Η κυρία Άννα Διαμαντοπούλου λατρεύει την αγγλική
Λώρη Κέζα
Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την κατάργηση Τμημάτων Φιλολογίας έτσι,
en passant, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου για τα συγγράμματα. Μελετάται
η κατάργηση των γαλλικών, ισπανικών και ιταλικών σπουδών, δηλαδή των
ασύμφορων, αντιπαραγωγικών Τμημάτων όπου κάθονται κι ασχολούνται με τον
Δον Κιχώτη και τη Μαντάμ Μποβαρί, όπου διυλίζουν τον ρομαντικό στίχο ή
ασχολούνται, φευ, με τα τερτίπια της γλώσσας.
Δεν αντιλέγει κανείς, η κυρία Διαμαντοπούλου θα κάνει οικονομία και θα
συμμαζέψει την πολυπλόκαμη ανώτατη εκπαίδευση. Στο κάτω κάτω, σε λίγο
καιρό όσοι θέλουν να ασχοληθούν με τις αντιπαραγωγικές επιστήμες θα
μπορούν να σπουδάσουν στα επίσημα υποκαταστήματα των ξένων πανεπιστημίων
και να λάβουν αναγνωρισμένες περγαμηνές. Υπάρχει άραγε άλλη λύση πλην
της συγχώνευσης; Υπάρχει, απλώς δεν έχουν κληθεί οι πανεπιστημιακοί να
δώσουν την άποψή τους. Στο υπουργείο τα λένε αναμεταξύ τους χωρίς να
λαμβάνουν υπόψη τα χρονίζοντα αιτήματα των διδασκόντων. Εδώ και χρόνια
υποβάλλεται αίτημα για τον περιορισμό του αριθμού των εισακτέων. Αν αντί
για 300 φοιτητές εισέρχονταν 100, δεν θα πετύχαιναν όσοι έχουν βαθμούς
κάτω από το δέκα. Η κυρία Διαμαντοπούλου απαντά στον μαξιμαλισμό με την
κατάργηση της αυτονομίας των σπουδών. Αν πάντως το μοντέλο της
συγχώνευσης θεωρηθεί επιτυχημένο, μπορεί να διευρυνθεί. Να γίνει τμήμα
Φυσικογυμναστικής: θα παράγει καθηγητές που θα διδάσκουν τα περί
βαρύτητας δίνοντας ταυτόχρονα οδηγίες για το άλμα εις μήκος.
Η υπουργός Παιδείας έχει κρατήσει από την αρχή καχύποπτη στάση απέναντι στους πανεπιστημιακούς. Μια στάση που συμπυκνώνεται στην έκφραση «σε τσάκωσα». Με τα συγγράμματα υπάρχει πράγματι πρόβλημα σπατάλης και ανοργανωσιάς με ενδεχόμενο δόλο. Αντί όμως να γίνεται επίθεση σε ένα νοσηρό σύστημα, θα μπορούσε να γίνει θετική παρέμβαση: να φτιαχτούν βιβλιοθήκες της προκοπής παράλληλα με τις περικοπές στις εκτυπώσεις περιττών βιβλίων. Αντί θετικής πρότασης όμως γινόμαστε μάρτυρες μιας επίδειξης δυναμικών αποφάσεων και επίδειξης νεωτερισμών που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση.
Η υπουργός Παιδείας έχει κρατήσει από την αρχή καχύποπτη στάση απέναντι στους πανεπιστημιακούς. Μια στάση που συμπυκνώνεται στην έκφραση «σε τσάκωσα». Με τα συγγράμματα υπάρχει πράγματι πρόβλημα σπατάλης και ανοργανωσιάς με ενδεχόμενο δόλο. Αντί όμως να γίνεται επίθεση σε ένα νοσηρό σύστημα, θα μπορούσε να γίνει θετική παρέμβαση: να φτιαχτούν βιβλιοθήκες της προκοπής παράλληλα με τις περικοπές στις εκτυπώσεις περιττών βιβλίων. Αντί θετικής πρότασης όμως γινόμαστε μάρτυρες μιας επίδειξης δυναμικών αποφάσεων και επίδειξης νεωτερισμών που σχετίζονται με την ψηφιοποίηση.
Εν ολίγοις ο φοιτητής Λατινογενών Σπουδών δεν θα
εμβαθύνει σε καμία λογοτεχνία, όμως θα διαθέτει e - book, θα έχει
πρόσβαση στο site της σχολής και θα κατεβάζει τις σημειώσεις του στο
iPad σε απαράμιλλα greeklish.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου