Πέμπτη 18 Μαΐου 2017

Αλλοι πληρώνονται... και άλλοι την πληρώνουν

Αλλοι πληρώνονται... και άλλοι την πληρώνουν

Απόστολος Λυκεσάς, Νίκος Φωτόπουλος
Αμαξοστάσιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ ΦΑΝΗ ΤΡΥΨΑΝΗ
Μπορεί η Θεσσαλονίκη να βρίσκεται σε κατάσταση παράλυσης από την απεργία των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, ωστόσο οι μέτοχοι του Οργανισμού έλαβαν κανονικά τη δόση των μερισμάτων τους.
Εν ολίγοις, η ορχήστρα στον… Τιτανικό συνεχίζει το ρεπερτόριό της, ενώ στο προσκήνιο της πολιτικής σκηνής ακούγονται οι γνωστές φωνές να ζητούν ξανά ιδιωτικές συγκοινωνίες, επανάληψη της ίδιας παρτιτούρας, ποιος ξέρει, ίσως και με τους ίδιους εκτελεστές.
Από χθες πάντως η Θεσσαλονίκη έχει μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία και με δικαστική απόφαση!
Η πρόεδρος υπηρεσίας του Πρωτοδικείου απέρριψε χθες το απόγευμα το αίτημα προσωρινής διαταγής που είχε καταθέσει η διοίκηση του Οργανισμού κατά 50 εργαζομένων ζητώντας να διακοπεί η επίσχεση εργασίας, αλλά κρίθηκε νόμω αβάσιμη.
Της δικαστικής απόφασης προηγήθηκε εκτεταμένη συζήτηση στο Πρωτοδικείο, όπου ενώπιον της προέδρου ο γενικός διευθυντής του ΟΑΣΘ υποστήριξε πως ο Οργανισμός βρίσκεται σε αδυναμία πληρωμής των εργαζομένων καθώς του οφείλει τεράστια χρηματικά ποσά το Δημόσιο.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, την προηγούμενη χρήση ο ΟΑΣΘ είχε έσοδα 52 εκατ. ευρώ και δαπάνες ύψους 143 εκατ.ευρώ!
«Οι μέτοχοι όμως πληρώθηκαν...», αντέτεινε από την πλευρά του ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Οπως ανέφερε, η διοίκηση του Οργανισμού δεν πληρώνει το προσωπικό, αλλά την περασμένη Παρασκευή κατέβαλε μέρισμα στους μετόχους!
Επιπροσθέτως, στην αγόρευσή του ο δικηγόρος του συνδικάτου επισήμανε ότι αν η διοίκηση του ΟΑΣΘ ήθελε να κυκλοφορήσουν τα λεωφορεία στην πόλη θα έπρεπε να έχει στραφεί με ασφαλιστικά μέτρα και στους 2.300 εργαζομένους και όχι μόνο σε 50.
Θυμίζουμε ότι σήμερα στον ΟΑΣΘ απασχολούνται 2.300 άτομα προσωπικό, εκ των οποίων οι 1.500 οδηγοί, ενώ περίπου 200 είναι και μέτοχοι.
Λίγο αργότερα και ενώπιον του περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα και φορέων της πόλης οι εργαζόμενοι απέρριψαν την έκκληση για επιστροφή στην εργασία.
Από το πρωί εξάλλου ο κ. Τσερμενίδης δήλωνε… «ραντεβού στα γουναράδικα».
Το απόγευμα αποκάλεσε τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Χρήστο Στεφανίδη, «σύγχρονη Ιφιγένεια που σκοτώνει τα παιδιά του, πυροβολεί τα πόδια του» και τόνιζε «ξέρουμε το βάρος που έχει φορτωθεί στις πλάτες μας. Ξέρουμε ότι οι πολίτες ταλαιπωρούνται... Ο αγώνας μας είναι δίκαιος: Ή εμείς ή αυτοί. Καταθέσαμε πρόταση με τις θέσεις μας.
»Θέλουμε έναν Οργανισμό που θα βγει από τη διαδικασία που προβλέπει η Ε.Ε. Θέλουμε να ξεκαθαρίσει η ιστορία των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ και θέλουμε να ξεκαθαριστεί η τιμολογιακή πολιτική, που πρέπει να προσδιορίσει η κυβέρνηση τηρώντας τις συμφωνίες της».
Πολλοί αναρωτιούνται αν αυτή η διάσταση απόψεων διοίκησης - εργαζομένων είναι αληθινή ή πρόκειται για σκιαμαχία.

Συνάντηση με τον υπουργό

Προχθές είχαμε άλλη μία «αποτυχία ευγενικών κυρίων», όπως περιγράφηκε η συνάντηση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με τις διοικήσεις του Οργανισμού και των εργαζομένων.
Το κλίμα ήταν… καλό. Το υπουργείο έδωσε και τη δόση της επιδότησης για τον Μάιο.
Οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι και ο Οργανισμός διεκδικεί 50 εκατομμύρια για το 2016 από τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας για άσκηση… κοινωνικής πολιτικής (μετακινήσεις φοιτητών, ανέργων).
Στο τέλος ο ΟΑΣΘ πήρε πέντε μέρες διορία για να καταθέσει τις προτάσεις του.
Χθες ο περιφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας ζήτησε από τους εργαζομένους «να λύσουν τα χειρόφρενα», ωστόσο σχολιάζοντας το σχέδιο του υπουργείου για δύο δημόσιους φορείς δήλωσε μεν υπέρ του δημόσιου σχεδιαστικού φορέα, ωστόσο τον εκτελεστικό τον θέλει σαφώς και καθαρά ιδιωτικό:
«Θεωρούμε ότι πρέπει να γίνει ανοιχτός διαγωνισμός στον οποίο θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στη δυνατότητα να υπάρξουν για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης προτάσεις και σχέδια επενδυτών, μεταξύ των οποίων και ο ΟΑΣΘ».
Τα ίδια και ο πρόεδρος της ΠΕΔ/ΚΜ, Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος θέλει κι άλλους φορείς στον σχεδιαστικό τομέα, ενώ «ως προς το δεύτερο σχέδιο, του νέου φορέα που θα εκτελεί το συγκοινωνιακό έργο, δεν συμφωνούν όλοι οι αιρετοί. Θέλουμε ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό, που θα πραγματοποιήσει ο φορέας σχεδιασμού και θα βάλει τους όρους και τις προϋποθέσεις».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου