Αν και πανεπιστημιακός δάσκαλος ο κύριος Λοβέρδος φαίνεται να αγνοεί πολλά που δεν θα έπρεπε
Υπουργείο Παιδείας: The show goes on!
Του Χρήστου Πιλάλη
Είναι προφανές ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει βαλθεί να μας καταπλήξει. Το τελευταίο τριήμερο έχουν ξεδιπλώσει ότι πιο αντιδραστικό θα μπορούσαν και αναρωτιέται κανείς τι άλλο έχουμε να ακούσουμε.
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός δήλωσε ότι ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θέμης Κοτσιφάκης, δεν δικαιούται να έχει άποψη για τα παιδαγωγικά θέματα λόγω της επιστημονικής του ειδικότητας (από τον χώρο της υγείας).
Αν και πανεπιστημιακός δάσκαλος ο κύριος Λοβέρδος φαίνεται να αγνοεί πολλά που δεν θα έπρεπε. Αγνοεί ότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στην επαγγελματική δημόσια εκπαίδευση έχουν παιδαγωγική επάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ, πρώην ΣΕΛΕΤΕ) και ότι αυτό είναι απαραίτητο προσόν για τον διορισμό τους. Αγνοεί ότι μεγάλος αριθμός από αυτούς έχει κάνει επιμορφώσεις, μεταπτυχιακές σπουδές και φυσικά όλοι διαθέτουν μια εκπαιδευτική εμπειρία που αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο για την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Αν και πανεπιστημιακός δάσκαλος ο κύριος Λοβέρδος φαίνεται να αγνοεί πολλά που δεν θα έπρεπε. Αγνοεί ότι οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στην επαγγελματική δημόσια εκπαίδευση έχουν παιδαγωγική επάρκεια (ΑΣΠΑΙΤΕ, πρώην ΣΕΛΕΤΕ) και ότι αυτό είναι απαραίτητο προσόν για τον διορισμό τους. Αγνοεί ότι μεγάλος αριθμός από αυτούς έχει κάνει επιμορφώσεις, μεταπτυχιακές σπουδές και φυσικά όλοι διαθέτουν μια εκπαιδευτική εμπειρία που αποτελεί τεράστιο κεφάλαιο για την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Αγνοεί ο υπουργός, ότι ο πρόεδρος ενός από τα μεγαλύτερα αλλά και ριζοσπαστικότερα συνδικάτα της χώρας, ίσως του μεγαλύτερου με δεκάδες χιλιάδες μέλη σε όλη τη χώρα, αναγκαστικά ανατροφοδοτείται καθημερινά από εκατοντάδες συναδέλφους του, που του στέλνουν μηνύματα από μια εκπαίδευση που καταρρέει. Επίσης ανατροφοδοτείται καθημερινά από ένα Κέντρο Μελετών (ΚΕΜΕΤΕ), με ερευνητική δουλειά που δεν έχουν κάνει οι καλοπληρωμένες εταιρείες προς τις οποίες προσφεύγουν ο υπουργός και οι προκάτοχοί του. Όμως αγνοεί πραγματικά αυτά τα αυτονόητα ο υπουργός ή έχει κάποιο συγκεκριμένο στόχο να πετύχει; Όπως το να συκοφαντήσει τους εκπαιδευτικούς, κάτι που έχει επαναληφθεί στο παρελθόν από τους προκατόχους του και άλλα κυβερνητικά στελέχη.
Ποιος δεν θυμάται τους "άπλυτους και αξύριστους" κατά Πάγκαλο εκπαιδευτικούς; Γιατί αν ο Κοτσιφάκης δεν έχει άποψη για τα παιδαγωγικά, τότε κάτι δεν πάει καλά με αυτούς που τον εξέλεξαν. Αυτό θέλει να πει ο υπουργός. Όπως επίσης θέλει να μιλήσει για άλλη μια φορά με τη γλώσσα του "διαίρει και βασίλευε" συνήθη τακτική του πολιτικού του χώρου και του κομματικού του φορέα. Διαφορετικοί εκπαιδευτικοί είναι για τον κύριο Λοβέρδο οι προερχόμενοι από τις καθηγητικές σχολές, άλλοι από τις ιατρικές, άλλοι από τις παραϊατρικές, τεχνικές. Άλλοι επίσης οι χημικοί και άλλοι οι πληροφορικοί.
Τι να πούμε για τον υφυπουργό τον κύριο Στύλιο και τις δηλώσεις του προς τη βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη για το ότι θέλει να τον κάνει Κασιδιάρη. Τις φραστικές παρεκτροπές του ήρθε να συμπληρώσει η παρέμβαση του υπουργού ώστε να "πέσει" η ιστοσελίδα "Πανελλήνια κατάληψη, όχι στο νέο σύστημα" στο Facebook, στην οποία οι μαθητές, τα συντονιστικά των καταλήψεων τους και οι συλλογικότητές τους, επικοινωνούσαν για να οργανώσουν και από εκεί την δράση τους. Η ενέργεια του υπουργού παραβιάζει κατάφωρα την ελευθερία της έκφρασης, όπως κατοχυρώνεται στο άρθρο 14 παρ. 1 του Συντάγματος. Η διαφωνία του με το μήνυμα που εξέπεμπε η ιστοσελίδα, ανεξάρτητα από την ταυτότητα του διαχειριστή της, δεν του δίνει το δικαίωμα να τη φιμώσει.
Το υπουργικό υπερθέαμα συνεχίζεται με τις σκέψεις που κοινοποίησε ο υπουργός για την είσοδο του εθελοντισμού στο χώρο της εκπαίδευσης. Προτίθεται να καλέσει αδιόριστους εκπαιδευτικούς να εργαστούν χωρίς να αμείβονται. Με στόχο να συνεκτιμηθεί η προϋπηρεσία τους σε ένα απώτερο μέλλον.
Εδώ το πράγμα αρχίζει να ξεκαθαρίζει. Ο υπουργός που βλέπει τους εκπαιδευτικούς ως διαφορετικούς, ως διαφόρων ειδικοτήτων, που συνετέλεσε ώστε να είναι και διαφορετικών ταχυτήτων (αναπληρωτές, ωρομίσθιους, μέσω ΟΑΕΔ, κ.ά. με βάση τις νεοφιλελεύθερες επιλογές που στηρίζει χρόνια τώρα), θέλει να βάλει από το παράθυρο άλλη μια ταχύτητα εκπαιδευτικών. Αυτή με όσες και όσους θα έχουν τη δυνατότητα να συντηρηθούν, να ζήσουν και να δουλεύουν αμισθί ταυτόχρονα. Και ενώ η διοικητική και τιμωρητική αξιολόγηση συνεχίζεται, ενώ οι απολύσεις κρέμονται πάντα πάνω από τα κεφάλια όλων, με το σύστημα που οραματίζεται ο Υπουργός, θα μπορεί άνετα η κυβέρνηση να πει στους εκπαιδευτικούς αρχικά και αργότερα και σε άλλους δημόσιους υπαλλήλους: σε όσους αρέσει η αξιολόγηση, σε όσους αρέσουν οι εργασιακές συνθήκες και ο μισθός.
Σε όσους δεν αρέσει υπάρχουν οι εθελοντές! Ξεκίνησαν με τη μετατροπή της εργασίας σε απασχόληση, θέλουν να συνεχίσουν με την εκ νέου μετατροπή της σε (πανάκριβο) χόμπι. Το πάρτι του υπουργείου συνεχίζεται με πακέτο υπουργικών τροπολογιών στο σχέδιο νόμου για την έρευνα, που θα συζητηθούν την Τρίτη στη Βουλή. Ανάμεσα στα θέματα τους η συνέχιση της αναβάθμισης των κολεγίων, την ίδια πάντα ώρα που αποδομείται το δημόσιο πανεπιστήμιο. Αυτά όμως αφορούν ένα άλλο άρθρο.
* Ο Χρήστος Πιλάλης είναι μέλος της Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου