Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

ΣΥΝΕΚ : ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΣΥΝΕΚ : ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΑ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ


Χιλιάδες συνάδελφοί μας σε όλη την Ελλάδα το επόμενο διάστημα θα συμμετάσχουν στις εκλογικές διαδικασίες των ΕΛΜΕ για την εκλογή αντιπροσώπων για το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ.
Οι εκλογές αυτές γίνονται για πρώτη φορά σε ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα, μετά από πέντε χρόνια μνημονίων και λιτότητας. Στις νέες πολιτικά συνθήκες συνυπάρχουν η ελπίδα για μια άλλη πορεία της χώρας με το συνεχή αγώνα για τον αποκλεισμό κάθε περίπτωσης επανόδου στο καταστροφικό παρελθόν. 

ΑΈΛΜΕ

ΒΈΛΜΕ


ΓΈΛΜΕ


ΔΈΛΜΕ



ΕΈΛΜΕ


Στο κλίμα φόβου, στη σύγχυση και τη ρευστότητα που καλλιεργούν συστηματικά και επίμονα οι διεθνείς κύκλοι των τοκογλύφων δανειστών (ΕΕ – ΕΚΤ – ΔΝΤ) και αναπαράγουν πειθήνια τα εγχώρια πολιτικά και μιντιακά παπαγαλάκια, οι εργαζόμενοι πρέπει να απαντήσουν με τη συσπείρωση και τον αποφασιστικό αγώνα τους. 
Στις επερχόμενες εκλογές με τη συμμετοχή μας και την ψήφο μας θα δώσουμε μια πρώτη απάντηση στους αισχρούς εκβιασμούς του διεθνούς και του εγχώριου κατεστημένου. Θα απαιτήσουμε μια Ομοσπονδία ικανή να συσπειρώσει το σύνολο του κλάδου σε αποφασιστικούς και ενωτικούς αγώνες για τη μεγάλη δημοκρατική αλλαγή στην Παιδεία, την ουσιαστική αναβάθμιση της εργασίας και της ζωής μας 
Οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ στην κεντρική μας εκλογική διακήρυξη παρουσιάζουμε τα βασικά συμπεράσματα από την τελευταία διετία, τις εκτιμήσεις για την ιδιαίτερη πολιτική συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε και το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει το συνδικαλιστικό κίνημα. 

Στο διάστημα αυτό φάνηκαν ήδη τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας κατάστασης. Οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις αποτυπώνουν την πρόθεση αντιμετώπισης των άμεσων και επειγόντων ζητημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. 

Οι προωθούμενες ρυθμίσεις είναι σαφές ότι έχουν κατά βάση προσωρινό ή μεταβατικό χαρακτήρα. Παρ’ όλα αυτά είναι σημαντικές και για το διάστημα που θα ισχύσουν, αλλά και ως αφετηρία των επόμενων ρυθμίσεων. 

Σ’ αυτή τη βάση έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής: 

(1) Ορισμένα από τα μεγάλα προβλήματα που απασχόλησαν τον κλάδο μας την τελευταία διετία, ως συνέπεια των καταστροφικών μνημονιακών επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης, παίρνουν το δρόμο της οριστικής επίλυσής τους,
χωρίς όμως σε κάποιες περιπτώσεις να είναι ολοκληρωμένη η αντιμετώπισή 
τους. Τα πιο βασικά από αυτά είναι: 

  • Επαναπρόσληψη όλων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα απόλυση και επανασύσταση των αντίστοιχων τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. 
  • Κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας και των απολύσεων. 
  • Κατάργηση του βασικού νομοθετικού πλαισίου βάσει του οποίου υλοποιούνταν η αξιολόγηση/χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση των σχολείων. 
  •  Κατάργηση των διατάξεων του Ν. 4186/2013 για το «Νέο Λύκειο» και την ΤΕΕ (Τράπεζα Θεμάτων, αποδέσμευση του απολυτηρίου από τις προαγωγικές εξετάσεις, νέος τρόπος προαγωγής μαθητών) και καθιέρωση νέου, προσωρινού εξεταστικού συστήματος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που εξασφαλίζει περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες στους αποφοίτους του Λυκείου. 
  •  Αλλαγές στο Πειθαρχικό Δίκαιο σε θετική κατεύθυνση (κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας κ.λπ.) 
(2) Ταυτόχρονα αντιμετωπίζονται χρόνια ζητήματα όπως:

  • Νέος, πιο δημοκρατικός τρόπος επιλογής των στελεχών , όπου για πρώτη φορά καθιερώνεται να μετράει η γνώμη του συλλόγου διδασκόντων για τους υποψήφιους διευθυντές σχολείων.
  • Κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που ποινικοποιούσε τις κινητοποιήσεις των μαθητών και επέβαλλε αναπλήρωση ωρών, χωρίς τη γνώμη της σχολικής κοινότητας, καταστρατηγώντας και εργασιακά δικαιώματα.
  • Κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων.
  •  Αναγνώριση ολόκληρης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών, του δικαιώματος σε εκπαιδευτικές άδειες και τη μη διαγραφή τους για 2 χρόνια από τους πίνακες για όσους αρνηθούν μια χρονιά διορισμό.
  •  Επαναφορά της ευθύνης για τα ιδιωτικά σχολεία και φροντιστήρια στο Υπουργείο Παιδείας, απαγόρευση εσωτερικών φροντιστηρίων στα ιδιωτικά σχολεία.
  •  Κατάργηση με νόμο της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών.
(3) Η αντιμετώπιση των παραπάνω ζητημάτων δεν σημαίνει ότι για το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό άνοιξε ο δρόμος της μεγάλης αλλαγής στην παιδεία.
Μας περιμένουν μεγάλοι αγώνες για την πλήρη ανατροπή της πολιτικής της λιτότητας, για την αντιμετώπιση του βασικού προβλήματος της υποχρηματοδότησης της παιδείας (2,47% του ΑΕΠ), που εμποδίζει την 
ουσιαστική επίλυση κομβικών ζητημάτων όπως:

  • αύξηση μισθών (ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων και των αναπληρωτών ) και συντάξεων
  •  μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα
  •  μείωση του ωραρίου
  •  κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς
  • κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας - πλήρη δικαιώματα αναπληρωτών 
  •  στήριξη και πλήρης λειτουργία όλων των σχολείων και των υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.
Είναι προφανές ότι πρέπει να προετοιμαστούμε για τις ριζικές αλλαγές που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση, το νέο καταστατικό χάρτη για την Παιδεία. Εκεί θα δοθούν οι τελικές απαντήσεις στα μεγάλα ζητήματα: 12χρονη εκπαίδευση - νέα αναλυτικά προγράμματα και βιβλία - πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση - δημοκρατική λειτουργία του σχολείου,ρόλος του συλλόγου διδασκόντων κ.α.

Για τα ζητήματα αυτά το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ πρέπει να παίξει καθοριστικό ρόλο στη χάραξη του διεκδικητικού πλαισίου και στη δημιουργία προϋποθέσεων για τη συσπείρωση των συναδέλφων και τον προσανατολισμό των αγώνων της νέας περιόδου.
Υπάρχει δρόμος πολύς ακόμα - πήραμε μια ανάσα.

Μια ανάσα για να συνεχίσουμε τους αγώνες μας για ένα δημοκρατικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβής των εκπαιδευτικών.

Στους αγώνες δυναμώνει η Ελπίδα
Οι ζωές μας πάνω από τις πολιτικές ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ
Με συλλογικούς και ενωτικούς αγώνες
  •  υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών
  • διασφαλίζουμε την εκπαίδευση ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό
  •  ακυρώνουμε μνημόνια και λιτότητα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου