ΖΗΤΟΥΜΕ ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΓΙΑ (ΚΑΙ ΑΠΟ) ΟΣΕΣ ΚΑΙ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΑΣ
Ούτε παιδεία ούτε εκπαίδευση
Global View – Νώντας Κούκας
Ολοένα
και ολούθε, πάρα πολύ καιρό τώρα, ραγίζει η καρδιά μας καθώς
τριβελίζουν τα αφτιά μας οι δύο μόνιμες κλάψες της ελληνικής φυλής: Από
τη μια μεριά, πάμπολλοι τεχνικοί και τεχνοκράτες της λεγόμενης
εκπαίδευσης [«παιδαγωγικοί σύμβουλοι, φιλόλογοι,
γλωσσολόγοι-γλωσσαμύντορες, ερευνητές της εκπαίδευσης (sic),
ανησυχούντες δημοσιογράφοι» κ.ά.], που φρίττουν και διαρρηγνύουν τα
ιμάτιά τους μπροστά στην επάρατη «γλωσσοπενία των παιδιών μας». Από
κοντά βέβαια, και ο θλιβερός χορός των – ίσως δικαιολογημένα – ανήσυχων
γονέων-κηδεμόνων και των διαφόρων συλλόγων τους.
Από την άλλη πλευρά, η άλλη μόνιμη κλάψα: «είναι δυνατόν νέοι με τριάντα και σαράντα πτυχία ο καθένας, χώρια τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά τους, να μην έχουν στον ήλιο μοίρα;», αναρωτιούνται οι διάφοροι τηλεφωστήρες των ΜΜΕ. Να λοιπόν πώς προκύπτει-από το συμπίλημα αυτών των δύο οδυρμών-το λεγόμενο «πρόβλημα παιδείας-εκπαίδευσης».
Κοντολογίς,
μας λένε δηλαδή ότι, εάν αποκατασταθεί το γλωσσικό έλλειμμα, η
πληροφορία από ειδική γίνει γενική και συνδεθεί με το όλον (είδατε,
μάθανε και λογική, τώρα τελευταία) και αξιωθούν τα απαξιωμένα
χαρτιά-τίτλοι τότε, ως δια μαγείας τάχα, θα λάμψει η μόρφωση, η γνώση, η
παιδεία…συγκλονιστικό, ε;...Έτσι
λοιπόν, η εξουσία αποφάσισε να μορφωθούν οι μάζες στα «νέα σχολεία».
Πολλοί επιστήμονες μαζεύτηκαν για πολλούς μήνες τώρα, μαζί με τους
αρμόδιους φορείς, και ο καθένας πρότεινε τις δικές του «παιδαγωγικές και
διδακτικές μεθόδους» (κυρίως βέβαια, προς καταξίωσή του), που θα έκανε
την παιδεία να ανανήψει και να σηκώσει κεφάλι πάραυτα.
Στην τελική;
Βιβλία που θα συνθέτουν παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους του 1935 με
εκείνες του 2035. Επιστημονικό δε φαίνεται-αν και λίγο μπερδεμένο;
Πάντως δεν ανησυχούμε γιατί το ΑΣΕΠ θα καθαρίσει και πάλι…
Αλλά, ερώτημα ( i ): από ποιους; Και
ερώτημα (ii): για να επιμορφωθεί κάποιος πρέπει πρώτα να έχει μορφωθεί∙
δεν θέτω κάτι ΕΠΙ αν δεν υπάρχει ΥΠΟ – ο νοών νοείτω. Εκτός βέβαια αν
μιλάμε μόνο για τις τεχνικές και τεχνολογικές ικανότητες-δεξιότητες, που
εκεί τα πράγματα είναι όντως διαφορετικά. Εάν όμως μιλάμε για τις
γνωσιακές-θεωρησιακές-επιστημολογικές δεξιότητες και για τις
φιλοσοφικοπαιδαγωγικές και κοινωνιολογικές ικανότητες, όλοι βέβαια
καταλαβαίνουμε ότι κολυμπάμε δίχως σωσίβια και βάρκες στον ωκεανό…
http://amesoslogoskaidrasi2.blogspot.com/2012/01/blog-post_21.html
Από την άλλη πλευρά, η άλλη μόνιμη κλάψα: «είναι δυνατόν νέοι με τριάντα και σαράντα πτυχία ο καθένας, χώρια τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά τους, να μην έχουν στον ήλιο μοίρα;», αναρωτιούνται οι διάφοροι τηλεφωστήρες των ΜΜΕ. Να λοιπόν πώς προκύπτει-από το συμπίλημα αυτών των δύο οδυρμών-το λεγόμενο «πρόβλημα παιδείας-εκπαίδευσης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου