ΟΑΣΘ:Παίζουν νομικές καθυστερήσεις
Απόστολος Λυκεσάς, Νίκος Φωτόπουλος
Να «παγώσει» τον νόμο Σπίρτζη ήθελε ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αλλά λογάριαζε χωρίς... το Εφετείο Αθηνών!
Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων και σχετική έκδοση προσωρινής διαταγής κατέθεσε στο Εφετείο της πρωτεύουσας για λογαριασμό του οργανισμού γνωστός καθηγητής του συνταγματικού δικαίου, στο γραφείο του οποίου ανατέθηκε ο χειρισμός της υπόθεσης.
Σκοπός του εγχειρήματος, να ανασταλεί προσωρινά η εφαρμογή του νόμου 4482/2017 που προβλέπει μεταξύ άλλων την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Στην ουσία πρόκειται για την πρώτη από μια σειρά νομικών προσφύγων, τις οποίες έχουν σχεδιάσει ως αντίδραση στον νόμο Σπίρτζη οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ στοχεύοντας να αποτρέψουν την απομάκρυνσή τους από τη διοίκηση και να προκαλέσουν εμπλοκές και καθυστερήσεις.
Εκδίκαση τον Οκτώβριο
Η αίτηση κατατέθηκε στο Εφετείο Αθηνών και η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίστηκε για τις 17 Οκτωβρίου.
Ωστόσο, αν και ρητώς αναφερόταν η ανάγκη άμεσης έκδοσης προσωρινής διαταγής, ακόμη και εντός της ημέρας, αυτή ορίστηκε να συζητηθεί στις 5 Σεπτεμβρίου.
Ο λόγος, όπως έγινε γνωστό, είναι ότι σε αντίθεση με το Πρωτοδικείο όπου υπάρχει καθημερινά πρόεδρος υπηρεσίας για να κρίνει τέτοιες περιπτώσεις, στο εφετείο δεν υπάρχει λόγω θέρους!
Ετσι, η... «επείγουσα» προσωρινή διαταγή μετατίθεται για ένα μήνα μετά αλλά και μόλις ένα μήνα πριν από τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων, αποδυναμώνοντας το κατεπείγον του χαρακτήρα της.
Υπό αυτές τις συνθήκες, μοιάζει μάλλον άστοχη η χθεσινή δήλωση του απερχόμενου προέδρου του ΟΑΣΘ Χρήστου Στεφανίδη: «Εμείς θεωρούμε πως μέχρι να εκδικαστούν τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουμε καταθέσει και τα οποία θα κρίνουν την περαιτέρω πορεία των πραγμάτων, η εφαρμογή του νόμου θα πρέπει να ανασταλεί».
Οι νομικές κινήσεις του ΟΑΣΘ δεν έχουν προκαλέσει καμιά έκπληξη στο επιτελείο του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη.
Το αντίθετο, ήταν αναμενόμενες, γι’ αυτό και οι νομικοί που επεξεργάστηκαν το νομοσχέδιο το «χτένισαν» για πολύ καιρό και στις λεπτομέρειές του πριν κατατεθεί στη Βουλή.
Πρώτη μάλιστα αποτυχία των μετόχων του ΟΑΣΘ ήταν ο ορισμός εξέτασης των ασφαλιστικών μέτρων και της κύριας αγωγής -εστιάζουν σε ζητήματα απώλειας εσόδων των μετόχων και αντισυνταγματικότητας- τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Η έκπληξη και ο αιφνιδιασμός που υπέστη η πρώην διοίκηση του ΟΑΣΘ ακόμη κρατά και μέχρι να ανασυγκροτηθούν αυτό που προσπαθούν είναι να παίξουν νομικές... καθυστερήσεις.
Το γεγονός όμως ότι δεν κατάφεραν να πάρουν κάποιου είδους άμεση αναστολή δημιουργεί νέα δεδομένα.
Από την άλλη πλευρά, η πίεση στον κ. Σπίρτζη άλλαξε εκφραστή, αφού τώρα τον πιέζουν -να σπεύσει να διορίσει νέα συμβούλια, εκκαθαριστές και ορκωτούς λογιστές- οι σύντροφοί του.
Στη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, και πέρα από οποιοδήποτε κομματικό «παίγνιο», έχει γίνει κατανοητό ότι η επίσπευση των διορισμών και άρα η έναρξη εργασίας των νέων διοικούντων, αρχικά στο μεταφορικό κομμάτι είναι το πλέον επείγον ζήτημα αφού τον Σεπτέμβριο θα γίνει η πρώτη δοκιμή της αποτελεσματικότητας του νέου σχήματος.
Επιπλέον και κάθε μέρα που περνά η ονοματολογία εγκαθίσταται όλο και περισσότερο στον δημόσιο διάλογο.
Ως γνωστόν η παρατεταμένη ονοματολογία δημιουργείται από αυτούς που θα επιθυμούσαν κάποια θέση, αλλά και από αυτούς που θα ήθελαν να «κάψουν» κάποια ονόματα, και το διακύβευμα δεν είναι απλώς μια δημόσια θέση αλλά μια θέση που θα εισπράξει πολιτικό όφελος από την πρώτη κιόλας μέρα, πόσο μάλιστα περισσότερο αν έχει και επιτυχίες.
«Ικανοί και έντιμοι»
Επιπλέον η παράταση αυτής της ιστορίας αν τραβήξει σε μάκρος θα αρχίσει να δημιουργεί και αντιπαλότητες ή «πριονίσματα» υποψηφιοτήτων.
Οπως είπαν χαρακτηριστικά άνθρωποι του ΣΥΡΙΖΑ, από αυτούς που «έχουν σύρει το κάρο» για πολλά χρόνια, είναι ευκαιρία να δοκιμαστούν «άνθρωποι ικανοί και έντιμοι, αποτελεσματικοί και όσο είναι δυνατό άφθαρτοι, οι οποίοι επειδή δεν θα έχουν κανενός είδους βαρίδιο θα σπάσουν όλη την σαπίλα και τις πελατειακές σχέσεις και διαπλοκές που υπήρχαν εντός του παλιού ΟΑΣΘ και δείχνοντας στην πράξη ότι μπορεί να οικοδομηθεί μια άλλη προοπτική».
Αλλά υπάρχει και κάτι τελευταίο που έχει να κάνει με τους μικρομετόχους του ΟΑΣΘ, οι οποίοι τις τελευταίες μέρες εμφανίζονται διαμαρτυρόμενοι εντόνως στην παλιά διοίκηση για όσα έχουν συμβεί και έχουν απολέσει πλέον αυτό το περιουσιακό τους κομμάτι και βρίσκονται να αναμένουν ό,τι προκύψει απλώς από τη διαδικασία της εκκαθάρισης και όποιας αποζημίωσης οριστεί σε βάθος χρόνου.
Το κομμάτι αυτό των μετόχων –υπολογίζονται σε περισσότερα από 1.000 άτομα- είναι απολύτως «χαοτικό», αφού δεν γνωρίζονται καν μεταξύ τους, δεν είχαν καν δικαίωμα να μετέχουν στις συνελεύσεις της εταιρείας λόγω του μικρού τους μεριδίου, ενώ τώρα έρχονται πρώτη φορά σε επαφή και προσπαθούν –αν και εφόσον τα καταφέρουν– να έρθουν σε κάποιου είδους συνεννόηση για να συντονίσουν τις ενέργειές τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου