Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

Τέλος οι πανελλήνιες – Εισαγωγή στα πανεπιστήμια με το απολυτήριο

Τέλος οι πανελλήνιες
Εισαγωγή στα πανεπιστήμια με το απολυτήριο

Την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μόνο με απολυτήριο Λυκείου εντός της προσεχούς τριετίας, προανήγγειλε από τη Βουλή, ο Υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας μάλιστα το υφιστάμενο σύστημα «απαράδεκτο» καθώς όπως είπε ενισχύει τη λεγόμενη «παπαγαλία».

«Όλη η κοινωνία γνωρίζει πως οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου είναι ακυρωμένες και γι’ αυτό δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί, υπάρχει μια συλλογικότερη ευθύνη», είπε ο υπουργός και κάλεσε όλους να αναλογιστούν ότι «υπάρχει και ένα θεσμός εκτός σχολείων, που κατάφερε να καταβροχθίσει το σχολείο, ένας θεσμός που παρέχει εκπαίδευση χωρίς να είναι στον κορμό του σχολείου και γι’ αυτό πρέπει να επανιδρύσουμε ουσιαστικά το Λύκειο».
«Οι τελευταίες δύο τάξεις του Λυκείου πρέπει να αναβαθμιστούν δραματικά και τα παιδιά να έχουν ένα απολυτήριο με σοβαρή υπόσταση στην κοινωνία, πρέπει να αποδραματοποιηθούν οι εξετάσεις, που παιδαγωγικά δεν παίζουν κανένα ρόλο, αφού τα παιδιά μαθαίνουν απ’ έξω τα μαθήματά τους και πάνε και γράφουν και όποιο δεν τα έχει μάθει, κόβεται. Και αυτό είναι παιδαγωγικά απαράδεκτο σύστημα», είπε ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας ότι εκείνο που πρέπει να διατηρηθεί, είναι το αδιάβλητο της διαδικασίας και να δούμε πως με αδιάβλητο τρόπο τα παιδιά θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με το βαθμό του απολυτηρίου τους.
«Αυτό πρέπει να το συζητήσουμε στις λεπτομέρειες του και δεν είναι κάτι που μπορεί να ισχύσει από του χρόνου, αλλά έχει έναν ορίζοντα μιας τριετίας, τουλάχιστον, και τίποτε δεν μπορεί να γίνει βεβαίως χωρίς ένα εθνικό σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και χωρίς ένα εθνικό σχέδιο επιμόρφωσης των καθηγητών», είπε ο υπουργός Παιδείας.
Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε σημαντικό εγχείρημα τη νομοθεσία για τα ΑΕΙ και πρόσθεσε ότι πέρα από την επίλυση του θέματος των μεταπτυχιακών, θα προχωρήσει η αλλαγή του τρόπου εκλογής των πρυτάνεων, αλλά και η ίδρυση των ακαδημαϊκών περιφερειακών συμβουλίων στα οποία θα συνυπάρχουν τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα και θα παίξουν ρόλο στις αναπτυξιακές διαδικασίες.
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα αρνητικά σχόλια για το πρόγραμμα των θεματικών εβδομάδων στα σχολεία, λέγοντας ότι περιλαμβάνει ζητήματα όχι μόνο των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, αλλά και το ζήτημα της διατροφής και το ζήτημα των εθισμών.
«Είναι θέματα που όλη η κοινωνία τα συζητάει», είπε ο κ. Γαβρόγλου και υπογράμμισε ότι η θεματική εβδομάδα είναι υποχρεωτική, κανένας γονέας δεν έχει νομική δυνατότητα να αποσύρει τα παιδιά του και υπάρχουν εξαιρετικές ενδείξεις για τη λειτουργία της Θεματικής Εβδομάδας από τους εκπαιδευτικούς που θα πάρουν το πρόγραμμα στην πλάτη τους. «Μου κάνει εντύπωση πως κάποιοι τρέμουν να συζητήσουμε θέματα που όλη η κοινωνία τα συζητά», είπε ο κ. Γαβρόγλου.
Αναφερόμενος στα ΑΕΙ, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στην ανάγκη εκσυγχρονισμού πολλών από τα γνωστικά αντικείμενα ώστε να ταιριάζουν στις προοπτικές της αγοράς εργασίας.
Αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση – Παρεμβάσεις για την ειδική αγωγή
Αλλάζει ο χάρτης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, με τις παρεμβάσεις που προχωρούν από την κυβέρνηση.
Ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, αναφερόμενος στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, είπε ότι με στόχο την αναβάθμισή της, την άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, η κυβέρνηση προχωράει στην υλοποίηση του στρατηγικού της σχεδιασμού.
«Θέλουμε η επιλογή των μαθητών, για το αν θα ακολουθήσουν το Γενικό ή το Επαγγελματικό Λύκειο, από επιλογή ανάγκης που είναι σήμερα, να γίνει μια ελεύθερη επιλογή των μαθητών, που θα το κάνουν ανάλογα με τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους», είπε ο υφυπουργός και υπογράμμισε ότι οι αλλαγές συνίστανται:
Στη νέα δομή του Επαγγελματικού Λυκείου, με την παροχή στέρεων γνώσεων στους μαθητές και ταυτόχρονα με εξειδικευμένες επαγγελματικές και τεχνολογικές γνώσεις και δεξιότητες, που θα τους καθιστούν ικανούς για τη μετέπειτα επαγγελματική τους πορεία.
Στη δυνατότητα εισαγωγής των αποφοίτων των Επαγγελματικών Λυκείων, εκτός από τα ΤΕΙ, και στα πανεπιστήμια, σε ποσοστό 1%, επιπλέον του αριθμού των εισακτέων. «Αυτό που κάνουμε με το νομοσχέδιο, είναι να δημιουργούμε και μια κοινή ομάδα σχολών στην οποία θα εντάσσονται τμήματα των ΤΕΙ, αλλά και των πανεπιστημίων, στην οποία κοινή ομάδα θα έχουν πρόσβαση οι μαθητές όλων των τομέων, ανεξάρτητα από την ειδικότητα που έχουν επιλέξει. Σε αυτή την κοινή ομάδα θα ανήκουν και οι σχολές υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι σχολές της Πυροσβεστικής και των ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού», είπε ο υφυπουργός. Επίσης, με το νομοσχέδιο επανέρχεται η δυνατότητα που είχαν οι απόφοιτοι των εσπερινών επαγγελματικών λυκείων να εισάγονται, σε ποσοστό επιπλέον του αριθμού των εισακτέων στα ΤΕΙ, μια δυνατότητα που υπήρχε και είχε καταργηθεί το 2013.
Στην υλοποίηση του μεταλυκειακού έτους, της τάξεως μαθητείας, ως μια ασφαλής και ομαλή πρώτη επαφή των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Τα βασικά χαρακτηριστικά του μεταλυκειακού έτους είναι, πως είναι προαιρετικό, αφορά αποφοίτους του σχολείου, δηλαδή ενηλίκους μεγαλύτερους των 18 ετών και άρα είναι αβάσιμες οι αιτιάσεις περί εργασίας ανηλίκων. Το μεταλυκειακό έτος γίνεται υπό την επίβλεψη του σχολείου, του ΕΠΑΛ ή του εργαστηριακού κέντρου και υπεύθυνος εκπαιδευτικός παρακολουθεί τους μαθητευόμενους κατά τη διάρκεια της εξάσκησής τους στο χώρο εργασίας. Θα έχουν πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και προβλέπεται αμοιβή ίση με το 75% του κατώτατου μισθού που ορίζει η Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
«Κανένα παιδί εκτός της ειδικής αγωγής»
Ο υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, σημειώνοντας πως με το νομοσχέδιο η κυβέρνηση επιχειρεί μέτρα που θα εξυπηρετούν μαθητές και μαθήτριες με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Είπε επίσης, ότι μέχρι σήμερα έχουν προσληφθεί 10.600 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στις δομές της ειδικής εκπαίδευσης και στις δομές για την παράλληλη στήριξη.
Φέτος έχουν ιδρυθεί 23 νέα σχολεία ειδικής αγωγής σε όλη τη χώρα, 12 νέες ηλικιακές τάξεις σε ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια και 538 νέα τμήματα ένταξης στα Γενικά Σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ορίζεται στους τρεις μαθητές ο ελάχιστος αριθμός για τα τμήματα των σχολείων ειδικής αγωγής, είπε ο υφυπουργός και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση με τον πλέον επίσημο τρόπο δηλώνει, ότι κανένα σχολείο ειδικής αγωγής/εκπαίδευσης δεν πρόκειται να καταργηθεί, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθητών και κανένας μαθητής δεν θα στερηθεί τη δυνατότητα να φοιτήσει, ανεξάρτητα από το που βρίσκεται η κατοικία του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου