Η εισαγωγή στα ΑΕΙ
Το νέο σύστηµα εισαγωγής στα ΑΕΙ που προτείνεται από το Υπουργείο
Παιδείας και τού οποίου τα κύρια σηµεία δόθηκαν στο «Βήµα» (23
Οκτωβρίου) έχει αρκετά θετικά στοιχεία, αλλά συνολικά κινείται προς
λάθος κατεύθυνση.
Ας πούµε πρώτα τα θετικά στοιχεία. Αυτά είναι: α) η µείωση των εξεταζοµένων µαθηµάτων, β) ο συνυπολογισµός τής βαθµολογίας των δύο τελευταίων τάξεων τού Λυκείου, γ) η καθιέρωση µιας γενικής δοκιµασίας (τεστ) γνώσεων / δεξιοτήτων, δ) η εξέταση βάσει µιας ευρύτερης ύλης, ε) ο προσδιορισµός τού ύψους βαθµολογίας εισαγωγής (τού συντελεστή βαρύτητας) από τα οικεία τµήµατα (εφόσον δεν καταργηθούν…) των ΑΕΙ.
Το σύστηµα που προτείνεται είναι –σε γενικές γραµµές– ένα β’ σενάριο εισαγωγής στα ΑΕΙ που περιελήφθη στο τελικό πόρισµα τού Εθνικού ∆ιαλόγου για την Παιδεία, προερχόµενο από πρόταση τού (τότε) Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. ∆εν είναι, δυστυχώς, το σύστηµα που κυρίως προτάθηκε για εισαγωγή στα ΑΕΙ, το οποίο στηρίζεται σε µια διαφορετική λογική, στην επίλυση των δύο καίριων προβληµάτων:
α) τού κοινωνικά απάνθρωπου και παιδευτικά αναξιόπιστου χαρακτήρα τού
ισχύοντος συστήµατος, και β) τής επαναφοράς τού Λυκείου σε καίρια
µορφωτική βαθµίδα, αντί τής φροντιστηριακής (και µάλιστα αποτυχηµένης
γενικά) λειτουργίας που έχει σήµερα.
Με αυτόν τον τρόπο το
Λύκειο θα απελευθερωθεί από τον φροντιστηριακό του ρόλο και τον βραχνά
των εισαγωγικών εξετάσεων και θα τού δοθεί ο χρόνος να εστιασθεί σε
µια πραγµατική µόρφωση κατά την περίοδο τής ηλικίας των µαθητών (15 - 18
ετών) που έχουν τη µεγαλύτερη προσληπτική και δηµιουργική ικανότητα.
Μια ουσιαστική αναµόρφωση τού προγράµµατος τού Λυκείου θα εξασφάλιζε
αυτόν τον καίριο παιδευτικό του ρόλο. Εχοντας αποφοιτήσει από το
Λύκειο οι µαθητές, µ’ ένα απολυτήριο που µπορεί να επανακτήσει βαθµηδόν
τη χαµένη του αξία, θα προχωρήσουν είτε στις εξετάσεις που θα διεξάγει
το Εθνικό Εξεταστικό Κέντρο (από ειδικούς εκπαιδευτικούς τής µαχοµένης
Εκπαίδευσης και εξειδικευµένους πανεπιστηµιακούς) µε έγκυρο, αξιόπιστο
και αδιάβλητο εξεταστικό σύστηµα, είτε θα στραφούν αµέσως στον χώρο
εργασίας. Τα ΑΕΙ, διαφοροποιούµενα ως προς τις απαιτήσεις τους, θα έχουν
λόγο στην εισαγωγή των φοιτητών τους διαµορφώνοντας τους όρους
εισαγωγής (την απαιτούµενη κατά µάθηµα και κλάδο βαθµολογία).
http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=429924&h1=true
Ας πούµε πρώτα τα θετικά στοιχεία. Αυτά είναι: α) η µείωση των εξεταζοµένων µαθηµάτων, β) ο συνυπολογισµός τής βαθµολογίας των δύο τελευταίων τάξεων τού Λυκείου, γ) η καθιέρωση µιας γενικής δοκιµασίας (τεστ) γνώσεων / δεξιοτήτων, δ) η εξέταση βάσει µιας ευρύτερης ύλης, ε) ο προσδιορισµός τού ύψους βαθµολογίας εισαγωγής (τού συντελεστή βαρύτητας) από τα οικεία τµήµατα (εφόσον δεν καταργηθούν…) των ΑΕΙ.
Το σύστηµα που προτείνεται είναι –σε γενικές γραµµές– ένα β’ σενάριο εισαγωγής στα ΑΕΙ που περιελήφθη στο τελικό πόρισµα τού Εθνικού ∆ιαλόγου για την Παιδεία, προερχόµενο από πρόταση τού (τότε) Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. ∆εν είναι, δυστυχώς, το σύστηµα που κυρίως προτάθηκε για εισαγωγή στα ΑΕΙ, το οποίο στηρίζεται σε µια διαφορετική λογική, στην επίλυση των δύο καίριων προβληµάτων:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου