήμερα μάλιστα έρχεται και η επόμενη πρόκληση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
 
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΙΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΔΙΕΘΝΩΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ 
 
που είναι οι κλινάμαξες και τα κλινοθέσια, υπηρεσία γνωστή και ως "νυχτερινό σιδηροδρομικό ξενοδοχείο". Οπότε όλοι όσοι προτιμούσαν αυτόν τον τρόπο μετακίνησης για να κερδίσουν τη μέρα τους (επαγγελματίες και άλλες ομάδες πληθυσμού με υψηλή κινητικότητα), τώρα θα στραφούν σε άλλα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς. Ενώ τα οχήματα των κλιναμαξών και κλινοθεσίων, που αγοράστηκαν ή μετασκευάστηκαν πρόσφατα με χρήματα του ελληνικού λαού, για να προσφέρουν υπηρεσίες εφάμιλλες των αντίστοιχων ευρωπαικών, θα ρημάξουν σε κάποια παρακαμπτήρια γραμμή του δικτύου, έρμαια σε βανδαλισμούς, κλοπές και πλιάτσικο των συνήθων υπόπτων. Αν αυτό επιθυμούν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και οι υπεύθυνοι αυτών των αποφάσεων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συγχαρητήρια που ανακαλύπτουν συνεχώς τρόπους για να απομακρύνουν από τα εναπομείναντα ελληνικά τραίνα και τους τελευταίους πελάτες τους.
Οσο για τα φληναφήματα περί προαγωγής των συνδυασμένων μεταφορικών υπηρεσιών, της οδικής ασφάλειας και της «πράσινης ανάπτυξης», αυτά καθίστανται πλέον τα πιο σύντομα ελληνικά ανέκδοτα.
Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΞΥΓΙΑΙΝΕΤΑΙ, ΟΥΤΕ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΕΙΤΑΙ, ΑΠΛΑ ΔΟΛΟΦΟΝΕΙΤΑΙ.
ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ...


Κανονικά, με βάση τον ευρωπαικό μέσο όρο για χώρες με ανάλογο πληθυσμό και έκταση με την Ελλάδα, θα έπρεπε να έχουμε σιδηροδρομικό δίκτυο 4500 χλμ. Αυτή τη στιγμή έχουμε 2500 χλμ και με τις πρόσφατες αποφάσεις, αν κάτι δεν αλλάξει εγκαίρως, κινδυνεύει να μείνουμε τελικά με μόλις 700 – 1000 το πολύ χλμ, δηλ. δίκτυο κατά πολύ αραιότερο και από την Αλβανία.
Ο σιδηρόδρομος ως κοινωνικό αγαθό, είναι ο πυλώνας της βιώσιμης κινητικότητας, γιατί συμπυκνώνει μέσα του σε ένα ενιαίο πακέτο ασφαλή-αξιόπιστη-΄άνετη-συγχρονη-οικονομική (ιδιαίτερα από πλευράς Εθνικής Οικονομίας και εξωτερικού κόστους) συγκοινωνιακή και μεταφορική εξυπηρέτηση, πολιτισμό, οικολογία (από πλευράς περιβαλλοντικής, ενεργειακής, κατάληψης χώρου, ασφαλούς μετακίνησης κλπ) και ευκαιρίες για ήπια και οργανωμένη πολεοδομική-χωροταξική-κοινωνική και οικονομική περιφερειακή ανάπτυξη και αποκέντρωση.
Για τον λόγο αυτό σε όλο τον πολιτισμένο Κόσμο έχουν κάνει ως βασική επιλογή την κατά προτεραιότητα ανάπτυξή του, και την επιδότηση της λειτουργίας του κατά το 60% περίπου του συνόλου των εσόδων των εταιρειών που ασκούν την εκμετάλλευσή του. Δεν γίνεται τυχαία αυτό, αλλά ως αναγνώριση της μεγάλης συμβολής του στη μείωση του εξωτερικού κόστους των μεταφορών (κόστη συμφόρησης, ποσοτικοποίηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, επιπτωσεων από ατυχήματα κλπ) που αξιολογούνται σε επίπεδο Εθνικής Οικονομίας.
Παντού κατά προτεραιότητα κατασκευάζονται νέες σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές τραίνων μεγάλης ταχύτητας καθώς και αστικών και προαστιακών σιδηροδρόμων και τραμ, ενώ ανακαινίζονται και βελτιώνονται οι υπάρχουσες περιφερειακές γραμμές για επιδοτούμενη κατά βάση τοπική-προαστιακή και περιφερειακή επιβατική-εμπορευματική και τουριστική εξυπηρέτηση.

Στη χώρα μας, αφού για διάφορους λόγους κατασπαταλήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια σημαντικοί χρηματοδοτικοί πόροι χωρίς να ολοκληρωθούν τα απαραίτητα έργα εκσυγχρονισμού του ελληνικου σιδηροδρομικου δικτύου, λόγω κωλυσιεργιών και άλλων προβλημάτων και εμπλοκών, τους υπεύθυνους των οποίων θα κατονομάσουμε παρακάτω, δυστυχώς ένα σημαντικό μέρος αυτών τελικά αποσπάστηκε από τα σιδηροδρομικά έργα και δόθηκε για υλοποίηση ανταγωνιστικών οδικών έργων.
Παράλληλα, αφού σκόπιμα επιδιώχθηκε να απαξιωθεί ο σιδηρόδρομος ως έννοια και ως λειτουργία συστηματικά από διάφορες πλευρές, στη συνέχεια οδηγήθηκε στην πυρά, θυσία για τον εξαγνισμό της στρεβλής, αντιπαραγωγικής, ανορθολογικής και διεφθαρμένης πολιτικής που ακολούθησε η χώρα τα τελευταία 40 χρόνια, με ευθύνη πρωτίστως των κυβερνήσεων που διαδοχικά την διακυβέρνησαν και των οργανωμένων συμφερόντων που επωφελήθηκαν απ'αυτό.
Οι ευθύνες για την σημερινή σπίλωση και κατάργηση ντεφάκτο και ντεγιούρε του ελληνικού σιδηροδρομου, ύστερα από την χρόνια και συστηματική υπονόμευσή του και απαξίωσή του, όπως όλοι σας γνωρίζετε κατανέμονται σε πολλές πλευρές
-Πολιτεία που τον κακοδιαχειρίστηκε και που δεν φρόντισε να υπάρξει μιά συστηματική και ορθολογική εξυγίανση που να βασίζεται στην έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του, αλλά και των αναδιαρθρωτικών δράσεων εξορθολογισμού τηςς λειτουργίας του που θα περιόριζε το σημερινό υπερβολικό λειτουργικό του κόστος, ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥΝ ΜΕ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ,
- Διοικήσεις του Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έπαιρναν και παίρνουν αλλοπρόσαλες αποφάσεις ουσιαστικής εκδίωξης των πελατών τους μέσω της υποβάθμισης του προιόντος τους (πχ βλ. κυκλοφορία αμαξοστοιχιών με ρυπαρή εξωτερική και ορισμένες φορές και εσωτερική εμφάνιση, κατάργηση θεσμοθετημένων ανταποκρίσεων μεταξύ αρτηριακών τραίνων και τραίνων που κινούνται στις διακλαδώσεις του δικτύου, κατάργηση υπηρεσίας κλιναμαξών και μεταφοράς δεμάτων κλπ), και του δραστικού περιορισμού η / και κατάργησης των μεταφορικών υπηρεσιών τους (δρομολογίων κλπ),
-αυτοκινητιστικό και οδικό λόμπυ που τον ανταγωνίστηκε (-ζεται) αθέμιτα και τον υπονόμευσε (και υπονομεύει) κάτω από το τραπέζι, για να μονοπωλήσει την αγορά μεταφορών και να αυξήσει την κερδοσκοπία του, μηδενίζοντας ταυτόχρονα το επιχειρηματικό του ρίσκο
- εργολάβους και προμηθευτές που κερδοσκόπησαν ασύστολα σε βάρος του (ανατιμήσεις, ανακοστολογήσεις, καθυστερήσεις, παραβίαση προδιαγραφών κλπ)
-κακομαθημένους συνδικαλιστές και συντεχνίες εντός ΟΣΕ που συνέβαλαν στην εσωτερική του κατάρρευση (αντιπαραγωγικότητα, διόγκωση λειτουργικού κόστους),
- δημάρχους, κομματικές και αυτοδιοικητικές παρατάξεις και περιοίκους των γραμμών που συστηματικά αντιδρούσαν στα έργα εκσυγχρονισμού του προβάλλοντας εξωπραγματικές απαιτήσεις εκτεταμένων υπογειοποιήσεων ή ριζικών αλλαγών στη χάραξη και απομάκρυνση των σταθμών από τα οικιστικά κέντρα
-παπαγαλάκια των media που συστηματικά, εξωφλώντας γραμμάτια προς τους διαπλεκόμενους βαρώνους των ΜΜΕ, την εκάστοτε κυβέρνηση / πολιτική εξουσία και το εργολαβικό λόμπυ που διαφεντεύει πλέον τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, απαξίωναν, σπίλωναν τον σιδηρόδρομο ως δήθεν ελλειματικό, αντιπαραγωγικό μέσο, συνώνυμο της ρεμούλας, συγκαλύπτοντας όμως, διαστρεβλώνοντας και παραποιώντας την πραγματικότητα για το έλλειμμα και την κακοδιαχείριση.
 
Ένα παράδειγμα της παραπληροφόρησης αυτής είναι ο μύθος του ελλείματος του ΟΣΕ. Ποτέ δεν μας είπαν όλα αυτά τα αδέκαστα ΜΜΕ ότι κατά 85% το έλλειμα αυτό είναι κρυμμένο δημόσιο έλλειμα, αφού αφορά τις δαπάνες υποδομής και λειτουργίας ζημιογόνων αλλά κοινωνικά απαραίτητων γραμμών και υπηρεσιών του ΟΣΕ τις οποίες όφειλε να καλύπτει βάσει της θεσμοθετημένης οικονομικής συμφωνίας Κράτους-ΟΣΕ το Κράτος, όπως κάνει στην περίπτωση των οδικών, ακτοπλοικών και αεροπορικών μεταφορών. Στον σιδηροδρομο όμως, όχι μόνο δεν το έκανε, αλλά τον υποχρέωνςε να δανείζεται γι αυτές τις δαπάνες και να επιβαρύνεται με βαρύτατα τοκοχρεωλύσια.

ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΜΗ ΠΑΡΕΚΕΙ ΛΟΙΠΟΝ.
Η κοινωνία των πολιτων αξιώνει να αλλάξουν άμεσα οι σχετικές ανωτέρω αποφάσεις που εξαφανίζουν από την χώρα το οικολογικώτερο μέσο μεταφοράς, την ναυαρχίδα των χερσαίων μεταφορών διεθνώς. Στην ακριτική Φλώρινα, στην Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία, τον Εβρο και αλλού, η κοινωνία των πολιτών αφυπνίζεται και διεκδικεί πλέον το δικαίωμά της στην ποιοτική και ασφαλή μεταφορά που εγγυάται ο σιδηροδρομος στη σημερινή συγκυρία παγίωσης ενός επικίνδυνου, αντικοινωνικού και αντιαναπτυξιακού σε τελευταία ανάλυση ιδιωτικού οδικού μονοπωλίου στις μεταφορές (παραχωρησιούχοι αυτοκινητοδρόμων που σπέρνουν κάθε λίγες δεκάδες χλμ πανάκριβα διόδια, ΚΤΕΛ που ανατιμούν τα εισιτήριά τους μόλις αναστέλλονται τα δρομολόγια του τραίνου κλπ). Καλούμε δε και τις αιρετές αρχές των Περιφερειών να αναλάβουν τις ευθύνες τους στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό, προγραμματισμό και επιδότηση των συγκοιωνιακών σιδηροδρομικών και λεωφορειακών υπηρεσιών της περιοχής τους, αφού βέβαια προικοδοτηθούν από την κεντρική κυβέρνηση με τους ανάλογους πόρους. 
 
 
ΔΕΣ ΚΑΙ ΕΔΩ: http://florinatreno.blogspot.com/