Μουντιάλ Κατεδάφισης Δημόσιας Παιδείας
Ζαφείρης Ανδρέας
Η νίκη της Γερμανίας επί της Αργεντινής επισκίασε μια ελληνική πρωτιά. Το υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας επάξια κέρδισε τον τίτλο στο Μουντιάλ Κατεδάφισης Δημόσιας Παιδείας - ενώ αναδείχθηκε επίσης πρώτο (χωρίς αντίπαλο...) στον διαγωνισμό Παιδαγωγικού troll.
Στον τελικό, με το αντίστοιχο υπουργείο της Γουινέας - Μπισσάου κι ενώ το σκορ ήταν ισόπαλο (με 25% απόρριψη μαθητών από την εκπαίδευση αμφότεροι), ο προπονητής Α. Σαμαράς προχώρησε στην τελευταία του αλλαγή πριν την παράταση. Ο νέος υπουργός χάρισε τον τίτλο στο εθνικό συγκρότημα. Μετά από νέα τροποποίηση της προηγούμενης τροποποίησης, που είχε «διορθώσει» την προ-προηγούμενη, προχώρησε ολοταχώς στην τρίτη (άραγε θα σταματήσει εδώ;) τροποποίηση των αποτελεσμάτων της Α΄Λυκείου.
Τα τηλεοπτικά πάνελ παγκοσμίως πήραν φωτιά: γιατί ηττήθηκε η Γουινέα-Μπισσάου από το outsider Ελλάδα; Φταίει το "my school"; Φταίνε οι εκλογές που έρχονται; Φταίνε οι συνδικαλιστές και οι εκπαιδευτικοί; Φταίνε οι γονείς οι οποίοι δεν χαίρονται που έτσι ενισχύουν, μέσω της αύξησης της παραπαιδείας, την ιδιωτική πρωτοβουλία; Φταίνε οι χιλιάδες μαθητές που «απέτυχαν» και συμπτωματικά συνωστίζονται στα περισσότερο λαϊκά και υποβαθμισμένα σχολεία;
Τελικά, η τελευταία ανάλυση κρίνεται και ως η επικρατέστερη. Η σχολική αποτυχία είναι ευθύνη πρώτα απ' όλα των μαθητών. Και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών. Έτσι εξηγείται γιατί ενώ τα προηγούμενα χρόνια οι μετεξεταστέοι δεν ξεπερνούσαν, πανελλαδικά, το 4,2%, φέτος ξεπέρασαν το 25% (και σε δημόσια σχολεία λαϊκών περιοχών το ποσοστό ξεπερνούσε ακόμη και το 50%... Σύμπτωσις)!
Να γιατί σε ιδιωτικό (πάλι σύμπτωσις...) Λύκειο των Πατρών όλοι οι μαθητές της Α' Λυκείου προάγονται με ποσοστό 100% (και ποσοστό αριστείας 67,7% μάλιστα). Εκεί τα παιδιά διαβάζουν. Δεν είναι ρόδα, τσάντα και κοπάνα.
Και, βέβαια, καταδικάζουμε τις κακοπροαίρετες καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ ότι σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας προέβησαν σε ευθεία παραχάραξη. Δήλωναν επισήμως ότι, π.χ., την Τρίτη θα έγραφαν Άλγεβρα. Οι μαθητές, βέβαια, έδιναν μάθημα ενδοσχολικώς εξεταζόμενο (που δεν χρειάζεται Τράπεζα Θεμάτων), ενώ το σχολείο έπαιρνε κανονικά τα θέματα από την Τράπεζα, τα έλυνε και έκανε ειδικό φροντιστήριο στους μαθητές, οι οποίοι την επομένη, φυσικά, «αρίστευαν».
ΣΥΡΙΖΑίοι τα λένε αυτά που υπονομεύουν τις επενδύσεις και την υγιή ανταγωνιστικότητα. Ακούς εκεί ταξική η (Αγία) Τράπεζα Θεμάτων... Τι άλλο θα μας πουν οι συνοδοιπόροι της τρομοκρατίας!
Και παρασύρουν με την προπαγάνδα τους γονείς και μαθητάς, που διαμαρτύρονται επειδή από το επόμενο έτος, που θα ισχύσουν σε όλο το Λύκειο, οι μαθητές ουσιαστικά θα δίνουν 4 φορές Πανελλαδικές μέσα σε 3 χρόνια!
Πώς θα έρθει η Νέα Ελλάδα και η ανάπτυξη με τέτοια μυαλά; Πώς θα υποδεχόμαστε τα τουριστάκια τα ζουμπουρλούδικα, χορεύοντας τσάμικα μπροστά στα κρουαζιερόπλοια με τέτοιες απαρχαιωμένες αντιλήψεις;
Το λέει και η έκθεση του ΟΟΣΑ (2011): απαιτείται στο καθυστερημένο Ελλαδιστάν η ανάπτυξη συστήματος τυποποιημένης αξιολόγησης. Στην Αγγλία ένας μαθητής περνά από εβδομήντα τεστ στη μαθητική του διαδρομή. Τώρα συζητούν τη διεξαγωγή τεστ και στα τετράχρονα, πριν το νηπιαγωγείο.
Με το εργαλείο της αξιολόγησης τα τέκνα των πληβείων θα στρέφονται στη μεταγυμνασιακή κατάρτιση (...το τσάμικο που λέγαμε): 300 ευρώ παρακαλώ - δεν είναι κι άσχημα. Όσοι επιζήσουν θα καταλήγουν σε έναν ωκεανό μεταδευτεροβάθμιας, πρώην τριτοβάθμιας, εκπαίδευσης, με μόνο σωσίβιο τον συνεχή ανταγωνισμό. Τύφλα να 'χει ο Ντι Κάπριο.
ΔΕΗ ιδιωτική, νερό ιδιωτικό, παραλίες ιδιωτικές. Η Παιδεία και ο αέρας είχαν μείνει.
Φήμες ότι οι, αχάριστοι, φίλαθλοι ετοιμάζουν είσοδο στο γήπεδο και αλλαγή παικτών, προπονητή (και μερικοί ισχυρίζονται, άκουσον, άκουσον... ακόμη και προέδρου και παραγόντων) διαψεύδονται.
* Ο Ανδρέας Ζαφείρης είναι εκπαιδευτικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου