Κρατική βία και κυβερνητική υποκρισία
Η κυβέρνηση επί μήνες λοιδόρησε
μαζί με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης την πλειονότητα των πολιτών ως
«άχρηστους», «βολεμένους», «συμμορίτες», «κλέφτες που τα έφαγαν μαζί
της», τώρα τους καταγγέλλει ως βίαιους, επειδή δεν σκύβουν το κεφάλι
πάραυτα.
Πολύ θα ήθελα να μάθω πώς εννοεί η κυβέρνηση τη βία.
Οσο γνωρίζω, ο όρος σημαίνει:
(α) επιβολή της θέλησης του Αλφα επί του Βήτα,
(β) εξαναγκασμό του Βήτα να πιστεύει ως ορθές τις απόψεις του Αλφα, ακόμα και αν στρέφονται εναντίον του,
(γ) επιβολή χωρίς συναίνεση από τον Αλφα μέτρων σε βάρος του Βήτα, χωρίς τη συναίνεσή του τελευταίου,
(δ) αυθαίρετη αλλαγή των κανόνων κατά επιλογή του Αλφα (διότι τον συμφέρουν) σε βάρος του Βήτα (που δεν τον συμφέρουν),
(ε) παραβίαση του Συντάγματος και προσπάθεια επιβολής στην κοινωνία αντισυνταγματικών νόμων και άλλων πράξεων. Η κυβέρνηση, όσο γνωρίζω, κάνει πρακτική χρήση και των πέντε μορφών (ορισμών) της βίας. Αν εκείνη αντιλαμβάνεται την έννοια της βίας διαφορετικά, θα την ακούσω με μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, θα περιμένω να μου εξηγήσει πώς με βάση τον δικό της περί βίας ορισμό εκείνη αποδεικνύεται ως μη πράττουσα βία.
Οσο γνωρίζω, ο όρος σημαίνει:
(α) επιβολή της θέλησης του Αλφα επί του Βήτα,
(β) εξαναγκασμό του Βήτα να πιστεύει ως ορθές τις απόψεις του Αλφα, ακόμα και αν στρέφονται εναντίον του,
(γ) επιβολή χωρίς συναίνεση από τον Αλφα μέτρων σε βάρος του Βήτα, χωρίς τη συναίνεσή του τελευταίου,
(δ) αυθαίρετη αλλαγή των κανόνων κατά επιλογή του Αλφα (διότι τον συμφέρουν) σε βάρος του Βήτα (που δεν τον συμφέρουν),
(ε) παραβίαση του Συντάγματος και προσπάθεια επιβολής στην κοινωνία αντισυνταγματικών νόμων και άλλων πράξεων. Η κυβέρνηση, όσο γνωρίζω, κάνει πρακτική χρήση και των πέντε μορφών (ορισμών) της βίας. Αν εκείνη αντιλαμβάνεται την έννοια της βίας διαφορετικά, θα την ακούσω με μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, θα περιμένω να μου εξηγήσει πώς με βάση τον δικό της περί βίας ορισμό εκείνη αποδεικνύεται ως μη πράττουσα βία.
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα, θεωρεί η κυβέρνηση την κατάργηση των
δικαιωμάτων των πολλών μέσα σε μισή ώρα συνεννόησης με την τρόικα και με
παρόντες τους εκπροσώπους του ΣΕΒ και των τραπεζιτών πράξη ειρήνης ή
βίας; Θεωρεί το κόψιμο εισοδήματος και τη σμίκρυνση της σύνταξης πράξη
ειρηνική ή βίαιη; Ο μη διάλογος είναι ειρηνική επιβολή των απόψεων και
τίνος; Πώς, κατά τη γνώμη της κυβέρνησης, θα μπορούσε και πρέπει να
αντιδράσει κάποιος που βλέπει το παιδί του άνεργο, την κυβέρνηση να του
κόβει το μισθό, τη γυναίκα του να δουλεύει πλέον ανασφάλιστη, την
εγκληματικότητα να αυξάνει; Αν αντισταθεί, αν διαδηλώσει, αν κατέβει σε
απεργία αυτό είναι βία; Και όταν το κράτος στείλει το παρακράτος για να
δημιουργήσει σκηνές «άπειρου κάλλους για τα κανάλια» αυτό είναι δική του
βία ή κρατική;
Η κυβέρνηση κατηγορεί όποιον βρει απέναντί της για βία. Το να
επιβάλλει στην κοινωνία τις μειοψηφικές της απόψεις αυτό εμπεριέχει βία
και αυθαιρεσία ή όχι; Ο αυταρχισμός τι ακριβώς είναι; Η απόλυση από την
εργασία και ο περιορισμός των δικαιωμάτων κάνουν τους πολιτικούς και
τους επιχειρηματίες που τα αποφασίζουν και τα εφαρμόζουν «άκακα αρνιά»
που παράγουν θεϊκό έργο; Γιατί η κυβέρνηση δεν λέει τίποτα για την
κρατική βία η οποία έσπασε πόδι νεαρής διαδηλώτριας και οδήγησε σε
απώλεια ακοής δημοσιογράφο; Πώς και δεν λένε κουβέντα γι' αυτή τη βία
τα, κατά τα άλλα, λαλίστατα στελέχη της κυβέρνησης;
Δεν λέω ότι δεν υπάρχει βία στην κοινωνία, από την κοινωνία,
στις γραμμές της κοινωνίας. Κάθε άλλο. Υπάρχει, και μάλιστα αυξανόμενη
ως αποτέλεσμα της κρίσης. Επιτείνεται δε, από την πολλαπλή βία (υλική,
οικονομική, ηθική, επικοινωνιακή) που ασκούν οι κυβερνώντες και το Κόμμα
του Μνημονίου. Κατά τη γνώμη μου το συμπέρασμα είναι απλό: ο γάιδαρος
(η κυβέρνηση) είπε τον πετεινό βίαιο κεφάλα (τον λαό που αντιστέκεται).
Μόνο που η κυβέρνηση μαζί με τη διαπλοκή εισπράττει τα κόμιστρα της
μεταφοράς που θα έκανε ο γάιδαρος αν δεν τα «είχε φορτώσει στον κόκορα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου