Χιλιάδες μετεξεταστέους άφησε η Τράπεζα Θεμάτων
Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ζητάει να μην ισχύσει τη φετινή χρονιά το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α' στη Β' τάξη του Λυκείου και επαναφέρει την πρότασή του για την πλήρη αποσύνδεση της απόκτησης του απολυτηρίου Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Να μην ισχύσει το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α' στη Β' τάξη του Λυκείου ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τα αποτελέσματα των προαγωγικών εξετάσεων καταδεικνύουν τον μαθητοκτόνο χαρακτήρα του συστήματος αυτού. Όπως φαίνεται από τα βαθμολογικά στοιχεία που έρχονται από διάφορα σχολεία, η Τράπεζα Θεμάτων, από την οποία αντλήθηκε το 50% των ερωτήσεων, εκτινάσσει το ποσοστό της σχολικής αποτυχίας και αφήνει μετεξεταστέους χιλιάδες μαθητές.


 Σε ορισμένα μαθήματα η δυσκολία των θεμάτων ήταν τέτοια που σχεδόν το 40% των μαθητών παραπέμπεται στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Τη δράση της Τράπεζας Θεμάτων συνεπικουρεί η σκλήρυνση των όρων προαγωγής των μαθητών, καθώς για να προαχθεί ένας μαθητής στην επόμενη τάξη Λυκείου απαιτείται μέσος όρος βαθμολογίας 10 και η βάση στην Άλγεβρα, στη Γεωμετρία και στη Γλώσσα.
Η αποτυχία χιλιάδων μαθητών της Α' Λυκείου δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, αλλά προμελετημένο έγκλημα με σκοπό τη μετατροπή του Λυκείου από μαζικό σε κλειστό σχολείο. Οι καθηγητές περίμεναν αυτή την εξέλιξη και είχαν προειδοποιήσει εγκαίρως. Μάλιστα, όταν είδαν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, ήταν σίγουροι γι' αυτό που θα συνέβαινε. Όπως λένε μάχιμοι και έμπειροι καθηγητές, πολλά από τα θέματα που κληρώνονταν ήταν έξω όχι μόνο από το πνεύμα του σχολείου, αλλά και έξω από την ύλη. Την ίδια ώρα, οι ερωτήσεις της Τράπεζας Θεμάτων δεν ελάμβαναν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του μαθητικού δυναμικού κάθε σχολικού τμήματος, που τις γνωρίζει μόνο ο διδάσκων και η διδάσκουσα και προσαρμόζεται ανάλογα. Και να φανταστεί κανείς ότι φέτος, επειδή ήταν η πρώτη χρονιά, η Τράπεζα ήταν πιο «μαλακή» και δεκάδες ιδιαιτέρως δύσκολα έως και παρανοϊκά θέματα, μετά από τις αντιδράσεις που υπήρξαν, δεν μπήκαν στην κληρωτίδα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, εκτός των παραπάνω, θέτει και θέμα διαβλητότητας, αναφέροντας δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας προχώρησε, μέσω παραχάραξης του προγράμματος των ενδοσχολικών εξετάσεων, στην εκ των προτέρων προετοιμασία των μαθητών και των μαθητριών με τα θέματα αυτών των εξετάσεων, με αποτέλεσμα να αριστεύσει το σύνολο του μαθητικού δυναμικού του συγκεκριμένου σχολείου. Το περιστατικό αυτό, τονίζει σε σχετική ανακοίνωση, αποδεικνύει ότι αυτό το σύστημα έχει ήδη καταδικαστεί στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας ως σκληρά ταξικό και εκπαιδευτικά διαβλητό. Το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ζητάει, μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, να μην ισχύσει τη φετινή χρονιά το νέο σύστημα για την προαγωγή των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη του Λυκείου και επαναφέρει την πρότασή του για την πλήρη αποσύνδεση της απόκτησης του απολυτηρίου Λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων ζητάει το ΚΚΕ, τονίζοντας ότι οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πρέπει να είναι ενδοσχολικές και να διεξάγονται με ευθύνη του εκπαιδευτικού. Από την πλευρά της, η ΔΗΜ.ΑΡ. ζητάει να θεωρηθεί πιλοτική η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων για τη φετινή χρονιά.
 

Κλειστά χαρτιά από το υπουργείο

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, παρά τον καταιγισμό μηνυμάτων που δήλωσε ότι είχε ο υπουργός Παιδείας, δεν βιάζεται να ανοίξει τα χαρτιά της. Πάντως, ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος μίλησε για κάποιες κινήσεις που θα αντιμετωπίζουν δυσλειτουργίες της Τράπεζας Θεμάτων, την οποία, όμως, χαρακτήρισε πολύ σημαντικό θεσμό.
Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί έγγραφο της Ομάδας Υποστήριξης myschool του υπουργείου Παιδείας προς τους διευθυντές των Λυκείων, με το οποίο τους ζητείται να εκδώσουν νέα αποτελέσματα στην περίπτωση που δεν έχουν αντιμετωπίσει τις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) ως ενιαίο κλάδο μαθημάτων και έχουν αφήσει μετεξεταστέους μαθητές επειδή σε κάποιο από τα μαθήματα αυτά δεν έχουν πιάσει τη βάση. Τα τελευταία χρόνια, κάτι που το αμφισβητεί η εν λόγω Ομάδα, αν σε ένα από τα μαθήματα του συγκεκριμένου κλάδου ένας μαθητής έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος «Φυσικές Επιστήμες» (που προκύπτει από τα τρία κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται.Αυτό ισχύει και με το νέο σύστημα.
 

Παράταση για να γλυτώσουν τις υπερωρίες

Την απόφαση για παράταση του διδακτικού έτους στα Γυμνάσια και στα Λύκεια μέχρι τις 4 Ιουλίου, λόγω των δύο εκλογικών αναμετρήσεων, υπέγραψε χθες ο υφυπουργός Παιδείας Α. Δερμεντζόπουλος. Με την απόφαση αυτή, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιδιώκει να γλιτώσει την καταβολή υπερωριακών αποζημιώσεων στους εκπαιδευτικούς.